.

Beantwoord

Maak ik gebruik van Sim Only of van een Prepaid aansluiting?

  • 14 August 2018
  • 6 reacties
  • 144 Bekeken

Badge
Ik probeer het beste (goedkoopste) plan te vinden voor wat ik nodig heb.

Woon in de VS, en kom 1 x per jaar naar Nederland op familie bezoek, voor 2 weken. Ik heb een Simyo kaart dat ik dan in mijn Samsung S7 doe. Werkt perfect. Ik stop 1 x per 2 - 3 maanden mijn Simyo kaartje in mijn telefoon en doe een sms-je of bel een Nederlands nummer, om mijn nummer te behouden.

Ik lees hier de tarieven, en zie dat er een behoorlijk verschil is daarin, maar ik weet niet hoe ik kan zien wat ik heb, Prepaid of Sim? Stom.

Vast bedankt voor het advies.

Mildred
PS - ik kan helaas hier niet de Simyo app downloaden dus dat doe ik de volgende keer in Nederland. Maar ik kan het hier in de VS niet gebruiken helaas.
icon

Beste antwoord door Groentjuh 14 August 2018, 09:12

Bekijk originele reactie

6 reacties

Badge
Ik zou wel graag internet toegang hebben zonder iemand's WiFi te gebruiken.
Badge
Heb dus net het antwoord gevonden. En ik heb er voorheen echt naar gezocht maar nooit gevonden. Ik heb PREPAID. En ik begrijp nu ook het verschil, maar ga er toch nog verder naar kijken. 😉
Reputatie 7
Badge +9
In Nederland in het algemeen heb je 2 vormen van mobiele telefoonabonnementen. Prepaid en abonnementen, waarbij abonnementen op te splitsen zijn in met en zonder toestel (heet sim-only).

Bij prepaid waardeer je op met beltegoed. Afhankelijk van je provider kun je dat beltegoed onbeperkt laten staan, vaak zie je dat je wel elke 6 maanden iets moet doen om je prepaid aansluiting te behouden. Dat kan bellen/SMSen/data verbruiken zijn, maar bij sommige moet je bijvoorbeeld verplicht opwaarderen. Prepaid providers bieden vaak ook bel/SMS en databundels aan, die voordeliger kunnen zijn.

Bij abonnementen neem je elke maand een x aantal minuten, SMSjes en MBs af bij een provider. Veelal ben je die na die maand kwijt. Elke maand krijg je een factuur. Zolang deze facturen betaald worden, blijft de aansluiting werken. En indien je een toestel erbij afneemt betaal je die ook via dat abonnement af.

In jouw situatie is prepaid waarschijnlijk inderdaad het goedkoopste. Die paar weken dat je in Nederland bent, kun je prepaid internetbundel nemen. Bellen en SMSen kost binnen Nederland 10 eurocent, wat een van de goedkoopste prepaid tarieven. De rest van de tijd je kun voor 51 eurocent (want je zit in de VS) per ~5 maanden je nummer behouden.

Wel raad ik aan om nog steeds zo veel mogelijk wifi te gebruiken, want vast internet kent in Nederland geen datalimieten en is doorgaans zeer snel te noemen.

Het is inderdaad zo dat de Simyo app alleen in Nederland is te downloaden. Buiten Nederland werkt de app daarna wel gewoon. De naam Simyo komt vaker voor (Link #1, Link #2). Dat is een van de redenen dat de Simyo app alleen in Nederland te downloaden is.

(Oh ja Forum experts zijn veel wetende behulpzame klanten, moderatoren zijn medewerkers van Simyo)
Reputatie 6
Badge +5
Hi CiskeDeRat,

Er bestaan geen stomme vragen 😉 Ik kan begrijpen dat het verwarrend kan zijn als je je vooral buiten Nederland bevindt. Fijn dat je je antwoord zelf al gevonden hebt, je maakt inderdaad gebruik van Prepaid. Bijna alle informatie die je nog hebt is te vinden in het zeer uitgebreide bericht van Groentjuh. Wat ik daarvan nog uit wil lichten is de Prepaid internetbundel. Je hebt aardig wat beltegoed op je simkaart staan, je betaalt voor zo'n bundel met je beltegoed. Als je hier internet wilt gebruiken buiten Wifi, is internet aanschaffen dus een goede optie 🙂 Als je verder nog advies wil, kan je hier altijd naar vragen!

Groentjuh, hartstikke bedankt voor je duidelijke antwoord :)

Groetjes,
Niels
Badge
Groentjuh en Niels,

Heel erg bedankt voor jullie uiterst duidelijk en uitgebreid antwoord. Het is me nu gelukkig volkomen duidelijk (klemtoon op "nu", maar ik ben van plan om dit uit te printen zodat ik het af en toe even kan doorlezen).

Ik ben voor het mobiele telefoon tijdperk uit Nederland vertrokken, maar er wel hier direct aan meegedaan vanaf het begin. Het was verwarrend wanneer ik in Nederland was, ik kocht meestal een nieuwe telefoon de dag dat ik aankwam want de telefoon die ik de vorige keer had werkte vaak niet meer. Maar dat is nu helemaal anders, ik ben superblij met Simyo, en blij dat een vriendin mij jullie heeft aangeraden👍.

Groeten uit Leicester, Vermont
Reputatie 5
Badge +5
Hoi CiskeDeRat,

Ah ja, in dat geval kan ik me zeker voorstellen dat het af en toe wat verwarrend kan zijn. Geen probleem, we zijn hier om je te helpen! 🙂

Bedankt voor het mooie compliment, wat fijn om te lezen dat je zo blij bent met ons! 😃

Groetjes,
Els

Reageer