.

Beantwoord

Hoe kom ik aan een negatief saldo?

  • 31 August 2019
  • 2 reacties
  • 468 Bekeken

Beste Simyo,
voor mijn dochter van 6 heb ik enige tijd geleden een prepaid kaart bij u gekozen.
Nu is de rekening enorm onder het min saldo gelopen (205,79). Ik heb juist voor prepaid gekozen om niet de schrik te krijgen van een enorme rekening. Ik schrik enorm van dit bedrag en snap totaal niet hoe dit kan!
ook heb ik in het toestel (iPhone 6) de optie mobiele data uitgeschakeld.
Ik zou graag willen dat de kaart onder geen beding de min in kan. Ik was hier eigenlijk ook vanuit gegaan, vandaar mijn keuze voor prepaid
ik hoop spoedig van u te mogen horen.
Met vriendelijke groet,
Bart
icon

Beste antwoord door Groentjuh 1 September 2019, 11:24

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Hoi Barth,

Welkom op het Simyo forum!

Ik snap dat je enorm bent geschrokken van deze constatering, wat Groentjuh al aangaf hoort dit inderdaad niet te gebeuren. De simkaart is nu volledig geblokkeerd, als jullie opwaarderen zou alles weer moeten werken en ook niet meer moeten gebeuren omdat je de mobiele data op het toestel al uit hebt gezet en de optie om te internetten uit hebt gezet in Mijn Simyo.

Groentjuh, bedankt voor je toelichting!

Groetjes,
Daisy
Reputatie 7
Badge +9
Dit is iets dat vaker op het forum voorbij komt. Als forum expert (= klant) kan ik het waarschijnlijke antwoord samenvatten tot:

Je kunt bij Simyo onder de nul uitkomen, omdat je het laatste gesprek en internet sessie kan afmaken. Veelal is dat niet zo'n probleem, omdat het doorgaans over kleine bedragen gaat. Net een paar minuten te lang gebeld of zoiets!

Met data kan het echter snel gaan als je bij prepaid geen databundel hebt. Net als bij gesprekken naar het buitenland kan het bedrag in dan flink in de min komen.

Er zit gelukkig een limiet op. Je zou niet onder de min 5 euro uit horen te komen. Indien dat wel gebeurd zal Simyo het beltegoed aanvullen tot meestal 0 euro. Ik verwacht dat dat maandag ook door een moderator (= Simyo medewerker) gedaan gaat worden, indien een systeem dit niet automatisch doet. Je dient voordat je gebruik kunt maken van de aansluiting eerst op te waarderen.

Door de vertraging van het doorgeven van verbruik tussen KPN en Simyo, is stoppen bij 0 niet mogelijk bij Simyo.

Ik wil je ook een paar tips meegeven:
Via mijn Simyo kan je de opties "Internetten in Nederland" uitzetten. Dan kan via die aansluiting geen internet meer worden gebruikt ondanks dat het misschien wel aanstaat op de mobiel. Ook de optie "Bellen in en naar het buitenland" is daar te vinden. Met beiden deze optie uit, zal je niet snel diep de min in kunnen gaan.

Mocht je de optie "Internetten in Nederland" aan laten, dan raad ik aan om dit blog te lezen en waar mogelijk uit te voeren. Samen met het blog: "Krijg inzicht in het dataverbruik van je apps" zijn dat twee blogs die veel tips geven om het dataverbruik beperkt te houden. 1,4GB (~1400MB) verbruik in enkele minuten/uren is hoog te noemen!!

Reageer