.

Beantwoord

Kan ik tijdelijk (één maand) van prepaid naar een abonnement?

  • 13 September 2017
  • 3 reacties
  • 535 Bekeken

Badge
Kan ik tijdelijk (één maand) van prepaid naar een abonnement?
Na een maand wil ik weer terug naar prepaid. Dit vanwege internet in het buitenland dat niet mogelijk is via prepaid.
icon

Beste antwoord door Asma 13 September 2017, 13:28

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Hoi Veerle2002,

Leuk dat jij met je aansluiting wilt internetten in het buitenland.

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat je op dit moment een Prepaid simkaart hebt. Met een Prepaid simkaart is het inderdaad niet mogelijk om te internetten in het buitenland. Dit kan alleen met Sim Only.

Het is mogelijk om tijdelijk over te stappen naar Sim Only. Log hiervoor in op Mijn Simyo, waarna je onder het tabblad Overzicht kunt klikken op 'Stap over naar Sim Only'. Je kunt hier de gewenste maandbundels selecteren. Je Prepaid aansluiting wordt dan binnen twee werkdagen omgezet naar Sim Only abonnement.

Om internet te kunnen gebruiken in het buitenland, is het van belang dat je de optie 'Internet op je mobiel - buitenland' aanzet via Mijn Simyo onder het tabblad Instellingen > Netwerkinstellingen. Staat (data)roaming aan op je telefoon? En heb je ook de juiste internetinstellingen op je telefoon ingesteld? Dan kun je in het buitenland probleemloos internetten. :$

Zodra je weer terug wilt naar Prepaid, kun je een nieuwe Prepaid simkaart bestellen en nummerbehoud aanvragen. Je telefoonnummer kan al binnen zes werkdagen overgezet worden naar je nieuwe Prepaid simkaart, waarna je Sim Only abonnement wordt opgeheven. Klik hier voor meer informatie.

Laat je het ons weten als je hier vragen over hebt?

Groetjes,
Asma

Edit 2-11-2018:
We blijven ons almaar ontwikkelen, waardoor de informatie die in dit topic staat niet helemaal meer klopt. Het is nu namelijk wel mogelijk om te internetten in het buitenland met een Prepaid aansluiting. Meer informatie daarover vind je hier.
Volgens mij is het antwoord van Asma niet volledig. Je hebt namelijk een opzegtermijn van 1 maand. Mijn persoonlijke ervaring: Van prepaid naar simonly gaat soepel. Een paar klikken met de muis en het is geregeld. Terug naar prepaid is wat lastiger, omdat je eigenlijk een compleet nieuwe aanvraag indient met o.a nummerbehoud. Dus al je persoonlijke gegevens weer invoeren, simkaartnummer etc.. Ik wilde overigens met 2 simonly's terug naar prepaid, bij 1 omzetting werd de opzegtermijn strikt in acht genomen, bij de ander kon ik zo binnen een maand overstappen. Heel vreemd.
Ook krijg je een nieuwe simkaart als je terug gaat naar prepaid. Verder ben je al je historische gegevens in Simyo kwijt en daarnaast wordt je forum account ontkoppeld. Misschien dat een moderator je oude account weer kan koppelen aan je nieuwe prepaid. Ik weet niet precies hoe dat werkt.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Gewoonik2,

Bedankt voor je aanvulling. Als je overstapt naar een Sim Only die maandelijks opzegbaar is, dan kan je nummer bij het overstappen naar Prepaid binnen zes werkdagen worden overgezet. Tijdens je bestelling vul je bij stap 2 in dat je al hebt opgezegd, waarna je vervolgens een dag vanaf zes werkdagen kunt kiezen om je nummer over te laten zetten.

Nadat je nummer is overgezet wordt je Sim Only afgesloten, hierbij wordt die Mijn Simyo omgeving ook afgesloten. Je krijgt onder hetzelfde nummer dan een Overzicht die bedoelt is voor Prepaid-aansluitingen. Je Mijn Simyo account wordt dan ook weer gekoppeld aan je Forum-account. Mocht hier iets mis gaan, dan kunnen we daar uiteraard ondersteuning bij bieden.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Els

Reageer