.

Beantwoord

Hoe voorkom ik dat mijn Simyo nummer wordt afgesloten?

  • 11 July 2018
  • 7 reacties
  • 158 Bekeken

Vandaag ontving ik een email waarin staat dat mijn nummer na 5.5 maanden ongebruikt te zijn geweest zal worden afgesloten indien ik de komende 15 dagen geen gebruik maak van mijn nummer.
afgelopen week heb ik echter gewoon gebruik gemaakt van dit nummer (na 5.5 maanden) maar op dit moment kan dit nummer niet worden gebeld of kan ik met dit nummer bellen. Om te proberen dit nummer te activeren heb ik een internet bundel aangeschaft ondanks dat het geen smartphone is. Dit om geen geld uit te hoeven geven. Er staat op dit moment nog beltegoed op.
icon

Beste antwoord door Thomas 11 July 2018, 13:25

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 6
Badge +4
Hi 4321matthias,

Welkom hier op het Simyo Forum! 🙂

Goed dat je even contact zoekt met ons. Ik begrijp dat je toch wel graag je Prepaid actief houdt! Nu je een internetbundel aangeschaft hebt blijft je nummer weer in de lucht. Het is natuurlijk zonde om telkens een internetbundel te kopen als je geen smartphone hebt. Ik raad je aan om een sms'je te sturen of (kort) te bellen een volgende keer.

Je geeft in je bericht aan dat je nu niet gebeld kan worden of kunt bellen, dat schiet natuurlijk niet echt op. Ik heb net ook even geprobeerd om je op te bellen en kreeg meteen je voicemail. In je gegevens zie ik geen vreemde zaken, kun je jouw mobiel herstarten en kijken of dit het probleem oplost? Ook kun je hier nog een aantal stappen vinden die dit kunnen verhelpen.

Hou je ons op de hoogte? :)

Groetjes,
Thomas
Bedankt voor je reactie Thomas.
ik heb mijn telefoon voor ongeveer een half uur uitgelaten maar helaas geen resultaat.
ik heb een internet bundel aangeschaft omdat ik ook geen sms'jes kon versturen. Vandaar de keuze.
ik heb gekeken naar de link die je me doorstuurde maar ook hier geen passend antwoord kunnen vinden helaas.
kab je mij misschien verder helpen?
Reputatie 6
Badge +4
Hoi 4321matthias,

Graag gedaan! Het was natuurlijk nog fijne geweest als het al verholpen was. Ik heb zonet je simkaart gereset, kun je jouw telefoon zo nog eens 10 minuten uitzetten en kijken of dat helpt?

Met een beetje geluk kun je daarna weer aan de slag.

Laat je het weten? :)

Groetjes,
Thomas
Beste Thomas,

helaas krijg ik nog steeds de boodschap dat mijn aansluiting om administratieve redenen buiten gebruik is gesteld als ik probeer te bellen.
Lastig.

groet
Reputatie 6
Badge +4
Hai 4321matthias,

Echt heel vreemd dat het nog niet wil vlotten. Kun je proberen of jouw simkaart het wel doet in een andere telefoon of dat een andere simkaart in jouw telefoon wel werkt? Zo kun je uitsluiten of het aan je simkaart of telefoon ligt.

Mocht dat niet lukken. Wil je me dan een privéberichtje sturen (dat doe je door op mijn naam te klikken en daarna op 'Stuur Bericht') met een telefoonnummer waarop ik je kan bellen. Dan bel ik je even om te zien hoe we je verder kunnen helpen.

Groetjes,
Thomas
Hallo Thomas
het is allemaal gelukt maar nu heb ik nog een laatste vraag.

omdat ik de simkaart niet meer kon gebruiken om te bellen of om een berichtje te sturen maar ik jem wel wilde heractiveren heb ik dus een internetbundel aangeschaft voor een telefoon waar ik niet op lan internetten.
mijn vraag is daarom of ik het geld van de bundel terug gestort kan krijgen.

ik hoor het graag van je.

gr
matthias
Reputatie 6
Badge +5
Hi Matthias,

Fijn om te lezen dat het allemaal is gelukt! Dus je bent weer bereikbaar en kan anderen ook weer bereiken? Wat was uiteindelijk de oplossing?

Wat betreft de internetbundel, ik zal kijken wat ik voor je kan betekenen 🙂 Ik heb je hier een privebericht over gestuurd. Zou je deze kunnen beantwoorden?

Groetjes,
Niels

Reageer