.

Beantwoord

Internetbundel bij Prepaid?

  • 23 October 2014
  • 12 reacties
  • 1582 Bekeken

Badge
Begrijp nog steeds niet de werking van de prepaid internetbundels.
Had een prepaidbundel van 100 MB voor 4 euro opgennomen.
Had simyo een automatisch incasso geven om steeds 20 euro te mogen afschrijven.
Door dat thuis mijn wifi verbinding onder het interneten is weg gevallen is mijn verbruik op 172 MB gekomen .
Heb niet automatisch een nieuwe bundel gekregen maar de restende 72 MB is als buitenbundeltarief 1 Euro per MB
van mijn rekening afgeschreven .
Er is dus 4 X 20 euro van rekening afgeschreven voor deze 72 MB zonder enige kennisgeving .
Ben het hier niet mee eens en heb 60 euro weer terug gesonneerd .
Heb dit via de mail kenbaar gemaakt maar hier geen reactie op gekregen.
Wel hebben ze gelijk mijn salto op nul gezet en mijn simkaart geblokkeerd.
Heb ze een 2e mail gestuurd en hierop is wel gereageerd .
Komt er opneer als wanneer ik 30 euro stort ik weer toegang krijg .
Snap er helemaal niks van .
Heb een prepaidbelbundel van 20 euro en als deze op is wordt deze automatisch opgewaardeerd met 20 euro
Heb een prepaidinternetbundel van 4 euro en als deze op is krijg geen nieuwe van 4 euro maar een boeten
Waarom deze methode vraag ik me af ?
Heb een windowstelefoon en heb de verbruiktapp via simyo gedownload .
Na installatie gaf hij aan niet tewerken op prepaid klanten ,dus mijn verbruik blijft gissen.
Hik nu op twee gedachten .
Ben te dom of ik word genaaid

 
icon

Beste antwoord door Kim 24 October 2014, 14:17

Bekijk originele reactie

12 reacties

Badge +6
Hoi ammkeizers, welkom op het forum van Simyo! :)

Wat vervelend dat deze verwarring is ontstaan.

Ik zie dat je op 2-9 een maand Internetbundel à 100 MB hebt aangezet. Deze 100 MB was op 13-9 op, waarna je gebruik bent blijven maken van mobiel internet, waardoor deze MB's buiten je bundel van je beltegoed af zijn gegaan.

Dit verbruik is van je beltegoed afgegaan, omdat je niet automatisch een nieuwe bundel krijgt wanneer je bundel binnen de 30 dagen op is. Je kan pas na de maand een nieuwe Internetbundel aanschaffen.

Omdat je automatisch opwaarderen aan had staan, is het beltegoed dat op is gegaan door het verbruik via mobiel internet weer automatisch opgewaardeerd.

Toen je vervolgens deze opwaarderingen hebt gestorneerd, zagen we dat er een negatief tegoed was ontstaan door het verbruik via mobiel internet eerder in september. Omdat dit niet de bedoeling was, zijn we je hierin tegemoetgekomen. Daarom staat je beltegoed nu op €0.

Zojuist heb ik het voor je in orde gemaakt dat je automatisch opwaarderen via je bankrekening weer aan kan zetten zonder dat je eerst €30 hoeft op te waarderen via iDEAL.

Tot slot, het is inderdaad zo dat je helaas met een Windows Phone geen gebruik kan maken van de Mijn Simyo app voor Prepaid, wel kan je te allen tijde zelf via Mijn Simyo je verbruik in de gaten houden.
Daarnaast raad ik je aan om onze Blogs (deze en deze eens door te lezen met tips om je dataverbruik ook op je telefoon zelf in de gaten te kunnen houden :)

Ik hoor graag van je of ik hiermee voor wat meer opheldering heb weten te zorgen? 🙂
Badge
Vind het maar vreemd dat ik maar een databundel kan aanschaffen per maand.
Is niet erg gebruiksvriendelijk een klant te beboeten voor een verkeerde gebruiksinschatting .
Zeker ook nog als de klant geen mogelijk krijgt zijn gebruikt op moment van opnemen te kunnen inzien
Ga beslist geen gebruikt meer maken van de internetoptie van Simyo wanneer zón stok achter de deur staat.
Waarom niet gewoon betalen voor elke MB die je gebruikt net zo als bel en sms kosten.
Ziet er naar uit dat Simyo woekerwinst wil halen door de consument in een val te lokken.
Het is immers technisch mogelijk om internet uit te schakelen als de databundel op is ,kijk naar Telfort.
Maar het is blijkbaar te lucratief de klant door te laten internetten tegen een absurt hoog tarief.
Wil u er echter op attenderen dat een bedrijf ,ook Simyo,bestaat uit gratie van haar klanten.
Heb niet het idee dat u simpatie wekt in deze manier van zaken doen
Reputatie 6
Badge +10
Hoi ammkeizers,

Het is vervelend dat je denkt dat Simyo je hiermee opzettelijk in de val probeert te lokken, zodat je veel kwijt bent aan je dataverbruik.

Er zijn tegenwoordig zoveel manieren om zélf je data uit te zetten als je boven een hoeveelheid verbruik komt of tools in je telefoon om je dataverbruik per seconde bij te houden, dat Simyo dit niet als een urgent verbeterpunt ziet. Je hebt zelf de verantwoordelijkheid om dit goed in de gaten te houden. :)

Simyo heeft ook een blog geschreven over het monitoren van je data. Check 'm hier.
Badge
Nou lijk mij over duidelijk dat Simyo er op speculeerd dat je over de data bundel heen gaat .
Immers dan begint de grote winst .
Als dit niet zo was kon je gewoon een nieuwe databundel kopen als deze op was .
Heb gewoon de pech een windows telefoon te hebben en het is nog steeds niet mogelijk als prepaidklant je dataverbruik te kennen
Snap best dat Simyo dit niet ziet als een urgent verbeterpunt .
En het is echt te gemakkelijk de klant zelf  verantwoordelijk te stellen .
Ooit gehoord van klantgericht ondernemen ?
Hmmm..ik overweeg om voor mijn kids ook zo'n internetbundel te proberen. Ben nu dus een beetje huiverig.
Zoals ik het begrijp schaf je dus voor 4€ een databundel aan voor 100mb.
- Deze is dan een maand geldig;
- je kan dus niet meerdere databundels in een maand aanschaffen;
- Mb's die over zijn komen blijkbaar te vervallen;
- Mb's die je boven de bundel gebruikt wordt tegen standaardtarief afgerekend ( 0,15€ per mb).
Wat is dan die boete of tarief van 1€ per mb. Dit vind ik nergens terug op de site.
Die boete € 1,00 zoals jij het noemt was het buiten bundel tarief, dit is gewijzigd in € 0,15 (per mb)
Om zeker te zijn dat er geen ongewenste verassing komt adviseer ik je met klem om bij Wi-Fi gebruik internet op mijn simyo uit te zetten.
(Ook bijvoorbeeld op school en .........)

Misschien ook goed om dit door te lezen......

https://www.simyo.nl/blog/nooit-meer-over-je-mobiele-datalimiet-heen/

Groet,
Friesian.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi ammkeizers,
Het nadeel blijft nu eenmaal dat prepaid vroeger ontworpen is om mee te bellen. Later kwam er vanuit klanten de wens om meer te kunnen internetten en hebben we dat in moeten bouwen met de bundels zoals we dat nu hebben.
Je geeft aan dat je je dataverbruik niet kent, maar in de link in Tiury's bericht staat ook uitgelegd hoe je je verbruik met Windows Phone in de gaten kunt houden én een limiet kunt instellen.

Hey Kod,
Voorheen wat het standaard tarief voor prepaid €1 per MB. Dit hebben we recentelijk aangepast naar €0,15 per MB. Ik denk ook dat ammkeizers met ‘boete’ gewoon het standaard tarief heeft bedoeld.
Voor de rest werkt een prepaid maandbundel internet precies zoals je al omschrijft. Wanneer je er op vertrouwd dat je kids geen youtube kijken of updates uitvoeren op 3G, is het prima te doen als gewenning met internet, als is een abonnement toch altijd een stuk goedkoper.

@Friesian, dank je voor het geven van je tips!
Badge
Heel fijn dat Simyo het buiten de bundeltarief heeft terug gebracht van 1 euro naar 15 cent.
Gelukig hebben ze toch ingezien dat dit een beetje te bond was.
Mijn probleem is en was dat ik als Windows Phone gebruiker nog steeds niet het datagebruik kan inzien als prepaidklant.
Weet niet of dit nou persee de verantwoordelijk is van Simyo maar vervelend is het wel .
Verlevend is ook dat je bij een bundel nooit nooit excact uitkomt ,je houdt  dus over of komt te kort.
Waarom niet gewoon afrekenen per MB voor een redelijke prijs net zoalas bij smsen en bellen.
Maar gelukig ziiten er toch nog een paar helder denkende mensen bij Simyo er gebeurt in iedere geval wat
Reputatie 4
Badge +8
Bont als de bonte hond. Het is me wat allemaal.
Gelukkig is Simyo de beroerdste nog niet.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi ammkeizers,

Via de officiële Simyo App is het inderdaad niet mogelijk. Maar zoals ik in mijn eerste reactie al aangeef, is het wél mogelijk om je internet verbruik bij te houden op je Windows Phone. Heb je die blog wel even doorgelezen? Hier staat stap voor stap uitgelegd hoe je dit via je Windows Phone kunt bekijken en in de gaten kunt houden 🙂.


Simyo Blog: Krijg inzicht in het datagebruik van je apps
Badge
Mijn rekening van november was hoger omdat ik buiten mijn bundel ben gegaan en mijn internet stond halverwege de maand december al op verbruikt. Ik heb 1000 mb en zit thuis op de wifi. Hoe kan dit?
Mijn nummer is 06********
Gr Thea Kuiper
Reputatie 3
Badge +7
Theetje60,

Ik zie dat je deze vraag 4 dagen geleden ook al hebt gesteld in dit topic.

Er is in dat topic door Naomi gevraagd om meer informatie. Ook heeft ze in dat topic al aangegeven dat het niet verstandig is om je nummer openbaar op het forum neer te zetten.;)

Zou je eens de specificatie van je facturen willen bekijken via Mijn Simyo, dat verheldert misschien al een gedeelte:)
Het lijkt mij verstandig om in dat andere topic verder te gaan. Gaat dat lukken denk je?

Reageer