.

Beantwoord

Hoe kan mijn beltegoed op zijn?

  • 7 July 2019
  • 9 reacties
  • 950 Bekeken

Beste,

Hoe kan het zijn dat mijn beltegoed op is terwijl de simkaart nog niet in gebruik is sterker nog zit nog in de kaart in de envelop kunt u mij dit duidelijk uitleggen?

Bedankt.

Mvg Niels
icon

Beste antwoord door Jihane 8 July 2019, 17:28

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hi JoNina,

Welkom op het Simyo Forum!

Dat is vreemd, op z'n zachtst gezegd! Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je op 5 juli data (internet) hebt verbruikt. De simkaart zat op dat moment dus in een telefoon. Als de simkaart namelijk niet in een telefoon zit, is het eigenlijk gewoon een stukje plastic. De simkaart zelf is niet in staat om verbinding te leggen met een netwerk. Je hebt een sms gekregen op 5 juli waarin stond dat je internet verbruikte zonder internetbundel, en dat het dus van je beltegoed af zou gaan.

Als je geen internet wil kunnen verbruiken, dan kun je die optie uitzetten door in te loggen op Mijn Simyo en dan te surfen naar Instellingen > Internet en bellen. Op Mijn Simyo kun je ook opwaarderen!

Kom je er zo uit?

Groetjes,
Jihane
Beste Jihane,

Sorry maar deze reactie geeft aan dat u mij niet heel hoog heeft staan.

De simkaart heeft idd 5 min in een telefoon gezeten om een instelling aan te passen en daarna heb ik hem er weer uitgehaald want hij is voor een GPS horloge maar daar heb ik hem nog niet ingedaan. U gaat mij toch niet vertellen dat ik internet gebruik om een instelling aan te passen dat zou helemaal te gek zijn en klopt voor geen meter ik ga hier echt niet mee akkoord 7,50 verdwenen voor niets dan ben ik snel klaar met Simyo kan ik je vertellen. Ik verwacht mijn beltegoed op zijn minst terug en ik ga hier echt niet om vragen als ik weet dat de simkaart is gebruikt dus graag wat beter onderzoek aub neem aan dat u mij kunt vertellen waarmee ik MB's heb verbruikt toch?

Met vriendelijk groet,

Niels Rapmund
Waarom zou het niet kloppen? Op de MijnSimyo pagina staat internet in Nederland standaard aan. Als internet op je mobiel ook aan staat verbruik je dus internet. Er kan ook internet verbruikt worden zonder actief gebruik van de telefoon.

Zonder internetbundel is prepaid internet €0.15 per MB.


Hoe kan het zijn dat mijn beltegoed op is terwijl de simkaart nog niet in gebruik is sterker nog zit nog in de kaart in de envelop kunt u mij dit duidelijk uitleggen?


De simkaart heeft idd 5 min in een telefoon gezeten


Dit komt overigens een beetje tegenstrijdig over.
Reputatie 7
Badge +9
Voordat dit een hele discussie onnodige discussie met Ray en mijzelf wordt, Ray en ik zijn klanten. Wij kunnen niet echt iets voor u betekenen, want wij kunnen geen beltegoed teruggeven. Wij kunnen wel informatie van elders delen en diverse dingen extra goed uitleggen.

Jihane is Community Manager. Moderatoren en Community Managers zijn medewerkers van Simyo.

Sorry maar deze reactie geeft aan dat u mij niet heel hoog heeft staan.

De simkaart heeft idd 5 min in een telefoon gezeten om een instelling aan te passen en daarna heb ik hem er weer uitgehaald want hij is voor een GPS horloge maar daar heb ik hem nog niet ingedaan.

Jihane kan als medewerker zien hoeveel en wanneer er gebeld/SMSt of data verbruikt wordt en constateert dat er op 5 juni data is verbruikt, wat raar zou zijn als de simkaart dan niet in een toestel zou hebben gezeten. In deze post geeft u zelf aan dat u de simkaart, die nog niet gebruikt ("zit nog in de kaart in de envelop") zou zijn, hebt geplaatst in een telefoon om wat instellingen te wijzigen.

U gaat mij toch niet vertellen dat ik internet gebruik om een instelling aan te passen dat zou helemaal te gek zijn en klopt voor geen meter ik ga hier echt niet mee akkoord 7,50 verdwenen voor niets dan ben ik snel klaar met Simyo kan ik je vertellen.


Iets waar u waarschijnlijk geen rekening mee houd is, dat u bij het wisselen van een simkaart, uw instellingen net zo blijven als bij uw "normale" simkaart. Bij menig smartphone-gebruiker staat de dataverbinding dan voor de nieuwe simkaart wagenwijd open en zullen diverse apps geen probleem hebben om op de achtergrond de notificatie e.d. binnen te halen. (Hetzelfde geld voor nieuwe toestellen; daarbij kan ook veel dataverbruik optreden wanneer de simkaart erin zit, wifi nog niet ingesteld is, maar al wel hele backups worden gedownload)

Het lijkt mij dus ook niet raar dat u op dat moment daaraan data hebt gebruikt.

Afhankelijk welke instellingen werden gewijzigd, kan dat data kosten. Dat geldt over ongeveer alle instellingen, die in de Simyo app staan (Hiervoor hoeft u overigens de simkaart niet in uw toestel te hebben.) Simkaart instellingen op de simkaart zelf, de pincode, instellingen voor doorsturen of degelijke instellingen kosten geen data om te wijzigen.

Het is aan een Simyo moderator om hier nog een keer naar te kijken, maar mij zou het niet verbazen als Simyo het beltegoed niet terug geeft. Als Simyo dat wel doen, kunt u blij wezen.
Beste allen,

Volgens verbuik heb ik in 4 min tijd 74000 KB verbruikt dus mijn hele beltegoed om een instelling van simkaart aan te passen DIT KAN NIET. Simkaart is voor de GPS horloge van mijn zoontje hiervoor moet ik de blokkade eraf halen om het goed te laten werken en heb de simkaart er weer uit gehaald dit heb ik gedaan in de telefoon van mijn andere zoon die een prepaid kaart heeft zonder internet en altijd op de wifi zit zoals jullie het brengen kan je dus een telefoon niet bedienen zonder internet op je simkaart?

Ik ga de klantenservice bellen maar ik ben wel al klaar met Simyo dus daar ga ik geen gebruik meer van maken.

O ja BTW voor Ray hier ben ik dus niet van gediend u suggereerd nu dat ik lieg? simkaart zat daadwerkelijk in de envelop en was niet in gebruik.

Waarom zou het niet kloppen? Op de MijnSimyo pagina staat internet in Nederland standaard aan. Als internet op je mobiel ook aan staat verbruik je dus internet. Er kan ook internet verbruikt worden zonder actief gebruik van de telefoon.

Zonder internetbundel is prepaid internet €0.15 per MB.



Hoe kan het zijn dat mijn beltegoed op is terwijl de simkaart nog niet in gebruik is sterker nog zit nog in de kaart in de envelop kunt u mij dit duidelijk uitleggen?

De simkaart heeft idd 5 min in een telefoon gezeten
Dit komt overigens een beetje tegenstrijdig over.
Reputatie 7
Badge +9
Een verbruik van 74000KB is inderdaad een fors verbruik. Het is zelfs meer dan 7,50 aan beltegoed, dus u heeft of zelfs een negatief saldo of bent gecompenseerd voor negatief beltegoed.

74000KB / 1024 = ~72,27MB
~72,27MB * 0,15 euro/MB = ~10,40 euro.
7,50 - 10,40 euro = -2,90 euro.

Ray constateert, net als ik, dat u zegt dat de simkaart niet is gebruikt, maar dat u wel de simkaart 5 minuten in uw telefoon heeft gehad. Verder legt hij uit dat u standaard kunt internetten met prepaid en dat daar een instelling voor bestaat.

Het uitzetten van de pincode hoeft geen data te kosten, want de pincode staat opgeslagen op de simkaart zelf. In mijn post gaf ik echter aan dat vele smartphones op de achtergrond op allerlei manieren door allerlei apps wel data kan gebruiken indien het toestel zo is ingesteld.
Ik suggereer niks.

Maar de 2 stukken tekst die ik in een quote had geplaatst komen gewoon tegenstrijdig over. Had ook kunnen zijn dat je dat in je eerste post even was vergeten te vermelden, kan gebeuren.

Fijne dag verder..
Reputatie 7
Badge +9
Beste allen,

Volgens verbuik heb ik in 4 min tijd 74000 KB verbruikt dus mijn hele beltegoed om een instelling van simkaart aan te passen DIT KAN NIET. Simkaart is voor de GPS horloge van mijn zoontje hiervoor moet ik de blokkade eraf halen om het goed te laten werken en heb de simkaart er weer uit gehaald dit heb ik gedaan in de telefoon van mijn andere zoon die een prepaid kaart heeft zonder internet en altijd op de wifi zit zoals jullie het brengen kan je dus een telefoon niet bedienen zonder internet op je simkaart?

Ik ga de klantenservice bellen maar ik ben wel al klaar met Simyo dus daar ga ik geen gebruik meer van maken.


Ook met een simkaart van een andere provider zou dit verbruik er zijn geweest. Overstappen naar een andere provider mag natuurlijk (vrijheid blijheid) maar zal het probleem niet oplossen.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi JoNina,

Ik begrijp dat dit verbruik nogal ongelukkig geweest is en dat dit zeker niet de bedoeling was. Helaas is het echt zo dat je toestel op dat moment een internetverbinding heeft gestart.Dit kan namelijk niet zomaar op het netwerk worden geregistreerd zonder verbinding.

Je geeft aan dat de simkaart in een toestel heeft gezeten waar normaal een prepaid simkaart in zit die geen internet verbruikt. Het is goed mogelijk dat die simkaart normaal gesproken geen internet verbruikt omdat die optie uitstaat op die simkaart. De mobiele gegevens kunnen dan gewoon aanstaan omdat die simkaart geen toestemming geeft om te internetten. Als je hier vervolgens een simkaart (die van ons) in plaatst die wel toegang heeft tot het internet dan zal hier gewoon een verbinding gemaakt worden. Je had via Mijn Simyo deze optie eerst uit kunnen zetten, dit kon gewoon via een computer.

Aangezien internetten zonder internetbundel €0.15 per MB kost, gaat dit erg snel van je beltegoed af. 72 MB is helaas binnen een paar minuten al te verbruiken. Zoals Groentjuh ook al aangaf heb je zelfs meer gebruikt dan je beltegoed, dit bedrag hebben wij ondertussen al aangevuld. Het zou natuurlijk jammer zijn als je hierdoor geen gebruik meer wilt maken van onze diensten. Ik zie dat je gisteren ook nog hebt gesproken met een collega van de klantenservice, die heeft dit ook nog besproken met de financiële afdeling maar die hebben geconstateerd dat het verbruik terecht was en we helaas niets aan de kosten kunnen doen.

Ik snap dat dit niet de reactie is die je graag zou willen, maar ik hoop dat dit wel wat meer uitleg geeft en je ook inziet dat wij dit verbruik niet zomaar verzinnen en je simkaart deze verbinding echt gemaakt heeft.

Mocht je toch nog vragen hebben dan hoor ik het graag. Ray, Groentjuh en Scotsman bedankt voor de hulp!

Groetjes,

Kevin

Reageer