.

Beantwoord

Hoe komt het dat ik zoveel kosten aan internet heb gemaakt terwijl ik op de wifi zat?

  • 6 February 2017
  • 4 reacties
  • 292 Bekeken

Ik kreeg gister de melding van simyo beltegoed is onder de 2 euro uitgekomen. Voorkom verrassingen en wardeer snel op.
Ik snel kijken op mijn simyo prepaid. Zie ik aan internet kosten meer als 80 euro staan terwijl deze telefoon altijd op wifi staat zie naar mijn verleden.

Heb ik nog even verder gekeken. Deze waarschuwing kreeg ik om 15.19 u . Een beetje laat want alle internet verbruik was van 11.00u tot 15.00u plus dat ik had aangegeven dat deze prepaid nooit in de min mag staan.

Ik hoop dat jullie voor mij met een passende oplossing komen.

Alvast bedankt rens.
icon

Beste antwoord door Ray 6 February 2017, 13:36

Bekijk originele reactie

4 reacties

Over de passende oplossing ga ik niet maar wil je wel wat wijsheden meegegeven :D

Zet je mobiele data uit als je op Wifi zit. Je claimt altijd op wifi te zitten maar wifi is een onstabiele verbinding ten opzichte van je mobiele dataverbinding. Als deze dan ook aan staat kiest jouw telefoon voor de sterkste van de 2. Ook kan wifi assistentie (iPhone) of slimme netwerkwissel (Android) zorgen dat je telefoon switcht tussen wifi en mobiele data en jou opzadelt met hoogverbruik. Check dus of deze uit staat, zo niet zet ze uit.
Bedankt ray,

Simyo heeft het netjes opgelost.
Graag gedaan.. 🙂
Badge +7
Hoi Rens van de groes,

Welkom op het Simyo forum! :)

Wat vervelend dat je internet hebt verbruikt terwijl je dacht dat je op de wifi zat! Je telefoon kan niet op wifi zitten en tegelijkertijd gebruik maken van je mobiele internet. Ray heeft je goede tips en uitleg gegeven over hoe dit kon gebeuren. Heb je iets aan zijn tips?

Als je alleen gebruik wilt maken van internet via wifi, kun je het beste de optie 'Internet op je mobiel in Nederland' uitzetten op Mijn Simyo. Je simkaart kan dan geen verbinding meer maken met je mobiele internet. Ik zie dat je dit inmiddels ook al gedaan hebt. Heel goed! Nu zul je niet meer voor zulke onaangename verrassingen komen te staan.

Dat je deze waarschuwing pas zo laat kreeg, komt doordat je verbruik met een vertraging van ongeveer 4 uur bij ons binnenkomt. We konden je het sms'je dus pas sturen op het moment dat wij zagen dat je beltegoed onder de € 2,00 was gekomen. In werkelijkheid was dit inderdaad al een paar uur eerder gebeurd.

Je hebt inmiddels ook al contact gehad met ons via de mail. Mijn collega heeft het daarin al met je opgelost. Wat fijn dat je dit een goede oplossing vond :)

Als je hier nog vragen over hebt, laat je dit dan weten?

Groetjes,
Samantha

@Ray, Heel erg bedankt voor je hulp! 🙂

Reageer