.

Beantwoord

Hoe kan het beltegoed zo erg in de min staan?

  • 2 September 2019
  • 3 reacties
  • 518 Bekeken

Vanochtend kwam mijn dochter geschrokken naar mij toe, ze maakt gebruik van Simyo prepaid en heeft alle internetinstellingen hierbij uit staan. Ze had namelijk een sms van simyo ontvangen dat internet op haar mobiel was geactiveerd. Maar ze maakt bewust geen gebruik van internet via 3g etc.

Toch was er gisteravond binnen 3 minuten meer dan €40,- afgeschreven voor het gebruik van internet. Dit was niet alleen vervelend, omdat het zo'n korte periode was, maar het sms-je dat ik eerder omschreef ontving haar mobiel pas een half uur hierna.

Haar huidige beltegoed bedraagt nu -€50. Inderdaad, er is in zeer korte periode een zeer groot bedrag afgeschreven dat ten eerste niet in verhouding. Er wordt niet direct gewaarschuwd en in de instellingen van de simyo app is gebruik van internet uitgeschakeld. Dat het mogelijk wordt gemaakt om een negatief saldo te behalen , zonder dat hier direct voor wordt gewaarschuwd vindt ik erg vervelend.

Hopelijk kan een van de medewerkers mij uitleggen wat er precies is gebeurd wat ervoor zorgde dat er in zo'n korte periode zo'n groot bedrag is afgeschreven.

met vriendelijke groet

icon

Beste antwoord door Anonymous 3 September 2019, 09:01

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Goedemorgen Esmee,

Welkom op 't Simyo Forum!

Logisch dat je hiervan geschrokken bent! Ik zie dat Friesian eigenlijk al het perfecte antwoord gegeven heeft 🙂 Je beltegoed is nu weer € 0,- zie ik, nadat ik je aansluiting erbij heb gepakt. Dat komt omdat het eigenlijk niet de bedoeling is dat je meer dan € 5,- negatief kunt staan. Als je meer dan dat negatief staat, vullen wij dat automatisch aan. In totaal hebben wij voor jou € 45,68 aangevuld. Ik zie ook dat je inderdaad de internetoptie netjes uit hebt gezet, waardoor het niet meer mogelijk zal zijn om via 3G of 4G te internetten. Dat is slim, want dat gaat nu alleen via wifi. Geen extra kosten, dus!

Heb je hier verdere vragen over?

@ Friesian, dankjewel voor je antwoord!
@ Ray, ik snap je punt, maar de internetoptie is gisteren uitgezet. Verder is er gewoon data verbruikt. Dat is per ongeluk gebeurd, maar de instellingen stonden er wel naar.

Groetjes,
Jihane
Goedemorgen E s m e e.

Behalve Simyo medewerkers zijn er ook klanten actief om met je mee te denken.

Bij prepaid wordt het bedrag verkleind dat je negatief staat naar €0,-

Simyo ontvangt de gegevens van het netwerk met vertraging MAX tot 4 uur.

Simyo heeft geen inzicht op wat er op je dochter haar telefoon zich heeft afgespeeld, wat data verstoken heeft veroorzaakt.
Alleen hoeveel MB en tijdstip is voor de provider te zien en aan te geven.

Simyo heeft een speciaal blog om eens door te nemen, samen met je dochter.

Om wat voor telefoon gaat het precies?
Is het telefoonnummer van haar hetzelfde als waarmee je bent ingelogd op het forum?
Niet hier plaatsen.

Een moderator (medewerker) van Simyo zal zich nog melden. Ik hoop dat ik jullie beiden al wat gerust heb gesteld en geholpen heb.

Zijn er meer vragen stel ze gerust, er zijn verschillende FE's (klanten) en klanten actief. 😉😎
Ik lees dat internet via Simyo niet mogelijk zou moeten zijn omdat dit is uitgeschakeld.

Maar ze maakt bewust geen gebruik van internet via 3g etc.

En

Er wordt niet direct gewaarschuwd en in de instellingen van de simyo app is gebruik van internet uitgeschakeld.


Er is dus iets anders aan de hand.

Reageer