.

Beantwoord

Hoe kan het dat ik kosten maak voor internetten zonder bundel na aankoop van een bundel?

  • 30 August 2021
  • 4 reacties
  • 89 Bekeken

Badge

Beste mensen,
Wie het weet mag het zeggen…
- om 9.18u een internetbundel gekocht.
- om 11.00u mijn mobiele data aangezet op de telefoon.
- om 16.20u krijg ik een sms en mail van Simyo dat ik internet zonder bundel gebruik.
Internetgebruikt op de telefoon: 11Mb
Ik snap de logica niet van Simyo.
Iemand die een poging wil wagen om mij dit uit te leggen?

icon

Beste antwoord door Bas 31 August 2021, 18:55

Bekijk originele reactie

4 reacties

Badge

Het verhaal krijgt een raar staartje…
Ik zie nu bij mijn verbruik dat ik om 9.09u 8.2Mb internet gebruikt heb.
Dit is onmogelijk omdat ik pas om 11.00u mobiele data heb aangezet op mijn telefoon.

Wat is hier aan de hand?

Reputatie 6
Badge +6

Hoi dikkertjedap,

Welkom op ons forum!

Wat gek dat je vlak vóór de aankoop van een internetbundel opeens kosten hebt gemaakt voor het gebruik van mobiel internet. Heb je de instellingen van je toestel wel goed nagekeken? Het is namelijk wel zo dat je toestel zelfs verbinding kan maken met internet als je de internetoptie hebt uitgeschakeld op je toestel. Dat klinkt een beetje dubieus, maar is wel echt waar. We adviseren dan ook altijd om de internetoptie via Mijn Simyo aan en uit te zetten zodat je zeker weet dat je wel of niet kunt internetten. Het voordeel daarvan is dat wij het ook kunnen terugzien als je de optie op Mijn Simyo uit- en aanzet. 

Dat je nog kosten in rekening gebracht krijgt voor internetverbruik zonder bundel na aankoop van een bundel heeft te maken met het feit dat je internetverbruik met vertraging wordt verwerkt. Op dat moment had je namelijk nog geen internetbundel en daarom worden er extra kosten berekend.

We gaan de kosten (€ 1,23) in ieder geval vergoeden. Dit zul je uiterlijk morgen terugzien op Mijn Simyo!

Heb je hier nog vragen over? Reageer dan even op dit bericht 😊

Groetjes,
Bas

Badge

Hoi Bas,

Dank voor je bericht.
Inmiddels is het tegoed bijgeschreven; dank daarvoor.
Ik snap je verhaal.
Ik had het nummer pas gekocht en niet direct gelet op de instellingen in MijnSimyo.
Wel jammer dan dat internetten dus standaard aanstaat.
Wat mij betreft hoort dat standaard uit te staan.
Ik begrijp alleen nog niet goed hoe de telefoon data kan gebruiken (via 4g) als mobiele data UIT staat.
Ik zal in het vervolg ook de optie in MijnSimyo uitzetten, dat is nu wel duidelijk geworden.
Thx.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi dikkertjedap,

 

Goed om te lezen dat je het tegoed inmiddels terug hebt en alles nu duidelijk is.

 

Groetjes,

Daisy

Reageer