.

Ik mis waardering voor Prepaid klanten.


  • Anonymous
  • 0 reacties

Eens @de leon
@Ray @Groentjuh @Ron H @maikel.twinnie @Friesian @Bas @Daisy hebben jullie KPNWiFi Call bovenin jullie telefoon staan?

Van @Scotsman is het bekend, op zijn iPhone, met de laatste iOS is wel KPN WiFi Call te zien, maar hij zit niet op het Simyo netwerk. Dus het argument van @Daisy dat het aan iOS ligt, lijkt hiermee niet op te gaan. 

Okee, ik zal mijn verhaal hier zetten. Ik heb het Simyo prepaid nummer in een andere telefoon zitten deze wil ik niet verhuizen. Omdat Simyo categorisch weigert tot dusverre om de simyaardag ook te geven in welke vorm dan ook zou ik bijvoorbeeld een extra nummer moeten aanvragen. Dit vindt ik persoonlijk onhandig..maar dan had ik ook geen simyaardag..een blijk van waardering zoals bij sim only klanten die al lang klant zijn. Prepaid klant telt in mijn beleving niet mee. Ongeacht de loze mooie woordjes van Simyo moderators, ondanks de in mijn ogen smoesjes.

Ik zou graag gebruik willen maken van de doe je ding bundels MAAR dan zal de buiten bundel bescherming veel, veel beter moeten. Dus voor iedereen heldere bescherming. Bijvoorbeeld door een plafond of verlaging van de snelheid wat betreft internetgebruik. 

Andere Forum Experts, ik hebben talloze voorbeelden gezien van hoge buiten bundel kosten. Wij heb daar in onze reacties ons regelmatig kritisch daarover uitgelaten zowel richting klant en Simyo.

Ik wil echt meewerken aan jullie vraagstuk maar dan zal er eerst extra werk gedaan moeten worden vanuit Simyo om mij te motiveren. Ik zou dan toestemming (moeten) geven om gebruik te maken van mijn WiFi netwerk dat ik reeds betaal en Simyo dan gratis zou kunnen gebruiken?!

 

Het zijn voor mij 2 heel belangrijke argumenten. Jij blij wij blij.

Toch?

Medewerkers/hooggeplaatste piefen zullen waarschijnlijk mijn reactie niet fijn vinden. Maar ik ben wat dat betreft recht door zee. Je zult me moeten accepteren zoals ik ben....eerlijk, kritisch altijd opbouwend.😁

 


12 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Hey Friesian,

 

Ik heb je reactie in een ander topic gezet. Op deze manier is deze makkelijker te vinden voor andere klanten en niet verstopt in een ander topic 😄 Wel zo netjes richting jou.

 

Dank je wel voor je feedback! Ik snap dat je graag de Simyaardag terug ziet bij Prepaid en wil ook eerlijk met je zijn. Prepaid klanten zijn erg belangrijk voor ons en daar doen wij erg ons best voor. Tot nu toe zijn wij de laatste 7 jaar continu geprezen als de allerbeste Prepaid provider met de flexibelste voorwaarden en beste persoonlijke platform (Mijn Simyo). Wij zijn continu bezig om ook Prepaid klanten mee te nemen in al onze diensten. Een voorbeeld hiervan is eSim. Onze Prepaid klanten kunnen een eSim kiezen en wij zijn daarmee de enigste Nederlandse provider die dat doet. Daarnaast merken wij dat Prepaid klanten hele andere dingen vragen zoals eSim en grotere databundels. Beide zijn in de laatste paar maanden gerealiseerd. Zodra meer Prepaid klanten de Simyaardag missen dan komt het hoger op het lijstje. Maar ik moet je eerlijk bekennen dat ik dat niet eerder heb gehoord. Wij zijn een klein team en daardoor moeten wij helaas soms keuzes maken in wat te realiseren. Nu is alle aandacht gevestigd op het ondersteunen van eSim in combinatie met Android. Verder is kritiek nooit leuk om te horen maar altijd belangrijk. Dus wij horen natuurlijk graag wat de kritiek is en zullen altijd eerlijk antwoord geven zoals ik heb proberen te doen.

Zaken als beschermen van hoge kosten ben ik ook al op ingegaan in een ander topic van jou maar zal ik weer hier doen. Wij luisteren ook naar onze Sim Only klanten en daardoor hebben wij onze bundels verhoogd zodat het minder makkelijk is om buiten te bundel te bellen of te internetten. Deze bundels hebben wij ook in prijs verlaagd. Daarnaast krijgt iedereen onze sms'jes om je realtime te waarschuwenen je kan een dataplafond instellen op je Android toestel. Wij gaan eerst bekijken wat nu de grotere bundels doen en zullen aan de hand daarvan weer gaan evalueren.

Verder is Wifi-bellen een extra service. Wij gebruiken je wifi thuis om je belbereik te versterken. Dit is vaak belangrijk om bereikbaar te blijven in goed geïsoleerde huizen en in kelders. Bellen via wifi zou nooit de enige optie moeten zijn als je ook gewoon regulier bereik hebt.

 

Ik hoop dat ik hiermee ben ingegaan op je punten. Ik wil je de volgende keer ook vragen om je opmerkingen niet over verschillende topics te spreiden. Dat maakt het makkelijker voor ons om overal goed op in te gaan.

 

Mooie dag nog!

Ouael

Reputatie 1
Badge +1

Als jullie zouden luisteren naar klanten, zou een instelbaar plafond beschikbaar zijn. Met de rest van het antwoord op dat onderwerp kun je zo de politiek in. 
Wat is het argument om het niet te doen anders dan dat Simyo daar veel geld aan onverwachte buiten de bundel kosten verdient?

Zie ook deze vergelijking met de andere grote providers https://www.bellen.com/mobiel/mobiel-internet-dataverbruik

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Netvista,

 

Bedankt voor je reactie. Het niet instellen van een dataplafond is er natuurlijk ook met een reden, zo ben je altijd baas van eigen bundel. Zo blokkeren wij niet zomaar je internet, Simyo informeert je op tijd wanneer de bundel op is. Vervolgens heb je het helemaal zelf in eigen hand om het internet uit te zetten, bundels bij te kopen of eventueel verder gebruik te maken van het internet voor het buitenbundel tarief.

 

Groetjes,

Daisy

Reputatie 7

@Daisy naar mijn mening zou de klant ook de keuze moeten kunnen hebben een dataplafond in te stellen. De ervaring heeft namelijk geleerd dat het héél erg snel kan gaan tussen de 80% en de 100% SMS…..

Precies !

Reputatie 1
Badge +1

Bedankt voor je reactie. Het niet instellen van een dataplafond is er natuurlijk ook met een reden, zo ben je altijd baas van eigen bundel. Zo blokkeren wij niet zomaar je internet, Simyo informeert je op tijd wanneer de bundel op is. Vervolgens heb je het helemaal zelf in eigen hand om het internet uit te zetten, bundels bij te kopen of eventueel verder gebruik te maken van het internet voor het buitenbundel tarief.

De klant is juist niet baas in eigen bundel, de kosten kunnen veel hoger oplopen dan de klant wil.

Wat is er nou op tegen om klanten in de mijn Simyo omgeving de optie te bieden om een plafond in te stellen en die standaard niet aan te zetten?

Simyo is op dit gebied als een autoproducent die in tegenstelling tot alle andere merken klanten probeert te overtuigen dat een autogordel alleen maar lastig is.

Reputatie 7
Badge +9

Je kunt het ook zo zien: Simyo is op dit gebied als een autoproducent die auto’s verkoopt met een ingebouwd waarschuwingssysteem dat 2 minuten voordat een crash gaat gebeuren de inzittenden oproept om te checken of iedereen een autogordel draagt...

Reputatie 7
Badge +6

Maar wat nou als je die 2 minuten niet hebt oftewel als je de 80 en 100% sms’jes tegelijk binnen krijgt🚓🚑

Reputatie 7
Badge +9

Maar wat nou als je die 2 minuten niet hebt oftewel als je de 80 en 100% sms’jes tegelijk binnen krijgt🚓🚑

Dan heb je te hard gereden….. :grin:

Er is echt niet ingegaan op mijn punten. En deze zin loopt niet lekker in de mond 🤔

[......]Tot nu toe zijn wij de laatste 7 jaar continu geprezen als de allerbeste Prepaid provider met de flexibelste voorwaarden en beste persoonlijke platform (Mijn Simyo).[.....]

 

Maar wat nou als je die 2 minuten niet hebt oftewel als je de 80 en 100% sms’jes tegelijk binnen krijgt🚓🚑

Dan heb je te hard gereden….. :grin:

Met de benenwagen, de fiets, de trein of de auto? 😁

Reputatie 7
Badge +6

Hoi allemaal! 

 

Zelf (als moderator) vind ik het ook erg jammer om vaker dezelfde antwoorden te moeten geven op deze vraagstukken. De feedback die wij ontvangen onder andere via het forum zetten wij altijd door, maar helaas betekent dat niet dat hier direct naar gehandeld kan worden.  In situaties dat klanten over de bundel zijn gegaan, denken wij graag mee. Zoals Ouael ook aangaf is het niet zo dat er helemaal niets gebeurt voor de desbetreffende klanten, maar @ Friesian ik waardeer nog steeds je eerlijkheid en snap de frustratie.

 

Groetjes,

Tessanne

Reageer