.

Beantwoord

Kan ik mijn simkaart in een andere telefoon plaatsen?

  • 16 November 2015
  • 8 reacties
  • 21718 Bekeken

Ik ben al vele jaren zeer tevreden over Simyo. Ik heb een prepaid abonnement bij Simyo met 20,00 Euro beltegoed.
Mijn telefoon is stuk, kan ik de simkaart van deze telefoon gebruiken voor mijn nieuwe telefoon + mijn huidige telefoonnr. behouden en het beltegoed van 20,00 meenemen naar een nieuwe telefoon? En welke stappen moet ik daarvoor zetten.?
Alvast hartelijk bedankt, vriendelijke groeten Mevrouw Werker
icon

Beste antwoord door Estelle 17 November 2015, 10:24

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 2
Badge +5
Hoi AnnaW,

Welkom op het Simyo forum!

Super dat je al jaren een tevreden klant bent 😃. Als jouw nieuwe telefoon simlockvrij is, kun je jouw Simyo simkaart overzetten. Je kunt het beste bij de telefoonwinkel navragen of de telefoon simlockvrij is. Je kunt het ook zelf testen door de simkaart in je nieuwe telefoon te plaatsen 😉.

Laat je me even weten of het gelukt is?

Groetjes,
Estelle
@Estelle
Volgens mij heb je de vraag niet goed gesnopen.🆒:D

Beste AnnaW

Wanneer U een nieuwe telefoon aanschaft is het zaak om er voor te zorgen dat deze simlockvrij is.
Zit in Uw oude telefoon een standaard simkaart en schaft U een telefoon aan waar een
standaard (mini) simkaart in gaat kunt U de oude standaard sim over zetten naar de nieuwe telefoon.
Handig is daarbij wanneer de contacten op de sim staan.
Is de huidige sim goed werkend in de nieuwe telefoon veranderd er voor U niets.
Geen kosten - zet wel eerst ff op mijn simyo simkaart en instellingen internet uit, ik weet niet wat voor telefoon u aanschaft.
Beltegoed blijft behouden.
Merkt U ik heb een nieuwe sim nodig dan kunt U dat regelen via Mijn Simyo.
Kosten 5 Eur U ontvangt dan een 3-in-1 sim de kosten worden verrekend via Uw beltegoed.
Kiest U een telefoon met een nano of Micro simslot zou ik de 3-in-1 sim bestellen met nummerbehoud (vervangende simkaart).
Maten zijn....
Standaard - micro - nano. (van groot naar klein)
Zorg dan eerst voor een backup (kopie) van contacten.
Bestelt U dus een vervangende sim blijft van 20 - 5 = 15 Eur beltegoed over.
Wel de nieuwe sim activeren op mijn simyo nadat U een backup heeft gemaakt.

Suuk 6,
Friesian
Reputatie 2
Badge +5
@Estelle
Volgens mij heb je de vraag niet goed gesnopen.🆒


Scherp, Friesian 😃. Ik heb m'n antwoord gelijk even aangepast. Bedankt voor je reactie!

Groetjes,
Estelle
Estelle bedankt voor je snelle antwoord en Friesian ook hartelijk bedankt voor je zeer uitgebreide uitleg! Nu weet ik hoe het werkt en wat ik moet doen.
Kom terug om te laten weten of alles gelukt is.
Groetjes Ans
Reputatie 4
Badge +10
Hoi AnnaW,

Erg fijn om te horen dat je zo blij bent met het antwoord van Estelle en Friesian 😳 We helpen je graag op het forum. Bedankt dat je het aan ons doorgeeft :)

We horen het nog van je 🙂
Na wat aanloopprobleembjes, je doet deze dingen tenslotte niet elke dag:-), werkt mijn mobieltje prima.
Geen problemen met de simkaart gelukkig. Ik had hem wel eerst achterstevoren in het vakje gestoken en ik had mijn pin en puk code verwisseld, dom, dom. Maar zoals ik al zei, je doet deze dingen maar 1 keer nl als je een telefoon koopt en die oude van mij was al zo'n 7 jaar toen hij kapot ging.
Estelle en Friesian nogmaals hartelijk bedankt voor jullie hulp!
groetjes Ans
Van mijn kant


en.....

ook namens de kooiker.:)
Reputatie 6
Badge +10
die oude van mij was al zo'n 7 jaar toen hij kapot ging.

Als je zo zuinig omspringt met telefoons, verwacht ik dat dit de komende tijd inderdaad niet meer nodig is! Mocht dit wel zo zijn, ben je natuurlijk altijd welkom op het Simyo forum!

Groetjes, Tiury

Reageer