.

Beantwoord

Incasso van Buckaroo St Derdengelden?

  • 12 April 2014
  • 7 reacties
  • 6129 Bekeken

L.S.

Van de week werd er van mijn rekening een bedrag van €10,- geincasseerd door Buckaroo Stichting Derdengelden.
Ik kende deze incasseerder niet en heb het geld uiteraard terug laten storten. Nu blijkt dat het om een Simyo-incasso gaat.
Ik heb bij de incasso niet de aanduiding Simyo kunnen vinden en ook geen ander bekend kenmerk.

Waarom staat er bij de incasso niet gewoon simyo vermeld? Dat had mij een hoop moeite kunnen besparen.

M vr gr Aline
icon

Beste antwoord door Kim 13 April 2014, 23:12

Bekijk originele reactie

7 reacties

Badge +6
Hoi Aline_N, welkom op het forum!

Er is een verandering geweest met betrekking tot opwaarderingen die voor nogal veel verwarring zorgt 😞
Buckaroo is ons betalingsbedrijf die nu de incasso's verzorgt en als het goed is, staat er in de omschrijving wel Simyo, maar je bent zeker niet de enige die dit niet heeft gezien.

Om deze verwarring te voorkomen in het vervolg, zal Buckaroo zo spoedig mogelijk duidelijk in de omschrijving aangeven dat het om een afschrijving van ons gaat.

Door deze stornering is helaas het automatisch opwaarderen uitgezet waar je gebruik van maakte, morgen aan het einde van de dag zal je dit weer kunnen activeren, sorry voor al het ongemak! :(

Edit 24-11-2016:

Zoals je kunt zien is dit een topic uit 2014. Sinds kort werken we niet meer Buckaroo. Deze situatie kan zich dus niet meer voordoen Als hier nog vragen over zijn, dan horen we dat graag!
Simyo werkt niet meer met Buckaroo zie ik.
De nieuwe incasseerder is KPN, de moeder van Simyo.
KPN maakt precies dezelfde fout als de eerdere incasseerder: je kunt aan de incasso niet zien dat het voor Simyo is.
@ufkrikke,

Heb jij prepaid of Sim Only? Ik heb dat laatste en zie gewoon Simyo op mijn afschriften staan.
Ik heb prepaid en een nietszeggende incasso van KPN.
Omdat ik verder niets met KPN doe, begon er een lichtje te branden.
Badge +7
Hoi ufkrikke,

Ik kan het me voorstellen dat je hiervan vreemd op kijkt. We zijn onlangs veranderd van bankrekening, waardoor sommige klanten KPN bij het afschrift zien staan. Als het goed is, staat Simyo ook in de incassonaam.

Je hebt deze vraag ook al in een ander topic gesteld. Om het forum overzichtelijk te houden, en om iedereen sneller te kunnen helpen, wil ik je vragen om vervolgvragen in je eigen topic te stellen.

Groetjes,
Samantha

@Ray, Bedankt voor je hulp 🙂
Beste Samantha,

Je schrijft dat bij sommige klanten KPN op het dagafschrift staat, en als het goed is staat Simyo ook in de incassonaam.
En dat is juist niet goed.
Het volgende staat op mijn dagafschrift:

Naam Incassant : KPN BV
Incassant ID : NL12ZZZ271247010002
Kenmerk machtiging: 013-M86111101
Omschrijving : PSPDirectDebitPayment
Betalingskenmerk : 6AAA33B6FFF04955A537FE4D9F0660F4

Ik destilleer uit bovengenoemde informatie geen Simyo.
Ik ben er nu op gefocust, dus het overkomt me niet weer, maar slordig van KPN is het wel !
Reputatie 7
Badge +10
Hi Ufkrikke,

Dankjewel voor je terugkoppeling. Ik heb dit besproken met mijn collega van de financiële afdeling. Jij hebt een Prepaid-aansluiting. Het gaat hierbij dus niet om een factuur-incasso, maar om de betaling van een opwaardering. Mijn collega wist mij te vertellen dat er een issue was met de omschrijving van de bank, waardoor er soms KPN te staan kwam en soms Simyo. Vanaf deze week is dat weer rechtgezet, en staat er nu altijd Simyo op. Mijn excuses voor de verwarring!

Wil je dit in de gaten houden? Mocht het fout gaan, dan kun je me dat laten weten.

Groetjes,
Jihane

Reageer