.

Beantwoord

Hoe kan het dat mijn zoon's beltegoed in de min is gaan staan?

  • 2 July 2016
  • 5 reacties
  • 215 Bekeken

Hallo simyo,

Tot mijn verbazing het bel tegoed van mijn kind onder de 0 euro gekomen, dan wel € -29,01 omdat bij de installatie van zijn telefoon mobiel netwerk standaard aanstond.

Ik begrijp niet dat je met een prepayed
icon

Beste antwoord door Jihane 3 July 2016, 16:32

Bekijk originele reactie

5 reacties

Ik begrijp niet dat je met een prepaid onder de 0 euro kan komen. Het hele idee van een prepaid is dat je van te voren betaald, en je zo dus niet voor verrassingen komt te staan. Nu is er onterecht en onwetend kosten gemaakt die nu onnodig hoog zijn.

Kunnen jullie dit deze kosten crediteren?


Alvast bedankt voor de moeite.
De gedachte begrijp ik meer dan goed, nul is nul.....echter.

Negatief beltegoed
Bij Simyo kun je altijd je gesprek en internetsessie afmaken, zelfs wanneer je beltegoed tijdens het gesprek of internetsessie op raakt. Je wordt dus niet direct afgesloten waardoor het mogelijk is dat je een negatief saldo krijgt. (Let op: Bij intensief internet gebruik kan het gaan om meer dan enkele euro’s). Zuiver je beltegoed dan zo snel mogelijk aan zodat je weer kunt bellen, SMS'en & internetten op je mobiel. We raden je aan om regelmatig je beltegoed te checken via Mijn Simyo en voor je internetverbruik een MB meter App te downloaden.

Het merendeel van de mensen gebruikt data, bij veel providers staat om die reden data aan. Er kunnen dan ook voorbeelden zijn met torenhoge kosten, ongewild...:(
De rest is voor de moderator.
Een internet sessie afmaken? Van een € 34,00 per uur? Een vorm van oplichting. Als het tegoed op is, stort je zelf bij en heb je zelf de keuze of je daar €30 euro of meer voor over hebt.

De melding die Simyo verstuurd komt pas na een uur binnen. Dan is het leed al geschied. Makkelijk geld verdienen over de rug van kinderen.

Deze manier van geld verdienen past niet bij een prepaid account en wordt niet duidelijk gecommuniceerd door Simyo bij het aanvragen. En als er dan zoveel mensen enthousiast zijn over dit beleid, zal het een aanwinst zijn als je zelf voor een negatief saldo kunt kiezen (Net als banken dat ook door klanten laten kiezen). Dat lijkt mij niet erg moeilijk om dit in te voeren. En lopen de klanten dan niet weg. Ik ga een andere provider voor mijn kinderen zoeken.

Ps. Geld is inmiddels terug gestoord door Simyo.
Beste sledge1973.

Er is geen sprake van oplichting, dat je het jammer vindt van het geld begrijp ik. De tekst in mijn reactie komt rechtstreeks van de site.
https://www.simyo.nl/prepaid?_ga=1.106306755.1338144414.1465652676

Verder zul je wel weten dat vaak bij smartphones (er zijn er waar je dat bij het begin van de installatie van de sim zelf kunt instellen) internet aan staat

Deze mail ontving ik bij de bestelling, kijk maar eens jouw mail na. :)

Beste xxxxxxxxx,

Welkom bij Simyo!

Je Simyo Startpakket met nummer ******* wordt binnen 3 werkdagen thuisbezorgd. Binnen twee dagen ontvang je een e-mail met je pincode zodat je de Simyo simkaart kunt gebruiken. De simkaart bevat het door jou gekozen beltegoed zodat je direct kunt bellen.


Op Mijn Simyo kun je elk moment je beltegoed bekijken en opwaarderen. Inloggen op Mijn Simyo kan via http://mijn.simyo.nl:

(Tijdelijk) telefoonnummer: xxxxxx
Wachtwoord:

Bij Simyo kun je altijd je gesprek en internetsessie afmaken, zelfs wanneer je beltegoed tijdens het gesprek of internetsessie op raakt. Je wordt dus niet direct afgesloten waardoor het mogelijk is dat je tijdelijk een negatief saldo hebt. (Let op: Bij intensief internet gebruik kan het gaan om meer dan enkele euro?s). Waardeer je beltegoed dan zo snel mogelijk op zodat je weer kunt bellen, SMS'en & internetten op je mobiel. We raden je aan om regelmatig je beltegoed te checken via Mijn Simyo en voor je internetverbruik een MB meter App te downloaden.


Met je Simyo simkaart kun je direct gebruik maken van 'Internet op je Mobiel', ook als je geen internetbundel hebt gekozen. Kies daarom voor een dag- of maandbundel om voordelig te internetten. Via 'Mijn Instellingen & Simkaart' op Mijn Simyo kun je de optie 'Internet op je Mobiel' altijd uitzetten.


Wij wensen je veel bel- en smsplezier!


Met vriendelijke groet,

Het Simyo team


Fijne zondag gewenst.
Friesian
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Sledge1973,

Welkom op het Simyo Forum!

Vervelend dat je zoon ongewild een negatief saldo had! Jij hebt ook via Twitter contact met mij gehad hierover. Het probleem is intussen opgelost, en we hebben het er nog over gehad. Ik raad je aan om in de toekomst slechts één kanaal te gebruiken om ons te benaderen. Dan word je op de meest efficiënte manier geholpen!

Zoals ik je ook via Twitter verteld heb, willen we bij Simyo geen restricties leggen. Om deze reden kun je een negatief saldo krijgen, omdat een bel- of internetsessie afgemaakt kan worden. Jammer dat je dit opvat als oplichterij. Zoals Friesian al heel terecht aangeeft, word je hier meerdere malen op geattendeerd. Maar, zoals ze zeggen, water under the bridge. Het probleem is opgelost :)

@ Friesian: Topper, dank voor je aanvulling!

Groetjes,
Jihane

Reageer