Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Hoe kan ik beltegoed opvragen?

  • 20 december 2011
  • 17 reacties
  • 24486 Bekeken

Badge
Ik heb een prepaid kaart. Kan ik met mijn mobiel mijn tegoed opvragen. Bijvoorbeeld met *101#
icon

Beste antwoord door Alex 28 december 2011, 17:24

Je kunt je beltegoed opvragen door te bellen naar 1244. Je moet echter wel de optie 'mobiel opwaarderen' aan hebben staan om je beltegoed op te kunnen vragen. De optie 'mobiel opwaarderen' kun je via je persoonlijke pagina aan zetten. Ga hiervoor naar het tabblad selfservice en kies voor 'opwaarderen via mobiel'.



Edit 31-10-2016:



Zoals je kunt zien is het topic al wat ouder. De informatie die hierin staat is niet helemaal juist meer. Het moet namelijk zijn dat je enkel online kunt opwaarderen via Mijn Simyo. Dit kun je doen door een eenmalige opwaardering via iDEAL, via creditcard of een eenmalige machtiging. Voor meer informatie kun je terecht bij dit topic.
Bekijk originele reactie

17 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Je kunt je beltegoed opvragen door te bellen naar 1244. Je moet echter wel de optie 'mobiel opwaarderen' aan hebben staan om je beltegoed op te kunnen vragen. De optie 'mobiel opwaarderen' kun je via je persoonlijke pagina aan zetten. Ga hiervoor naar het tabblad selfservice en kies voor 'opwaarderen via mobiel'.

Edit 31-10-2016:

Zoals je kunt zien is het topic al wat ouder. De informatie die hierin staat is niet helemaal juist meer. Het moet namelijk zijn dat je enkel online kunt opwaarderen via Mijn Simyo. Dit kun je doen door een eenmalige opwaardering via iDEAL, via creditcard of een eenmalige machtiging. Voor meer informatie kun je terecht bij dit topic.
Reputatie 3
Badge +5
Zoals Alex al aangeeft is dat de manier om het onderweg te kunnen inzien. Je kunt als je internet hebt op je mobiel ook altijd naar simyo.nl gaan om je tegoed in te zien. Of de (niet-officiele) Android Sinopia app.
Inmiddels kan dit dus niet meer. Beetje belachelijk dat dit niet meer kan.
Niet iedereen heeft overal internet tot zijn beschikking, denk aan ouderen en wat te denken van als je in het buitenland bent???
Reputatie 5
Badge +10
Hallo Lexzie,

Wat vervelend voor je dat nu de dienst er niet meer is.
Denk dat ze dat gedaan hebben met de gedachte dat Simyo een online provider is, dat een #101* niet meer van de tijd is. En iedereen het mooi in de app kan lezen.
Ik verwacht dat dit ook iets kosten technisch is en de website hier beter voor geschikt is.

Maar helaas zal een medewerker je de ware reden hiervan moeten zeggen.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Lexzie, welkom op het Simyo forum!

Zoals maikel.twinnie al treffend aangeeft is Simyo een volledig online provider. Bestellen, opwaarderen, instellingen aanpassen; alles gaat online. Ook ouderen zijn dus al bezig op internet voor ze klant zijn bij Simyo.
In het buitenland kun je ook vaak wel op wifi als je geen vast internet bij de hand hebt.

Is dit zo duidelijk voor je, Lexzie?

Maikel.twinnie; dank je voor je reactie!
alles gaat online. Ook ouderen zijn dus al bezig op internet voor ze klant zijn bij Simyo.

Zou het niet kunnen dat dit nogal kort door de bocht is. Volgens mij zijn er ook veel ouderen (en dat zeg ik met alle respect) die een digibeet zijn. Volgens mij zijn er ook veel mensen (komt zelfs voor bij jong en oud) die niets anders willen dan een eenvoudige telefoon om mee te kunnen bellen. Wanneer er voor hen de mogelijkheid was tot het gebruik van *101# voor het opvragen van het beltegoed ,wat niet alleen in gebruik is bij KPN, dan zouden ze dat volgens mij waarderen...
Denk maar eens aan het volgende, kinderen die voor een ouders een prepaid sim organiseren..!:)
Reputatie 7
Badge +10
Hoi A.Hello-to-you,

Volgens mij zijn er ook veel ouderen (en dat zeg ik met alle respect) die een digibeet zijn.


Eens, dat is ook de reden dat Ernst aangeeft dat 'ouderen' hier mee bezig zijn. Er wordt natuurlijk niet gezegd dat 'alle ouderen' dit kunnen of hier verstand van hebben. Het punt blijft dat Simyo een online provider is en dat alles zo ongeveer online mogelijk is. Of dit nu het bekijken van het verbruik is via een app of browser maakt dan even niet zoveel uit.

Natuurlijk is de optie *101# makkelijk, maar dit wordt helaas niet meer aangeboden. Even in de app kijken is wat dat betreft net zo makkelijk te doen 🙂 Willen ze alleen een telefoon waarmee ze kunnen bellen? Dan is het tegoed makkelijk op te vragen via hun laptop of computer. Mochten kinderen voor hun ouders een prepaid simkaart organiseren is het dubbel zo handig! Als iedereen de inloggegevens heeft, kunnen ze allemaal het beltegoed in de gaten houden en niet alleen degene die de simkaart in zijn/haar bezit hebben.

Buiten dat zitter er altijd risico's aan het afsluiten van een Prepaid simkaart voor een ander. Je hebt altijd minder inzicht in wat er gebeurt met de simkaart en telefoon. Natuurlijk wil ik je wel bedanken voor je ideeën hierin en je feedback 🙂 Dit is altijd waardevol voor ons!

Groetjes,
Angela
Badge
Dat "dubbel zo handig" ben ik beslist niet met je eens Angela. Bij haar vorige provider kon mijn 85-jarige moeder zelf door een nr. te bellen - thuis, maar ook als zij op vakantie was! - haar beltegoed opvragen.
De app kan natuurlijk alleen op een smartphone en die hebben veel ouderen niet. Blijft over inloggen op internet en dus is ze nu afhankelijk en heb ik er weer een klusje bij.... 😞
Hoi Miranda.

Ik heb ooit voor en met mijn vader een nokia 2750 uitgekozen.
Hij is precies van het zelfde laken een pak als je moeder - 83 jaar.
Zou ik voor Simyo kiezen had ik ook dat probleem. Gewoon een prepaid sim van bijvoorbeeld kruidvat (of Hema) gehaald.
Hij heeft genoeg aan weten hoe te bellen. Bij contacten heb ik *101# opgeslagen als BELTEGOED, zo kan hij door naar beltegoed te bellen zijn tegoed controleren.
Simyo bied dit niet. Maar hij is happy met zijn telefoon mede door deze service.:)
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Miranda,

Snap ik heel goed. In dat opzicht is het inderdaad een nadeel dat het beltegoed niet op te waarderen is door te bellen.

Het alternatief wat Friesian voorlegt is dan natuurlijk wel een goed idee.

Groetjes,
Caspar
Hoi Caspar.

Het gaat @Miranda en mij niet direct om opwaarderen maar om controle van de hoogte van het beltegoed.

De vraag en topic omschrijving van @nell.wassenaar is daarin ook zeer duidelijk, lijkt me.
:)

Groet.
Friesian
Badge
Hoi Caspar, mobiel opwaarderen door te bellen zou óók handig zijn. De oplossing van Fiesian is overstappen naar een andere provider... Wel gek dat een Simyo-medewerker dat een goed idee vindt.
Ik houd het maar even zo. Het wisselen van provider is helaas ook niet zo makkelijk, naast alle uitzoekerij en SIM-kaart kopen of bestellen. Mijn moeder raakt dan haar beltegoed kwijt en als ze eerst haar beltegoed opmaakt zit ze zonder beltegoed, ik moet op het moment van overstap naar mijn moeder om de SIM-kaart voor haar te vervangen enz. (De vorige keer werden we toen ook nog geconfronteerd met een niet door de telefoon geaccepteerde SIM-kaart. Volgens Simyo was dan de mobiele telefoon stuk. In werkelijkheid betrof het een 13 jaar oude SIM-lock die de KPN er niet meteen af wenste te halen, duurde nog eens 5 dagen, moest ik er wéér heen....)
Overigens vind ik Simyo op andere fronten juist wel een zeer goede en klantvriendelijke provider en dat is ook wat waard.
Hoi Miranda.

Ik wil me er verder niet mee bemoeien 🙂. Maar zou je het een goed idee vinden wanneer je moeder bijvoorbeeld of wie dan ook🆒 het beltegoed kan opvragen via *101# - en dat beltegoed opgewaardeerd wordt automatisch bij minder dan 2 eur saldo als zodanig ingesteld door de klant?
Badge
Hoi Friesian, dat automatisch opwaarderen vind ik een goed idee, maar mag niet van mijn zusje. Die is bang dat onze bejaarde moeder het niet op tijd door heeft als haar telefoon gestolen heeft en anderen dan op haar kosten naar Timboektoe gaan bellen. Dat beltegoed opvragen met *101# zou een goed idee zijn, maar kan dus niet meer. Daar begon dit topic mee.
Dank voor het meedenken!
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Miranda,

Jammer dat dit geen goede oplossing is van Friesian. Natuurlijk zijn we als provider erg coulant als het gaat om fraude en diefstal, dus daar hoef je het niet voor te laten 🙂.

Groetjes, Tiury
Badge
Dat is dan nog goed nieuws Tiury, dank je wel!
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Miranda 🙂,

Fijn dat ik zorgen een beetje heb weggenomen 🙂. Mocht je nog verdere vragen voor ons hebben, ben je altijd welkom op het Simyo forum om deze te stellen.

Groetjes, Tiury

Reageer