.

Beantwoord

Ik heb kosten gemaakt door een internetbundel aan te vragen. Waarom is dat?

  • 10 October 2017
  • 13 reacties
  • 165 Bekeken

Badge
gisternacht liep mijn internetbundel van 5 euro af. Ik had nog 32 mb (dacht ik over , maar minder kan je niet krijgen).
Mijn Saldo voor prepaid was 5 euro, dus dacht vanmorgen meteen nieuwe bundel te kunnen activieren, 8.13 uur.
Toen bleek dat ik over de nacht internet verbruik gehad had van o,o1 ct.
Dus via mobiel eerst saldo opgewaardeerd en toen bundel geactiveerd van 5 euro.
Op mobiel staat bij overzicht keurig 150 mb mb tegoed 10 okt. 2017 8:13 uur.
Het saldo was toen precies 9,99 euro.

Deze handeling is pas 9.06 uur verwerkt in uw administratie en nu trekt u dus 97 ct internet verbruik af omdat uw administratie niet gelijk loopt met de handeling.
Hoe kan ik weten wanneer de handeling bij U verwerkt is in de administratie want dit scheelt bijna 1 uur, waar ik gelukkig niet al te gekke dingen gedaan heb, maar wel 96 ct kwijt geraakt ben!
icon

Beste antwoord door Asma 11 October 2017, 12:02

Bekijk originele reactie

13 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Hoi Marjan de 1e,

Welkom op het Forum!

Ontzettend balen dat er onduidelijkheid is over je verbruik. Ik geef je hier graag meer uitleg over.

Volgens onze gegevens is je internetbundel op 10 oktober om 00:13 uur volledig verbruikt. Het verbruik dat hierna heeft plaatsgevonden is buiten je bundel in rekening gebracht. Houd er rekening mee dat je verbruik altijd vertraagd wordt verwerkt. Om verwarring te voorkomen, adviseer ik je om op Mijn Simyo onder het tabblad Overzicht te controleren tot wanneer je verbruik is bijgewerkt. Zo weet je namelijk zeker of de hoogte va je beltegoed klopt.

Op 10 oktober om 08:13 uur zie je dat je iets meer dan 6 MB hebt verbruikt. Mogelijk was je op dit moment ingelogd op Mijn Simyo. Je nieuwe bundel is vervolgens om 09:06 uur ingegaan. Om kosten buiten je bundel te voorkomen, kun je het beste een internetbundel aanvragen als je bent verbonden met Wifi. Zonder een internetbundel brengen wij namelijk het verbruik in rekening voor 15 cent per MB. Laat je het weten als je hier meer vragen over hebt?

Groetjes,
Asma
Badge
Mischien heb je het niet goed gelezen,maar 8.13 uur heb ik mijn internetbundel vernieuwd.
Dat staat op mijn mobiel.
Maar dat jullie administratie dat pas om 9.06 verwerken dat is wat ik niet begrijp.
Jullie administratie loopt dus zeker 1 uur achter en daar moet IK dus de rekening voor betalen en het ook nog in de gaten houden.
Met prepaid kan ik geen bundel vooruit kopen. Dus kon ik niet voor 12.00 uur s nachts nieuwe bundel kopen.
Dat ik 0,01 ct over de nacht verbruik heb OKE maar dat jullie 96 ct in 1 uur aftrekken omdat ik betaald heb, dat vind ik zachtjes gezegd : niet netjes.
Ik heb mijn mobiel in de gaten gehouden en die zij om 8.13 uur 0,01 ct verbruikt en 150 mb.
Wat moet ik dan controleren, jullie website aldoor?
Nu staat mijn mobiel nog als laatste controle van 9.58 uur vandaag, dus die loopt bijna 12 uur achter.
Begrijp dat jullie winst willen maken maar zorg dan wel dat je de juiste informatie door geeft.
Het is dat ik een eigen app. heb dat de mb bij houdt want jullie zijn er alleen maar volgens mij op uit de boel in het honderd te laten lopen.

ps. beltegoed op mobiel is bijgewerkt: 08 sept 2017 16.59 uur.
Dat ik daarna niet meer gebeld heb kan kloppen, maar zeker weet ik dat niet meer, bijna 1 hele maand dus!
Dus voor service prepaid geen hoog cijfer dat is logisch he!
Badge
Al deze gegevens haal ik dus van het "overzicht" van mijn mobiele toestel!!!!
Gewoon even om te laten weten dat IK WEL WEET waar ik het over heb!
Reputatie 6
Badge +5
Hi Marjan de 1e,

Wij zien in ons systeem staan dat er op 08:13:09 verbruik heeft plaatsgevonden. Wij zien ook staan dat de betaling voor de bundel pas om 09:06 binnen is gekomen en dat de internetbundel toen ook is geactiveerd. Kan het zo zijn dat je de extra internetbundel hebt gekocht via je mobiele telefoon zonder dat je hier Wifi voor hebt gebruikt? En zou je mij misschien een in een PB een screenshot kunnen sturen van de betaling? Ik zie je antwoord graag tegemoet.

Groetjes,
Niels
Hi Marjan de 1e,

En zou je mij misschien een in een PB een screenshot kunnen sturen van de betaling? Ik zie je antwoord graag tegemoet.

Groetjes,
Niels

Niels, @Marjan de 1e kan geen screenshot sturen via pb.

Ik heb het alvast laten weten, Marjan de 1e.☺
Badge
Inderdaad kan ik geen screenshot meer van van het tegoed meer maken.
Of ik mijn bundel heb gekocht met WIFI ,heb ik geen idee van.
Maar op overzichtpagina van mijn mobiel stond dat ik een bundel 150 mb had met de tijd 8.13 uur.
Daar ben ik toen van uit gegaan.
Gelukkig heb ik het rustig gehouden met mobiele verbruik dat uur, maar had ik wel vroeg de deur uit gemoeten , dan had ik gewoon rustig internet gebruikt, want dat had ik net betaald en gekregen.
Het blijft dus een feit dat de betaling pas 1 uur later bij jullie verwerkt wordt.
Dat had behoorlijk kassa kunnen worden. Daar gaat het mij om.

Maar het is dus gewoon erg opletten met pre paid bij Simyo. Want de administratie loopt gewoon nu ook weer 22 uur achter.
Anders @Marjan de 1e, zelfs al zou je een screenshot hebben, je kunt via PB GEEN bijlage sturen dus ook GEEN screenshot. Verder raad ik je aan een externe app als My datamanager en bijvoorbeeld DataEye te gebruiken.

@Niels
Even om het duidelijk te stellen. Wanneer een gebruiker een databundel activeert komt dat zichtbaar te staan in zijn/haar mijn Simyo. Dan moet dat ook bij jullie overeenstemmen qua tijdstip.
Klopt?
Badge
@Friesian
Nu dat is het hele punt dat klopt dus niet, Simyo kan wel precies om 23.59 alle overgebleven mb s opheffen.. Maar niet de tijd van betaling en activering gelijk zetten.
Maar inderdaad ik gebruik My Datamanager om zeker te weten hoeveel mb ik nog heb, Daar zie ik dus aan hoeveel ik verbruikt heb tot op de minuut en meteen een waarschuwing ga zo door en je verbruikt veel meer dan je 150 mb. Mooi programma.

Beltegoed, daar maak ik me niet druk over, dat wordt automatisch opgewaardeerd als het onder de 2 euro komt., dat klopt wel tot op de minuut.
Toch zie ik in de reactie van Niels de activatie en betaling synchroon zijn, voor de zekerheid vraag ik het nog een keer extra. Bij jouw zichtbaar activatie moet dat gelijktijdig zijn, vandaar screenshot. Maar dat kan NIET via een PB gestuurd worden
Badge
Eigenlijk heb ik geen idee hoeveel MB KB het kost om geld over te maken.
Maar die 96 ct daar ben ik al over heen en ja natuurlijk biij Simyo staat 9.06 als betaling en activering.
Maar dan zou ik terwijl ik wist dat de termijn afgelopen was om 8.13 uur echt internet gebruiken.?
Die heb ik gebruikt om geld over te maken dat is dus om 8.13 uur gebeurt.
Jammer dat ik niet een foto van de opwaardering heb gemaakt.
Maar goed het is voor mij een leer geweest ook al schrijft Simyo dat de bundel geactiveerd is en ik weer 150 mb kan gebruiken ik toch maar wacht tot ze de administratie op orde hebben.
Ik zie ook wel bij verbruik dat jullie hem om 9.06 uur hebben geactiveerd maar heb geen idee wanneer dat bericht naar mijn mobiel verstuurd was.
Dinsdag kreeg ik om 15.51 uur een berichtje binnen van Simyo dat ik internet verbruik zonder internet bundel.
Toen ik dus het berichtje schreef stond de tijd nog steeds op 8.13 uur. De gegevens had ik van het overzicht van mijn mobieltje genomen. Maar ik laat het hier bij, heb het gevoel dat ik ERG op moet letten met het internet omdat Simyo erg traag is met verwerken van de pre paid gegevens richting klant.

p.s.Had al gemeld he dat precies tussen 24.00 uur en 00.13 uur de mb s die ik over had wel al waren afgeschreven.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Marjan,

Ik snap dat je dit allemaal netjes op een rijtje wilt zien 🙂 En daar wil ik met alle liefde bij helpen! Als je opwaardeert of een internetbundel koopt, terwijl je gebruik maakt van 3G, zonder internetbundel, dan kost dat je inderdaad beltegoed. Ik snap dat dat zuur is, want je was juist onderweg om extra kosten te voorkomen.

Dat gezegd hebbende, maakt de vertraging in registratie niet zoveel uit hierin. Die vertraging vertelt je alleen dat je een paar uur later pas op Mijn Simyo verschijnt. De tijden, daarentegen, kloppen wel gewoon.

Kan ik uit je verhaal halen dat je om 8:13 je internetbundel activeerde? En dat je het apart vindt dat er op dat tijdstip data verbruikt is? Ik probeer die tijdstippen en bedragen een plekje te geven, die jij noemt. Klopt dat?

@ Friesian, dank voor je reacties!

Groetjes,
Jihane
Badge
Heerlijk weer iemand die het snapt en ach wat maakt het uit die paar uur verschil!
We berekenen gewoon extra wat U gebruikt hebt. Zelfs 0,01 ct.
Na 8 uur komt er een berichtje binnen U heeft geinternet zonder bundel.

Maar waar het om gaat is dat ik opwaardeer en U op mijn MOBIEL aangeeft U heeft 150 MB.

Daarna zeggen jullie," ach wat maakt dat uit wat er op Uw mobiel" staat wij beslissen wanneer dat in gaat en niet wat er op Uw mobiel stond.
Nu maakt dat voor U natuurlijk niet uit die achterstand, salaris is dus riant,
Had ik dus dat uur echt even geinternet was het niet bij 96 ct gebleven, maar mischien wel 5 euro geworden.
Dat is mijn probleem waar jullie zo makkelijk overheen stappen.
Want als jullie al over 1 ct vallen wat doen jullie dan over 5 euro?

Maar goed geen idee hoe ik dit duidelijker moet uitleggen.
Staat toch echt allemaal in zuiver Nederlands, wat ik mag verwachten dat moderators op een Forum moeten kunnen lezen en begrijpen.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Marjan de 1e,

Ontzettend balen dat er nog steeds onduidelijkheid is over het verbruik buiten je bundel.

Ik ben er weer even ingedoken. Volgens onze gegevens heb jij je internetbundel niet om 08:13 uur aangezet. Je beltegoed heb je om 09:06 uur opgewaardeerd, hierna heb jij je internetbundel aangezet. Het beste wat je kunt doen is via je bankoverschrijving het tijdstip van de betaling controleren. Hier zul je zijn dat dit tijdstip overeenkomt. Het verbruik dat hiervoor heeft plaatsgevonden is hierom buiten je bundel in rekening gebracht. Het heeft dus niets te maken met de vertraging van je verbruik. Opwaarderingen en het activeren van een internetbundel worden namelijk direct verwerkt. Alleen het verbruik dat plaatsvindt wordt vertraagd bij ons aangeleverd.

De sms die je van ons hebt ontvangen over verbruik buiten je bundel wordt automatisch verstuurd als je meer dan 5 MB zonder internetbundel verbruikt. Dit houdt in dat je niet meer dan 5 MB kunt verbruiken zonder hiervan op de hoogte te zijn.

Het is overigens belangrijk om te weten dat je verbruik gemiddeld acht keer per dag wordt bijgewerkt. Alleen is het zo dat je verbruik alleen wordt verwerkt, als er verbruik heeft plaatsgevonden. Bijvoorbeeld: als je op 13 oktober voor het laatst gebruik maakt van je aansluiting, dan zou je vandaag op Mijn Simyo zien dat je verbruik op de 13e ook voor het laatst is bijgewerkt.

Laat je het weten als je hier meer informatie over wilt?

Groetjes,
Asma

Reageer