.

Beantwoord

Hoe kan ik beltegoed opvragen?

• 20 December 2011
  • 17 reacties
  • 25755 Bekeken

Badge
Ik heb een prepaid kaart. Kan ik met mijn mobiel mijn tegoed opvragen. Bijvoorbeeld met *101#
icon

Beste antwoord door Alex 28 December 2011, 17:24

Bekijk originele reactie

17 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Je kunt je beltegoed opvragen door te bellen naar 1244. Je moet echter wel de optie 'mobiel opwaarderen' aan hebben staan om je beltegoed op te kunnen vragen. De optie 'mobiel opwaarderen' kun je via je persoonlijke pagina aan zetten. Ga hiervoor naar het tabblad selfservice en kies voor 'opwaarderen via mobiel'.

Edit 31-10-2016:

Zoals je kunt zien is het topic al wat ouder. De informatie die hierin staat is niet helemaal juist meer. Het moet namelijk zijn dat je enkel online kunt opwaarderen via Mijn Simyo. Dit kun je doen door een eenmalige opwaardering via iDEAL, via creditcard of een eenmalige machtiging. Voor meer informatie kun je terecht bij dit topic.
Reputatie 3
Badge +5
Zoals Alex al aangeeft is dat de manier om het onderweg te kunnen inzien. Je kunt als je internet hebt op je mobiel ook altijd naar simyo.nl gaan om je tegoed in te zien. Of de (niet-officiele) Android Sinopia app.
Inmiddels kan dit dus niet meer. Beetje belachelijk dat dit niet meer kan.
Niet iedereen heeft overal internet tot zijn beschikking, denk aan ouderen en wat te denken van als je in het buitenland bent???
Reputatie 5
Badge +10
Hallo Lexzie,

Wat vervelend voor je dat nu de dienst er niet meer is.
Denk dat ze dat gedaan hebben met de gedachte dat Simyo een online provider is, dat een #101* niet meer van de tijd is. En iedereen het mooi in de app kan lezen.
Ik verwacht dat dit ook iets kosten technisch is en de website hier beter voor geschikt is.

Maar helaas zal een medewerker je de ware reden hiervan moeten zeggen.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Lexzie, welkom op het Simyo forum!

Zoals maikel.twinnie al treffend aangeeft is Simyo een volledig online provider. Bestellen, opwaarderen, instellingen aanpassen; alles gaat online. Ook ouderen zijn dus al bezig op internet voor ze klant zijn bij Simyo.
In het buitenland kun je ook vaak wel op wifi als je geen vast internet bij de hand hebt.

Is dit zo duidelijk voor je, Lexzie?

Maikel.twinnie; dank je voor je reactie!
alles gaat online. Ook ouderen zijn dus al bezig op internet voor ze klant zijn bij Simyo.

Zou het niet kunnen dat dit nogal kort door de bocht is. Volgens mij zijn er ook veel ouderen (en dat zeg ik met alle respect) die een digibeet zijn. Volgens mij zijn er ook veel mensen (komt zelfs voor bij jong en oud) die niets anders willen dan een eenvoudige telefoon om mee te kunnen bellen. Wanneer er voor hen de mogelijkheid was tot het gebruik van *101# voor het opvragen van het beltegoed ,wat niet alleen in gebruik is bij KPN, dan zouden ze dat volgens mij waarderen...
Denk maar eens aan het volgende, kinderen die voor een ouders een prepaid sim organiseren..!:)
Reputatie 7
Badge +10
Hoi A.Hello-to-you,

Volgens mij zijn er ook veel ouderen (en dat zeg ik met alle respect) die een digibeet zijn.

Eens, dat is ook de reden dat Ernst aangeeft dat 'ouderen' hier mee bezig zijn. Er wordt natuurlijk niet gezegd dat 'alle ouderen' dit kunnen of hier verstand van hebben. Het punt blijft dat Simyo een online provider is en dat alles zo ongeveer online mogelijk is. Of dit nu het bekijken van het verbruik is via een app of browser maakt dan even niet zoveel uit.

Natuurlijk is de optie *101# makkelijk, maar dit wordt helaas niet meer aangeboden. Even in de app kijken is wat dat betreft net zo makkelijk te doen 🙂 Willen ze alleen een telefoon waarmee ze kunnen bellen? Dan is het tegoed makkelijk op te vragen via hun laptop of computer. Mochten kinderen voor hun ouders een prepaid simkaart organiseren is het dubbel zo handig! Als iedereen de inloggegevens heeft, kunnen ze allemaal het beltegoed in de gaten houden en niet alleen degene die de simkaart in zijn/haar bezit hebben.

Buiten dat zitter er altijd risico's aan het afsluiten van een Prepaid simkaart voor een ander. Je hebt altijd minder inzicht in wat er gebeurt met de simkaart en telefoon. Natuurlijk wil ik je wel bedanken voor je ideeën hierin en je feedback 🙂 Dit is altijd waardevol voor ons!

Groetjes,
Angela
Badge
Dat "dubbel zo handig" ben ik beslist niet met je eens Angela. Bij haar vorige provider kon mijn 85-jarige moeder zelf door een nr. te bellen - thuis, maar ook als zij op vakantie was! - haar beltegoed opvragen.
De app kan natuurlijk alleen op een smartphone en die hebben veel ouderen niet. Blijft over inloggen op internet en dus is ze nu afhankelijk en heb ik er weer een klusje bij.... 😞
Hoi Miranda.

Ik heb ooit voor en met mijn vader een nokia 2750 uitgekozen.
Hij is precies van het zelfde laken een pak als je moeder - 83 jaar.
Zou ik voor Simyo kiezen had ik ook dat probleem. Gewoon een prepaid sim van bijvoorbeeld kruidvat (of Hema) gehaald.
Hij heeft genoeg aan weten hoe te bellen. Bij contacten heb ik *101# opgeslagen als BELTEGOED, zo kan hij door naar beltegoed te bellen zijn tegoed controleren.
Simyo bied dit niet. Maar hij is happy met zijn telefoon mede door deze service.:)
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Miranda,

Snap ik heel goed. In dat opzicht is het inderdaad een nadeel dat het beltegoed niet op te waarderen is door te bellen.

Het alternatief wat Friesian voorlegt is dan natuurlijk wel een goed idee.

Groetjes,
Caspar
Hoi Caspar.

Het gaat @Miranda en mij niet direct om opwaarderen maar om controle van de hoogte van het beltegoed.

De vraag en topic omschrijving van @nell.wassenaar is daarin ook zeer duidelijk, lijkt me.
:)

Groet.
Friesian
Badge
Hoi Caspar, mobiel opwaarderen door te bellen zou óók handig zijn. De oplossing van Fiesian is overstappen naar een andere provider... Wel gek dat een Simyo-medewerker dat een goed idee vindt.
Ik houd het maar even zo. Het wisselen van provider is helaas ook niet zo makkelijk, naast alle uitzoekerij en SIM-kaart kopen of bestellen. Mijn moeder raakt dan haar beltegoed kwijt en als ze eerst haar beltegoed opmaakt zit ze zonder beltegoed, ik moet op het moment van overstap naar mijn moeder om de SIM-kaart voor haar te vervangen enz. (De vorige keer werden we toen ook nog geconfronteerd met een niet door de telefoon geaccepteerde SIM-kaart. Volgens Simyo was dan de mobiele telefoon stuk. In werkelijkheid betrof het een 13 jaar oude SIM-lock die de KPN er niet meteen af wenste te halen, duurde nog eens 5 dagen, moest ik er wéér heen....)
Overigens vind ik Simyo op andere fronten juist wel een zeer goede en klantvriendelijke provider en dat is ook wat waard.
Hoi Miranda.

Ik wil me er verder niet mee bemoeien 🙂. Maar zou je het een goed idee vinden wanneer je moeder bijvoorbeeld of wie dan ook🆒 het beltegoed kan opvragen via *101# - en dat beltegoed opgewaardeerd wordt automatisch bij minder dan 2 eur saldo als zodanig ingesteld door de klant?
Badge
Hoi Friesian, dat automatisch opwaarderen vind ik een goed idee, maar mag niet van mijn zusje. Die is bang dat onze bejaarde moeder het niet op tijd door heeft als haar telefoon gestolen heeft en anderen dan op haar kosten naar Timboektoe gaan bellen. Dat beltegoed opvragen met *101# zou een goed idee zijn, maar kan dus niet meer. Daar begon dit topic mee.
Dank voor het meedenken!
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Miranda,

Jammer dat dit geen goede oplossing is van Friesian. Natuurlijk zijn we als provider erg coulant als het gaat om fraude en diefstal, dus daar hoef je het niet voor te laten 🙂.

Groetjes, Tiury
Badge
Dat is dan nog goed nieuws Tiury, dank je wel!
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Miranda 🙂,

Fijn dat ik zorgen een beetje heb weggenomen 🙂. Mocht je nog verdere vragen voor ons hebben, ben je altijd welkom op het Simyo forum om deze te stellen.

Groetjes, Tiury

Reageer