.

Beantwoord

kan ik gratis bellen en sms'en via wifi met prepaid?

  • 6 June 2019
  • 8 reacties
  • 1258 Bekeken

Badge
Ik bel en sms met prepaid kan ik met mijn WiFi daar dan nu gratis mee bellen en sms sturen. En zo ja geldt dat dan ook mee met het tijdslimiet dat je minimaal 1x per half jaar met je telefoon gebeld of een sms gestuurd moet hebben
icon

Beste antwoord door Kevin 7 June 2019, 12:25

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7
Ik begrijp je vraag niet helemaal. Het gebruik van leestekens zou de vraag wel al iets duidelijker hebben kunnen maken..;)

Je lijkt te stellen, dat je nu gratis belt via WiFi? Hoe doe je dat? Via WhatsApp? Of doel je op bellen via 4G en WiFi (zie: https://forum.simyo.nl/officieel-nieuws-acties-en-verstoringen-59/nieuw-bellen-via-4g-en-wifi-42907)? Dat is sowieso (nog) niet mogelijk bij Simyo.

Om je prepaid aansluiting in de lucht te houden moet je inderdaad minimaal 1x per 6 maanden gebruik te maken van de aansluiting en dus van het netwerk van Simyo. Dit kan door bellen of het sturen van een sms.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi GroteKitty,

Welkom terug op het Simyo forum!

Net als RicoK begrijp ik je vraag helaas niet helemaal. Wifi is een internetverbinding via een router thuis. Hiermee kan je toestel verbinden zodat je "gratis" kunt internetten. Wanneer je op de normale manier belt of sms't, gaat dit gewoon via de simkaart en zullen de kosten hiervoor in rekening gebracht worden. Dit staat dus helemaal los van de wifi.

Misschien bedoel je dat je "gratis belt en sms't" via Whatsapp? Zolang je verbonden bent met wifi, zijn hier inderdaad geen kosten aan verbonden. Voor ons is dit verbruik dan ook niet zichtbaar. Het is dus wel goed om te weten dat je je simkaart alsnog eens in het halfjaar moet gebruiken zodat wij weten dat het nummer nog actief is.

Was dit het antwoord op je vraag? RicoK, bedankt voor de hulp!

Groetjes,

Kevin
Badge
Het is wel het antwoord wat ik wilde weten. Ik bel nu met ziggo gratis bellen naar vast en mobiel voor € 11 het is dan misschien verstandiger om mijn prepaid te veranderen in een belbundel?
Reputatie 7
Badge +6
Ik ken jou bel gedrag niet je zult voor je zelf het een en ander op een rijtje moeten zetten wat voordeliger is.
Let wel WhatsApp bellen kan alleen als diegene die je wilt bellen ook WhatsApp heeft.
Badge
Met whatsApp weet ik dat diegene ook whatsapp moet hebben. Ik ga nu wel vergelijken wat dan voordeliger is ik bel weinig.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Grotekitty,

Goed dat je de opties even overweegt! 🙂 Laat je het weten als we je nog ergens over kunnen informeren?

Groetjes,
Jihane
Badge
Zal ik doen😉
Reputatie 6
Badge +5
Top! Dan horen we het wel :)

Groetjes,
Niels

Reageer