.

Beantwoord

Kan mijn beltegoed in de min raken?

  • 19 December 2016
  • 4 reacties
  • 217 Bekeken

Hallo,

Hier komt de tijd wanneer mijn eerste kind zijn eerste smartphone gaat krijgen.
De "gewone" telefoon heeft al (tot alle tevredenheid) een Simyo kaart en ik zou graag door willen gaan met Simyo.

Ik maak mij alleen wat zorg met de "prepaid". Ik lees dat negatieve saldo mag (euh? Dat is niet exact het idee achter een prepaid), dat de negatieve saldo beperkt tot 5€ moet blijven (volgens een afspraak met de ACM in 2014). Toch vind ik posts op het forum dat de saldo kan tot -100€ gerekend worden (uiteraard geannuleerd door Simyo rep, maar nog..) en ik zie niet de 5€ beperking in de voorwaarden.

Weet iemand hier wat zijn precies de voorwaarden van kracht?

Groet
Chris
icon

Beste antwoord door Sean 20 December 2016, 17:02

Bekijk originele reactie

4 reacties

Hoi,

Ik kan dit eerlijk gezegd ook niet vinden in de voorwaarden. Misschien lees ik er overheen of staat het er inderdaad niet.

Wat ik wel weet is dat het als service bedoeld is om bijvoorbeeld een (belangrijk) gesprek af te kunnen ronden i.p.v. midden in het gesprek afgekapt te worden omdat het beltegoed op is. En techniek blijft techniek dus het kan ook wel eens fout gaan. Maar Over het algemeen corrigeert Simyo dat dan vanuit eigen middelen.

Wel ben ik van mening dat het ook een stukje verantwoording is van de klant. En dat staat weer in wel in de voorwaarden. Ook is er de app, de MijnSyimyo pagina en de mogelijkheid om automatisch op te waarderen.

Waar het eigenlijk op neer komt is dat het eigenlijk helemaal niet de bedoeling is dat er een negatief zal is maar dat er op tijd opgewaardeerd word. Maar zoals gezegd, het is een service aan de klant om een lopende sessie af te ronden.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Chris.

Welkom op het Simyo forum.

Wat fijn dat je zo tevreden bent met Simyo!

Zoals je hier kunt lezen, is het altijd mogelijk om je gesprek of internetsessie af te maken. Dit kan inderdaad leiden tot een negatief saldo.

Het is niet de bedoeling dat je beltegoed verder in de min raakt dan € 5,-. Gebeurt dit onverhoopt wel, dan zullen we dit altijd op een gepaste manier oplossen.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Sean

@Raytje, bedankt voor je hulp!
Hi Sean, Raytje,

Bedankt voor de reactie
@Raytje : ik ben niet helemaal eens dat een stukje verantwoording in de klant is in dit geval. Het hele idee achter een Prepaid is precies in de grens blijven dat de voorgeschoten budget (Nog meer waar als het over kinderen gaat die nog moeten leren om hier mee om gaan).

@Sean: Ik weet hier voldoende alhoewel ik niet tevreden met jouw verklaring ben.
"Het is niet de bedoeling dat je beltegoed verder in de min raakt dan € 5,-. Gebeurt dit onverhoopt wel, dan zullen we dit altijd op een gepaste manier oplossen.". Er is een 5 euros beperking, of niet. Zoals ik het lees is Simyo niet in lijn met de AMC afspraak, en los het op ad hoc op klacht basis. Niet mijn sport.


Groet,
Chris
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Chris,

Mooi dat je voldoende weet, maar hoe bedoel je precies dat je niet helemaal tevreden bent met de verklaring? Het is dus mogelijk om tot € 5,- in de min te komen met je beltegoed. Wanneer het min-bedrag op één of andere manier toch nog meer dan € 5,- is, zullen we kijken naar een gepaste oplossing.

Als je hier nog vragen over hebt, horen we graag van je!

Groetjes,
Caspar

Reageer