.

Beantwoord

Hoe komt mijn zoontje aan deze hoge kosten?

  • 21 September 2015
  • 3 reacties
  • 1887 Bekeken

Hoe kan het dat -terwijl ik ALLES heb afgeschermd, dwz buitenland, betaalde diensten etc.- ik toch ineens een rekening krijg van ruim 28 euro??? Het nummer is van mijn 11 jarige zoontje, net middelbare scholier, net alles aan het ontdekken blijkbaar en ik zie in zijn overzicht dat hij diverse smsjes van een betaalde gamesite heeft gekregen?? Buiten dat ik het bijzonder vreemd vind dat dit kan wil ik wel graag dat de kosten niet nog verder omhoog gaan dus ik hoop dat jullie er even naar kijken en alsnog de boel blokkeren!
icon

Beste antwoord door Ernst 23 September 2015, 12:20

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi Annet13, welkom op ons forum!

Voor de overzichtelijkheid heb ik je topic even verplaatst naar het subforum Prepaid.

Bij Simyo is sinds een aantal jaren de mogelijkheid om berichten te ontvangen van betaalde sms diensten altijd geblokkeerd. Bij een aantal wat oudere Prepaid aansluitingen is dit niet het geval. Dat komt omdat deze aangeschaft zijn voordat we met deze blokkade gingen werken.
De Prepaid die je zoontje gebruikt stamt nog uit 2007 (superfijn; trouwe klant!). Hier was dit dus nog niet geblokkeerd en dat heb ik zojuist alsnog handmatig gedaan.
Er is op 20 september een aantal keren naar een paar betaalde sms dienste ge'sms't, waarna er binnen een paar minuten 15 sms'jes zijn ontvangen van deze betaalde sms diensten.
Het beltegoed is toen onder €0 gekomen. Het is een collega van me opgevallen dat het beltegoed onder die €0 is gekomen. Deze is zo vriendelijk geweest om direct het beltegoed weer op €0 te zetten.

Om er zeker van de zijn dat het écht stopt kun je 'STOP' sms'en naar de nummers 6677 en 7711. Ook kun je je aanmelden op Payinfo.

Is dit zo duidelijk voor je?

Raytje, dank je voor het meedenken!
smsdiensten stoppen niet vanzelf. Dit moet wel uitgezet worden. Dus zodra er prepaid tegoed is dan is er grote kans dat ze binnen blijven komen. Meestal zijn ze te stoppen door NEE, UIT of STOP te smsen naar het betreffende nummer.
Daarbij... Ik heb niet voor niets een prepaid kaart... Op = op... Heel fijn dat t laatste gesprek nog afgerond kan worden maar betalen voor smsdiensten is dan natuurlijk heel raar!

Reageer