.

Beantwoord

Hoe stap ik terug van simonly naar prepaid?


ik wil voor 1 mnd overstappen van prepaid naar sim only om te kunnen internetten in het buitenland,maar daarna wil ik weer terug naar prepaid ,of regelt simyo gewoon dat ik met prepaid WEL kan internetten vanuit buitenland nu de prijzen toch gelijk zijn
icon

Beste antwoord door Ron H 10 June 2018, 09:54

Bekijk originele reactie

15 reacties

maar opnieuw een prepaid nr aanvragen met nummer behoud kost extra geld en krijg ik dan oon een nw simkaart waarom zo moeilijk allemaal zorg gewoon dat je met prepaid kan internetten in het buiten land , zedlfs met een oude hi prepaid kaart gaat het wel
Reputatie 7
Badge +6
Je kunt je vraag beter in 1 topic stellen, om het overzichtelijk te houden.
ik blijf het een vreemde constructie vinden om met een prepaid te internetten in het buitenland moet je eerst overstappen naar sim only , als je dan alsnog terug wilt zit je enige dagen zonder telefoon, want dan moet je een nieuwe simkaart aanvragen met nummer behoud !!!!?? dan kan ik toch veel eenvoudiger een vodafone prepaid nemen met deze kaart kun je WEL internetten in het buiten land en hoef je geen ingewikkelde handelingen te verichten, en als je terug bent in eigen land blijf je ook gewoon berijkbaar met het zelfde nummer veel simpeler allemaal want steeds een nieuwe prepaid simkaart aanvragen betekend ook dat je weer iemand moet vinden om deze simkaart weer micro te maken zodat hij en de gsm past waarom zo moeilijk bij simyo dit is niet bepaalt klantvriendelijk
om van sim only terug te gaan naar prepaid moet je kosten maken en weer een nw simkaart bestellen dan zit je dus enkele dagen zonder gsm boven dien moet ik iemand vinden om deze nw simkaart weer micro sim te maken. want dat doet simyo niet voor mij , kortom niet erg klant vriendelijk allemaal dan maar een simpel/vodafone/lebara simkaart die doen het WEL gewoon zonder toestanden op internet in het buiten land
Reputatie 7
Badge +6
Heb je mijn opmerking gelezen?... je hebt weer je probleem bij een ander topic aangekaart.
😉Je hebt trouwens ook nog Kruidvat Mobiel😃
Hoi appesap - @appesap

Je hebt het over klant vriendelijkheid. Zou je als klant, wat Ron H aangeeft, zo vriendelijk willen zijn je te beperken tot 1 topic wat betreft dit onderwerp. Nu moet een moderator extra werk verrichten omdat hij/zij ook elders op je opmerking moet reageren. En wat Ron al aangeeft, je draagt niet bij aan een duidelijke structuur, een duidelijk overzicht.

Verder is het sowieso dat Simyo simkaarten als 3 in 1 levert...
Standaard
Micro
Nano.
Jij hoeft enkel de juiste maat uit te drukken daar komt verder niemand aan te pas.

Fijne dag nog ! 😎
feit blijft dat je als pepaid klant van simyo heel veel moeite moet doen om te internetten in het buiten land en dat dit bij de meeste providers zelfs met prepaid gewoon wel kan .m.a.w simyo zit niet bepaalt te wachten op prepaid klanten ze halen zelfs kruidvat erbij om maar van prepaid klanten af te zijn
Beste appesap

Je zou voor de verandering ook kunnen vragen waarom Simyo geen prepaid internet aanbiedt voor in het buitenland. Dat zou wellicht een ander licht voor je kunnen werpen op de materie.🙂

Wist je dat....... Ron H, ik net als jij (prepaid)klant van Simyo zijn?


Oeps verkeerde topic. 😉😀
Reputatie 7
Badge +6
@appesap
Doe gewoon de voors en de tegens van een aantal providers tegen elkaar wegstrepen, en kijk welke prepaid het beste bij jou past😉
feit blijft dat je als pepaid klant van simyo heel veel moeite moet doen om te internetten in het buiten land en dat dit bij de meeste providers zelfs met prepaid gewoon wel kan .m.a.w simyo zit niet bepaalt te wachten op prepaid klanten ze halen zelfs kruidvat erbij om maar van prepaid klanten af te zijn
Beste @appesap

Je topic doet me denken aan een ander topic, volgens mij van een, uhh onder voorbehoud, keiiigoej paerdjuh. Maar Simyo mensen zijn ...........helaas.....🙄 zoveel potentie die verloren gaat, verlies van klanten.
Zo jammer dat men vasthoud aan geen prepaid internet buitenland.

Mijn keuze absoluut niet, niet mijn gedachtegoed , maar dat weet men (ik zou haast zeggen niet..).
het argument dat het technisch niet mogelijk is om via prepaid te internetten in het buitenland , daar geloof ik helemaal niks van ,want bij de concurrenten kan het WEL. dat smyo bang is dat prepaid klanten met een groot negatief saldo komen te zitten wat on inbaar zou zijn klopt ook al niet want simyo prepaid is gemactigd op dat direct af te boeken en je zou ook nog een max negatief bedrag kunnen invoeren waarna direct de verbinding verbroken word kortom het lijkt er op dat simyo allerlei smoezen gebruikt om deze inkomsten mis te lopen Het is gewoon klantonvriendelijk om in deze tijd prepaid klanten achter te stellen bij sim only of abonnees ,want ook voor mij geld dat ik te weinig bel om sim only te nemen waarom moet ik een heel jaar lang een sim only betalen om 3 wk per jr te kunnen internetten in het buitenland , bovendien zullen de meeste prepaid gebruikers alleen maar willen whatsappen en dat kost heel weinig mb,s Ook ik heb inmiddels door simyo gedwongen een ook nog GRATIS vodafone prepaid kaart aangevraagd en al die eenmaal in de gsm zit zal ik ook wel gaan bellen ,dus loopt simyo inkomsten mis ,maar blijkbaar willen jullie dit zelf en natuurlijk kan ik sim only 1 mnd nemen, maar om daarna opnieuw een simkaart te bestellen die ook niet GRATIS is gaat me te ver
Reputatie 5
Badge +5
Hoi appesap,

Bedankt voor je reactie! Ik snap dat je ervan baalt dat je niet van alle diensten in het buitenland gebruik kunt maken als Prepaid-klant.

Allereerst wil ik je, net als de anderen, vragen om je vraag niet onder meerdere topics te stellen, maar hiervoor één reactie te plaatsen of één topic aan te maken. Zo voorkom je dat je dezelfde vraag op meerdere plekken stelt en blijft het forum overzichtelijk en de berichtgeving helder. Goed? Ik heb daarom enkele van je reacties op andere topics aan dit topic gekoppeld. Zou houden we het netjes en overzichtelijk.

Internetten met Prepaid van Simyo in het buitenland is op dit moment geen dienst die we aanbieden. Uiteraard luisteren we goed naar de input en wensen van onze klanten en proberen we, waar mogelijk, wijzigingen in positieve zin door te voeren. Soms kan het, afhankelijk van verschillende factoren, zijn dat een wijziging niet of niet direct plaats kan vinden.

Omdat je met Prepaid niet kunt internetten in het buitenland, heb je de mogelijkheid om binnen 24 uur over te stappen naar een Sim Only-aansluiting. Hierbij betaal je geen aansluitkosten, behoud je je simkaart en telefoon nummer en wordt eventueel beltegoed in mindering gebracht op je eerste factuur. Je bent hierbij geen moment onbereikbaar. Kies je voor een maandelijks opzegbaar abonnement, dan kun je bijvoorbeeld na een maand weer overstappen naar Prepaid. Technisch gezien is het, vanwege o.a. het toevoegen van facturatie en andere instellingen, niet mogelijk om deze overstap met dezelfde simkaart te maken. Hiervoor kun je via Simyo.nl een nieuwe Prepaidsimkaart bestellen en een aanvraag voor nummerbehoud indienen. Je bent ook hierbij niet onbereikbaar, want je andere simkaart komt pas te vervallen als je nummer is overgezet. Fijn toch? Ook qua kosten maak je geen verlies, je betaald namelijk minstens €5,- bij een Prepaid-bestelling, maar deze kosten worden, samen met nog wat bonustegoed, als beltegoed op je simkaart gezet. Dat tegoed kun je vervolgens gebruiken voor onze diensten. Meer over het overstappen van Sim Only naar Prepaid lees je hier.

Ook snap ik dat je graag direct het juiste formaat simkaart wilt kunnen gebruiken. Goed nieuws! Wij versturen 3-in-1-simkaarten. Je kunt dus na ontvangst en activatie zelf het juiste formaat uit de kaart klikken. Zo heb je niemand nodig om je simkaart zelf kleiner te maken. Fijn hè?

Laat je het weten als je nog vragen hebt?

@ Friesian, bedankt voor je input! Uiteraard zijn we op de hoogte van jouw gedachtegoed. Gelukkig weet jij ook dat het soms niet direct mogelijk is om alle wensen direct door te voeren. Hoe graag wij dit ook willen! :(
@ Ron H, ook bedankt voor je uitleg en medewerking! 🙂

Groetjes,
Els

Edit 2-11-2018:
We blijven ons almaar ontwikkelen, waardoor de informatie die in dit topic staat niet helemaal meer klopt. Het is nu namelijk wel mogelijk om te internetten in het buitenland met een Prepaid aansluiting. Meer informatie daarover vind je hier.
het is mij allemaal wel duidelijk, maar ik vind nog steeds dat simyo prepaid klanten achter steld bij de maandelijkse betalende klanten Je kunt het als provider in deze tijd niet meer maken dat een kleine groep klanten gediscrimiseert worden en niet op internet mogen of kunnen enkel allen maar omdat zij een prepaid kaart hebben jullie zijn echt de enige in nederland die dit doen en dan vinden jullie jezelf ook nog het klant vriendelijkste bedrijf ??!! gelukkig kunt je overal gratis prepaid kaarten kopen bij providers die je niet discriminiseren en dit kost simyo toch omzet hoe je het ook bekijkt
Haa Els.

Ik had je vrolijke koppie al een tijdje op het forum gemist. Maar ik ben de beroerdste niet..dus.
Vandaag deze wens van mij en morgen de volgende.

Dan vliegt de week voorbij voordat je het weet.
😁
Reputatie 5
Badge +5
Hoi appesap,

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je je gediscrimineerd voelt. Het staat uiteraard vrij om te kiezen voor de provider die het beste bij je past, al zou het zeker jammer zijn om onze lieve klanten te zien vertrekken. Hopelijk kunnen we hier in de toekomst wel iets in betekenen! De titel meest klantvriendelijke bedrijf hebben we overigens niet zelf verzonnen.

@ Friesian, ja ik ben blij om terug te zijn! Ik was eventjes ziek, maar nu weer volop aanwezig, Yay!

Groetjes,
Els

Reageer