.

Beantwoord

Komt er een waarschuwing bij naderend negatief beltegoed?

  • 13 December 2012
  • 7 reacties
  • 515 Bekeken

Badge +2
Hallo,

Ik heb een vraag, puur uit nieuwsgierigheid, over het volgende.
Stel ik ben aan het bellen met mijn prepaid telefoon.
Het gesprek duurt nogal lang en ik raak over mijn tegoed heen, er onstaat dus een negatief beltegoed.
Wordt er dan tijdens dat gesprek, bij het overschreiden van het eigenlijke beltegoed, een waarschuwing of pieptoon of iets dergelijks gegeven?
Heb het nog nooit bij de hand gehad, dus ik weet niet wat er gebeurd.
icon

Beste antwoord door Wayne 14 December 2012, 12:08

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Welkom op het forum Willem47,

Je krijgt niet direct een melding indien je op het moment zelf aan de telefoon zit. Zodra het verbruik verwerkt is ontvang je de waarschuwings sms. Het is mogelijk dat de verbruiksgegevens met enige vertraging verwerkt worden waardoor ik je niet kan garanderen dat je de sms direct na/tijdens het gesprek ontvangt.
Badge +2
@
Wayne
Simyo Webcare 

Bedankt voor je info!
Ben een beetje laat, maar goed, tis gemeend.
Reputatie 5
Badge +10
Alsnog bedankt voor het doorgeven Willem47. Ik geloof je :D

Groetjes,

Alex
Vannacht terwijl ik mijn bed lag is er 7.73 euro weggegaan naar internet.
Mijn bel tegoed is eerder daardoor ook al verdwenen. M.a.w. nog nooit niet gebruikt en 15 euro weg!!!
Er wordt gesteld dat bij het ontvangen van de sim kaart voor het e.a wordt gewaarschuwd dat is dus niet het geval, er staat niets maar dan ook niets op het begeleidend schrijven.
Zou ook niet weten hoe dat kan als je niets gebruikt toch het saldo verdwijnt.
Dit lijkt op misleiding. Mijn man heeft vandaag zijn simkaart gekregen maar twijfelt of hij toch maar T-Mobile houdt.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Gina, welkom op het Simyo forum :)

Jammer om te lezen dat er verwarring is over je internetverbruik. Op het moment dat je een simkaart koopt, ontvang je van je bestelling een bevestigingsmail. Daarin wordt aangegeven dat je meteen kan internetten met je simkaart. Ook zonder internetbundel kun je internetten.
De optie "Internet op je mobiel" staat standaard aan. Als je deze op Mijn Simyo > tabblad Instellingen uitzet, dan komt er een blokkade op het netwerk waardoor dit niet meer mogelijk is.

Ik zie terug dat er MB's zijn verbruikt. Er kunnen MB's worden verbruik wanneer je zelf bijvoorbeeld een website bekijkt. Daarnaast kan je telefoon op de achtergrond updates uitvoeren of bijvoorbeeld je e-mail bewerken.

Vaak kun je in je smartphone terugzien waar je MB's aan zijn verbruikt. Ik kan dit niet in verband met privacy. Van welk type telefoon maak je gebruik? Dan kunnen we er samen naar kijken.

Laat je het weten?
Hallo Naomi

Ik gebruik een samsung ca 2.
Voorheen met een prepaid t.mobile kaartje.
Hiervan is nooit iets zomaar afgeschreven.
Thuis gebruik ik wifi.
En de laatste keer lag ik gewoon in bed dus werd de telefoon niet gebruikt.
Ik heb nu internet uitgezet, het zou handig/netjes zijn daar een dikgedrukte waarschuwing voor te geven dat onbedoeld er allerlei updates niet via de wifi maar dan via het internet gaan.
Er zullen weinig mensen zijn die zonder bundel internet gebruiken.
In mijn geval zonder het te weten zo'n 15 euro.
Mvgr. Gina
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Gina,

Ik zie dat je de optie voor mobiel internet op 8 augustus hebt uitgezet. Zoals Naomi het aangeeft communiceren wij per e-mail dat internet standaard aan staat.

Doorgaans ontvang je ook een sms-bericht wanneer je (onbewust) 5 MB's aan internet hebt verbruikt. Ik zie dat de sms op 1 augustus is verstuurd.

Heb je het bericht niet gezien?

Reageer