.

Beantwoord

Internet niet mogelijk. Hoe los ik dit op?


Badge
Heb al heel veel jaren een Simyo (dual) simkaart.
Sinds 2 jaar zit die ook in mijn Samsung Galaxy A5 2016.
In het begin had ik niet veel belangstelling om zonder Wifi het internet op te gaan, maar de komende vakantie ben ik verschillende keren niet in staat om Wifi te gebruiken en heb dus een bundel van 1 GB laten afschrijven van mijn saldo, maar ondanks alle instellingen die gecontroleerd goed zijn heb en krijg ik met uitgeschakelde Wifi geen internetverbinding. Al een week geprobeerd vanaf 1 juni, maar het lukt maar niet.
Kan het zijn dat mijn al bejaarde Simkaart deze optie mist?
icon

Beste antwoord door Thomas 7 June 2018, 12:16

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Heb jij prepaid? Gezien het feit dat je een bundel van 1 GB heb laten afschrijven van je "saldo", denk ik dat jij prepaid hebt.

In het geval dat je prepaid hebt, dan klopt het dat internet niet werkt. Simyo biedt bij prepaid geen internet in het buitenland aan. Dat kan alleen bij sim-only abonnementen.
Badge
Inderdaad heb ik prepaid, maar wat is het dan voor verlakkerij dat ik steeds wordt opgeroepen en uitgenodigd om een bundel te kopen. Bovendien als die bundel van mijn tegoed wordt afgeboekt zonder verdere melding en zonder dat ik het nu kan herstellen, moet ik dat zomaar accepteren?
Bovendien lijkt me uw uitspraak niet helemaal te kloppen, want ook met alleen roaming in binnenland ingeschakeld kan ik geen gebruik maken van mobiel internet via Simyo. Geen verbinding is steeds de melding die ik krijg wanneer ik iets probeer op te vragen met uitgeschakelde Wifi.
Kan ik mijn prepaid wijzingen naar Sim only of moet ik eerst mijn gehele saldo opgebruiken o.i.d.?
Beste.

Zullen we afspreken om niet te spreken in termen als verlakkerij. Groentjuh, ik wij zijn betrokken medeklanten om adviserend te helpen.

Bij losse MB betaal je €0,15 per MB, bij een bundel is dit voordeliger, zover de oproep...

Geef eerst eens aan welk merk en type toestel je hebt. Op de servicepagina's kun je terecht voor de juiste intermet instellingen toestelhulp.

Verder kun je via mijn Simyo bijvoorbeeld kiezen voor een wijziging....sim only.....

Maandelijks of jaarabonnement, je betaalt geen extra kosten voor de overstap, je beltegoed wordt verrekend factuurmatig.

Alleen de databundel kun je niet meenemen naar sim only. Dus het beste in dat geval is is de databundel op gebruiken.

Buitenland komt naast APN...
portalmmm.nl

Gebruikersnaam KPN
Wachtwoord gprs of GPRS.

Na een nieuwe instelling van de telefoon de telefoon herstarten.
Badge
Dank voor je antwoord.
Wanneer je het niet erg vind blijf ik het verlakkerij noemen, niet van forumhelpers maar van Simyo dat terwijl internetten via Simyo niet mogelijk was/is voor mij er wel gewoon 10 euro voor een niet te gebruiken bundel wordt afgeschreven.
Al je hier gemaakte suggesties had ik al uitgevoerd en alle instellingen stonden goed en waren gecontroleerd en vergeleken met een 3e persoon die met dezelfde Samsung A5 wel kon internetten.
Toch bleef ik een melding krijgen bij elke poging om internet te gebruiken dat er geen verbinding was.
Inmiddels heb ik mijn prepaid abonnement omgezet naar Sim only en hoop dat daarmee mijn kwestie is opgelost.
Nogmaals bedankt voor de hulppoging.
Om data te kunnen gebruiken dient het beltegoed hoger te zijn dan 0. Anders wordt de aansluiting geblokkeerd om hoge kosten te voorkomen.
Reputatie 6
Badge +4
Hoi Cornico,

Welkom op het Simyo Forum. Om het forum overzichtelijk te houden heb ik je vraag verplaatst naar het Prepaid subforum. :)

Zoals Groentjuh al aangeeft kun je met Prepaid inderdaad niet internetten in het buitenland. Dit staat ook vermeld op de pagina waar je een Prepaid internetbundel kunt aanschaffen. Met jouw overstap naar Sim Only kun je wel internetten buiten de landsgrenzen. Ik raad je ook aan om de instellingen in je telefoon na te lopen via onze toestelhulp.

Van verlakkerij is geen sprake, met een internetbundel en de correcte instellingen kun je uiteraard je internetbundel gebruiken. In jouw geval werkt het internet nog niet in Nederland omdat je in Mijn Simyo de optie 'internet op je mobiel in Nederland' uit hebt staan. Als je dit aan zet via Instellingen > Netwerkinstellingen dan kun je in Nederland je internetbundel gaan gebruiken. Wil je ook buiten Nederland internetten? Dan kun je na je overstap naar Sim Only ook de optie 'internet op je mobiel in het buitenland' aanzetten. Met de juiste instellingen op Mijn Simyo en in je telefoon kun je mobiel gaan internetten! 🙂

Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Bedankt voor het meedenken Groentjuh en Friesian!

Groetjes,
Thomas

Edit 2-11-2018:
We blijven ons almaar ontwikkelen, waardoor de informatie die in dit topic staat niet helemaal meer klopt. Het is nu namelijk wel mogelijk om te internetten in het buitenland met een Prepaid aansluiting. Meer informatie daarover vind je hier.
Badge
Dank Thomas, dat was de aanwijzing die ik nodig had.
Sorry dat ik niet van het bestaan van die instelling wist, ooit heel lang geleden heb ik instellingen gemaakt, maar ja de tijd staat niet stil hè?
Het werkt nu nadat ik de telefoon opnieuw liet opstarten en ik neem aan dat de instelling voor het buitenland beschikbaar komt wanneer de account wijziging naar Sim Only voltooid is.
Badge
Eind goed al goed.
Dankzij de tip om in mijn abonnement instelling iets te veranderen is het me nu gelukt om mobiel internet te gebruiken als dat nodig is bij het ontbreken van Wifi en dat in heel Europa.
Omdat ik ook een glasvezel abonnement van KPN heb kreeg ik zelfs via Simyo Compleet 200 min /SMS en 2000 GB via de goedkoopste bundels genoeg speelruimte om via de mobiele telefoon te telefoneren/SMS-en plus genoeg MB's om op reis of op vakantie mijn benodigde internet opties te consumeren.
Dank aan Thomas voor het terugstorten van het abonnementsgeld voor de ongebruikte internetbundel van mijn vorige Prepaid account en kan/moet ik de gebruikte term "verlakkerij" terugnemen.. Nu weer een tevreden klant, maar wellicht omdat ik ook niet helemaal van gisteren ben de hint om de nieuwe /gewijzigde/aangevulde opties van de abonnementen duidelijker kenbaar maken aan zeer langdurige Simyo gebruikers, die niet steeds naar hun al heel lang gebruikte instellings mogelijkheden kijken. 😀
Reputatie 7
Badge +6
Zover ik weet wordt je altijd per mail geïnformeerd, en dan aan jou de keus om iets te wijzigen of niet.

En mocht iets niet werken dan kun je altijd op de servicepagina kijken waarom/waar het eventueel mis gaat.
@Cornico

Wel leuk en aardig dat je de databundel vergoedt krijgt!
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Cornico,

Fijn om te lezen dat je wederom een tevreden klant bent! Daar doen we het natuurlijk voor. 🙂

Bedankt voor je tip! Natuurlijk snappen we dat je niet altijd direct alle opties op Mijn Simyo uit je hoofd kent. Gelukkig staan wij hier op het forum en onze andere kanalen voor je klaar om je te helpen bij problemen.

@ Ron H, bedankt voor je tip! Onze mooie servicepagina staat natuurlijk ook dag en nacht klaar voor onze klanten.
@ Friesian, lief hè van Thomas. :D

Groetjes,
Els

Reageer