.

Beantwoord

Mijn beltegoed gaat op, maar ik bel/sms niet. Hoe kan dat?

  • 24 August 2014
  • 3 reacties
  • 16981 Bekeken

goedenmiddag,

ik heb pas een nieuwe telfoon gekregen en daar heb ik mn oude sim kaart ingedaan, maar nu blijf mijn saldo naar beneden lopen terwijl ik niet weet wat er aan staat. ik ben nu al 20 euro in de min in 1 avond. 

ik heb er zelf al 30euro opgezet en heb bij mij instellingen&simkaart internet op je mobiel al uitgezet, ik heb ook voor de zekerheid mijn sim kart uit mn telefoon gedaan voorhet eval dat er nog wat gebeurt. 
Ik zal graag willen weten wat er geberut is en hoe ik het kan oplossen (als ik dat nog niet gedaan heb)

alvast bedankt,  

met vriendelijke groet Mika
icon

Beste antwoord door Dries 27 August 2014, 10:03

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 2
Badge +6
Hoi mika grootenboer,

Welkom op het forum! Ik heb je topic verplaats naar het Prepaid subforum. Hier staan alle vragen over Prepaid en beltegoed :)

Wat leuk dat je een nieuwe telefoon hebt gekocht 🙂 Welke is het geworden? Ik denk dat het een smartphone is, klopt dat?

Smartphones (vooral iPhones) hebben de neiging om veel data te gebruiken zonder dat je dat zelf door hebt. Dit doen de telefoons door apps te updaten of als je apps aan laat staan dat ze dan data blijven verbruiken. Ook kan een update van het besturingssysteem dataverbruik veroorzaken. Ik wil je graag naar deze blog verwijzen. Hierin staan handige tips over ongewenst dataverbruik.

Als je geen 3G wilt gebruiken moet je die optie uit zetten op Mijn Simyo. Ik zie dat je dat al gedaan hebt, super goed! Als je wel 3G wil gebruiken, zet deze optie dan weer aan, maar niet voordat je een databundel hebt aangeschaft. Je kunt met Prepaid een bundel van 100 MB of 250 MB kopen. Deze zijn een maand geldig. Je kan ook voor 1 dag 20 MB kopen.

Mocht je toch meer data verbruiken en willen blijven internetten, dan kun je overwegen om over te stappen naar Sim Only :)

Ik hoop dat ik het je zo wat duidelijker heb kunnen maken, zou je dat willen aangeven?

Edit 1-11-2016:

Zoals je kunt zien is het topic al wat ouder. De informatie die hierin staat is niet helemaal juist meer. De databundels zijn namelijk veranderd. De dagbundel van 20 MB is verdwenen en de twee maandbundels van 100 MB en 250 MB ook. Je kunt internetbundels aanschaffen van 150 MB, 500 MB en 1000 MB. Klik hier voor meer informatie over de wijziging van de Prepaid bundels.
beste Dries,

bedankt voor al deze informatie, het heeft me zeker geholpen.
Ik bekijk nu regelmatig mijn saldo en tot nu toe zijn er geen bedragen vanaf gegaan. (bedankt dus)
Over jou vraag welke telefoon ik heb gekocht, ik heb de Sony Xperia Z gekocht.

Vriendelijke groet, Mika
Badge +6
Hoi mika grootenboer,

Fijn dat het antwoord van Dries je heeft kunnen helpen :)

Ah, de Sony Xperia Z, dat is een mooie smartphone, waar je een heleboel mee kan! :)

Mocht je nog andere vragen hebben, dan weet je ons te vinden hè!

Reageer