Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Ik mis waardering voor Prepaid klanten.

  • 26 april 2020
  • 12 reacties
  • 293 Bekeken

Eens @de leon
@Ray @Groentjuh @Ron H @maikel.twinnie @Friesian @Bas @Daisy hebben jullie KPNWiFi Call bovenin jullie telefoon staan?

Van @Scotsman is het bekend, op zijn iPhone, met de laatste iOS is wel KPN WiFi Call te zien, maar hij zit niet op het Simyo netwerk. Dus het argument van @Daisy dat het aan iOS ligt, lijkt hiermee niet op te gaan. 

Okee, ik zal mijn verhaal hier zetten. Ik heb het Simyo prepaid nummer in een andere telefoon zitten deze wil ik niet verhuizen. Omdat Simyo categorisch weigert tot dusverre om de simyaardag ook te geven in welke vorm dan ook zou ik bijvoorbeeld een extra nummer moeten aanvragen. Dit vindt ik persoonlijk onhandig..maar dan had ik ook geen simyaardag..een blijk van waardering zoals bij sim only klanten die al lang klant zijn. Prepaid klant telt in mijn beleving niet mee. Ongeacht de loze mooie woordjes van Simyo moderators, ondanks de in mijn ogen smoesjes.

Ik zou graag gebruik willen maken van de doe je ding bundels MAAR dan zal de buiten bundel bescherming veel, veel beter moeten. Dus voor iedereen heldere bescherming. Bijvoorbeeld door een plafond of verlaging van de snelheid wat betreft internetgebruik. 

Andere Forum Experts, ik hebben talloze voorbeelden gezien van hoge buiten bundel kosten. Wij heb daar in onze reacties ons regelmatig kritisch daarover uitgelaten zowel richting klant en Simyo.

Ik wil echt meewerken aan jullie vraagstuk maar dan zal er eerst extra werk gedaan moeten worden vanuit Simyo om mij te motiveren. Ik zou dan toestemming (moeten) geven om gebruik te maken van mijn WiFi netwerk dat ik reeds betaal en Simyo dan gratis zou kunnen gebruiken?!

 

Het zijn voor mij 2 heel belangrijke argumenten. Jij blij wij blij.

Toch?

Medewerkers/hooggeplaatste piefen zullen waarschijnlijk mijn reactie niet fijn vinden. Maar ik ben wat dat betreft recht door zee. Je zult me moeten accepteren zoals ik ben....eerlijk, kritisch altijd opbouwend.😁

 


12 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Hey Friesian,

 

Ik heb je reactie in een ander topic gezet. Op deze manier is deze makkelijker te vinden voor andere klanten en niet verstopt in een ander topic 😄 Wel zo netjes richting jou.

 

Dank je wel voor je feedback! Ik snap dat je graag de Simyaardag terug ziet bij Prepaid en wil ook eerlijk met je zijn. Prepaid klanten zijn erg belangrijk voor ons en daar doen wij erg ons best voor. Tot nu toe zijn wij de laatste 7 jaar continu geprezen als de allerbeste Prepaid provider met de flexibelste voorwaarden en beste persoonlijke platform (Mijn Simyo). Wij zijn continu bezig om ook Prepaid klanten mee te nemen in al onze diensten. Een voorbeeld hiervan is eSim. Onze Prepaid klanten kunnen een eSim kiezen en wij zijn daarmee de enigste Nederlandse provider die dat doet. Daarnaast merken wij dat Prepaid klanten hele andere dingen vragen zoals eSim en grotere databundels. Beide zijn in de laatste paar maanden gerealiseerd. Zodra meer Prepaid klanten de Simyaardag missen dan komt het hoger op het lijstje. Maar ik moet je eerlijk bekennen dat ik dat niet eerder heb gehoord. Wij zijn een klein team en daardoor moeten wij helaas soms keuzes maken in wat te realiseren. Nu is alle aandacht gevestigd op het ondersteunen van eSim in combinatie met Android. Verder is kritiek nooit leuk om te horen maar altijd belangrijk. Dus wij horen natuurlijk graag wat de kritiek is en zullen altijd eerlijk antwoord geven zoals ik heb proberen te doen.

Zaken als beschermen van hoge kosten ben ik ook al op ingegaan in een ander topic van jou maar zal ik weer hier doen. Wij luisteren ook naar onze Sim Only klanten en daardoor hebben wij onze bundels verhoogd zodat het minder makkelijk is om buiten te bundel te bellen of te internetten. Deze bundels hebben wij ook in prijs verlaagd. Daarnaast krijgt iedereen onze sms'jes om je realtime te waarschuwenen je kan een dataplafond instellen op je Android toestel. Wij gaan eerst bekijken wat nu de grotere bundels doen en zullen aan de hand daarvan weer gaan evalueren.

Verder is Wifi-bellen een extra service. Wij gebruiken je wifi thuis om je belbereik te versterken. Dit is vaak belangrijk om bereikbaar te blijven in goed geïsoleerde huizen en in kelders. Bellen via wifi zou nooit de enige optie moeten zijn als je ook gewoon regulier bereik hebt.

 

Ik hoop dat ik hiermee ben ingegaan op je punten. Ik wil je de volgende keer ook vragen om je opmerkingen niet over verschillende topics te spreiden. Dat maakt het makkelijker voor ons om overal goed op in te gaan.

 

Mooie dag nog!

Ouael

Reputatie 1
Badge +1

Als jullie zouden luisteren naar klanten, zou een instelbaar plafond beschikbaar zijn. Met de rest van het antwoord op dat onderwerp kun je zo de politiek in. 
Wat is het argument om het niet te doen anders dan dat Simyo daar veel geld aan onverwachte buiten de bundel kosten verdient?

Zie ook deze vergelijking met de andere grote providers https://www.bellen.com/mobiel/mobiel-internet-dataverbruik

 

 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi Netvista,

 

Bedankt voor je reactie. Het niet instellen van een dataplafond is er natuurlijk ook met een reden, zo ben je altijd baas van eigen bundel. Zo blokkeren wij niet zomaar je internet, Simyo informeert je op tijd wanneer de bundel op is. Vervolgens heb je het helemaal zelf in eigen hand om het internet uit te zetten, bundels bij te kopen of eventueel verder gebruik te maken van het internet voor het buitenbundel tarief.

 

Groetjes,

Daisy

Reputatie 7

@Daisy naar mijn mening zou de klant ook de keuze moeten kunnen hebben een dataplafond in te stellen. De ervaring heeft namelijk geleerd dat het héél erg snel kan gaan tussen de 80% en de 100% SMS…..

Precies !

Reputatie 1
Badge +1

Bedankt voor je reactie. Het niet instellen van een dataplafond is er natuurlijk ook met een reden, zo ben je altijd baas van eigen bundel. Zo blokkeren wij niet zomaar je internet, Simyo informeert je op tijd wanneer de bundel op is. Vervolgens heb je het helemaal zelf in eigen hand om het internet uit te zetten, bundels bij te kopen of eventueel verder gebruik te maken van het internet voor het buitenbundel tarief.

De klant is juist niet baas in eigen bundel, de kosten kunnen veel hoger oplopen dan de klant wil.

Wat is er nou op tegen om klanten in de mijn Simyo omgeving de optie te bieden om een plafond in te stellen en die standaard niet aan te zetten?

Simyo is op dit gebied als een autoproducent die in tegenstelling tot alle andere merken klanten probeert te overtuigen dat een autogordel alleen maar lastig is.

Je kunt het ook zo zien: Simyo is op dit gebied als een autoproducent die auto’s verkoopt met een ingebouwd waarschuwingssysteem dat 2 minuten voordat een crash gaat gebeuren de inzittenden oproept om te checken of iedereen een autogordel draagt...

Reputatie 6
Badge +6

Maar wat nou als je die 2 minuten niet hebt oftewel als je de 80 en 100% sms’jes tegelijk binnen krijgt🚓🚑

Maar wat nou als je die 2 minuten niet hebt oftewel als je de 80 en 100% sms’jes tegelijk binnen krijgt🚓🚑

Dan heb je te hard gereden….. :grin:

Er is echt niet ingegaan op mijn punten. En deze zin loopt niet lekker in de mond 🤔

[......]Tot nu toe zijn wij de laatste 7 jaar continu geprezen als de allerbeste Prepaid provider met de flexibelste voorwaarden en beste persoonlijke platform (Mijn Simyo).[.....]

 

Maar wat nou als je die 2 minuten niet hebt oftewel als je de 80 en 100% sms’jes tegelijk binnen krijgt🚓🚑

Dan heb je te hard gereden….. :grin:

Met de benenwagen, de fiets, de trein of de auto? 😁

Reputatie 6
Badge +3

Hoi allemaal! 

 

Zelf (als moderator) vind ik het ook erg jammer om vaker dezelfde antwoorden te moeten geven op deze vraagstukken. De feedback die wij ontvangen onder andere via het forum zetten wij altijd door, maar helaas betekent dat niet dat hier direct naar gehandeld kan worden.  In situaties dat klanten over de bundel zijn gegaan, denken wij graag mee. Zoals Ouael ook aangaf is het niet zo dat er helemaal niets gebeurt voor de desbetreffende klanten, maar @ Friesian ik waardeer nog steeds je eerlijkheid en snap de frustratie.

 

Groetjes,

Tessanne

Reageer