.

Beantwoord

Kan het overschrijden van prepaid stopgezet worden?

  • 7 September 2017
  • 3 reacties
  • 191 Bekeken

Hallo,
Ik heb voor mijn dochter een prepaidkaart aangeschaft. Ik ben op de hoogte dat ook al is het beltegoed op ze door kan bellen. Mij is voor het bestellen door de klantenservice verteld dat ik een max bedrag hiervoor kan instellen, met als min bedrag 5 euro. Ik heb gevonden hoe je internet uitschakeld, maar ik kan niet vinden waar ik dit max bedrag voor het overschreiden van het prepaidbedrag kan instellen. Vijf euro vond ik te overzien. Zoals u begrijpt heb ik geen zin in verrassingen in de vorm van een hoge rekening achteraf als ze zonder het in de gaten te hebben doorbelt als haar tegoed op is. Dus ik hoor graag waar ik dit kan instellen!
Met vriendelijke groet,
Silvia
icon

Beste antwoord door Niels 8 September 2017, 10:32

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Beste SillyE,

Welkom op het Simyo Forum 🙂

Ik begrijp dat je geen zin hebt in een hoge rekening achteraf. Het is altijd mogelijk om je gesprek af te maken bij Simyo, waardoor er bij laag beltegoed de kans bestaat dat je onder de nul duikt. Het is helaas niet mogelijk om in te stellen dat dit niet gebeurt. Via Mijn Simyo is het mogelijk om automatisch opwaarderen aan te zetten, daardoor staat er altijd genoeg beltegoed op de simkaart. Een goed alternatief zou een Sim Only abonnement bij Simyo zijn met een onbeperkte belbundel. Dit kost € 12,- per maand en een limiet is er dus niet 😉 Overstappen van prepaid naar Sim Only kan kosteloos via Mijn Simyo.

Heb je hier verder nog vragen over?

Groetjes,
Niels
Beste Niels,
Waarom zou ik willen overstappen naar sim only, terwijl ik net een prepaidkaart heb aangeschaft??? Ik wil juist niet dat mijn dochter een abonnement van E12 per maand heeft, waarschijnlijk kan ze een jaar doen met haar beltegoed van E22,50! dat was ook de vraag niet...
Er is mij zoals ik al schreef door de klantenservice verteld dat er aan het doorbellen een limiet van E5 euro per periode ingesteld kan worden. Mijn vraag was waar stel ik dat in?! Stel dat ze per ongeluk vergeet een gesprek uit drukken, internet toch aanzet etc. belt ze haar prepaid op, geen probleem! Maar wel als ze gewoon onbeperkt door kan gaan en ik achteraf zoals ik op het forum bij iemand las een rekening krijg van 590 euro. Dus hoor ik graag waar of via wie ik dat kan instellen, zoals mij verteld is door de klantenservice
!
Met vriendelijke groet,
Silvia
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Sylvia,

Ik snap echt volledig dat je je hier zorgen om maakt. Ik ga je dus ook meteen geruststellen. Dat limiet van € 5,- zit er standaard op. Heel soms gaat iemand eroverheen, maar dan wordt dat automatisch ook opgepakt omdat het eigenlijk niet zou moeten kunnen. Die extra kosten worden dan ook vergoed.

Kortom, geen zorgen 🙂 Je dochter zal echt geen rekening krijgen van € 590,- euro. Beloofd!

Heb je hier nog andere vragen over?

Groetjes,
Jihane

Reageer