.

Beantwoord

Hoe houd ik nou precies mijn nummer actief?

  • 17 November 2018
  • 13 reacties
  • 467 Bekeken

moet ik nu 1 uitgaand gesprek voeren EN 1 sms of is het 1 uitgaand gesprek voeren OF 1 sms om mijn prepaid-abo actief te houden ?

gaat me niet om die paar centen extra hoor 🙂 maar wil het gewoon weten want tis me niet duidelijk.

bvd, groetjes ben.
icon

Beste antwoord door Ron H 17 November 2018, 17:37

Bekijk originele reactie

13 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Één van de twee is voldoende, jij mag kiezen.😃
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Ben,

Welkom op het Forum!

Goed dat je dit navraagt! Je mag zelf kiezen of je 1 uitgaand gesprek voert of 1 sms verstuurd. Je nummer blijft zo actief. Het opwaarderen van het beltegoed, houdt je nummer ook actief. En het aanschaffen van een internetbundel zorgt er ook dat je nummer actief blijft.

Weet je al op welk manier jij je nummer actief gaat houden?

@RonH, bedankt voor je antwoord!

Groetjes,
Ashweeta
ok, tis me duidelijk nu, iedereen bedankt voor zijn input.

ps, simyo zou zijn waarschuwingsmail dan moeten veranderen,
ik citeer; "Stuur binnen 15 dagen minstens één sms, voer één uitgaand telefoongesprek, waardeer je beltegoed op of koop een bundel"....
als je de komma,s zou veranderen in OF dan zou er nooit meer verwarring kunnen ontstaan, nu lijkt het dat ik minstens één sms, één uitgaand telefoongesprek en mijn beltegoed moet opwaarderen/of een bundel moet kopen.

groetjes ben.
De mail is gewoon correct Nederlands.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Ben,

Namens iedereen in dit topic graag gedaan! Zoals Ray aangeeft klopt de door jou geciteerde zin uit de de mail wel. Het is een opsomming die eindigt met 'of' en niet met 'en'. Met vervanging van de komma's zou er een niet lekker lopende zin ontstaan. Toch bedankt voor je feedback, ik zal doorgeven dat het mailtje volgens jou wat duidelijker hoort te zijn.

Bedankt voor je reactie, Ray :)

Groetjes,
Niels
Hi Ben,

Namens iedereen in dit topic graag gedaan! Zoals Ray aangeeft klopt de door jou geciteerde zin uit de de mail wel. Het is een opsomming die eindigt met 'of' en niet met 'en'. Met vervanging van de komma's zou er een niet lekker lopende zin ontstaan. Toch bedankt voor je feedback, ik zal doorgeven dat het mailtje volgens jou wat duidelijker hoort te zijn.

Bedankt voor je reactie, Ray :)

Groetjes,
Niels

beste niels en ray, het gaat er mij niet om of het taalkundig correct is, ik vind het verwarrend.
die OF heeft m.i. alleen maar betrekking op het gedeelte van het beltegoed en bundel (maar dat kan ik fout hebben hoor).

zal een voorbeeld geven, ik moet boodschappen doen voor moeder de vrouw en krijg een boodschappenlijstje mee.
daar staat op;
koop 1 kilo bloem, 1 pond boter, 1 ons rozijnen OF krenten.

kom ik dan met 1 van de 3 items thuis of alle 3 ?
In dit geval met 1 want er staat OF.

Staat er;

koop 1 kilo bloem, 1 pond boter, 1 ons rozijnen EN krenten.

Dan alle van het lijstje. Zo zit het dus ook met de mail die je hebt gehad. Er staat OF en dat is in deze essentieel.
In dit geval met 1 want er staat OF.

Staat er;

koop 1 kilo bloem, 1 pond boter, 1 ons rozijnen EN krenten.

Dan alle van het lijstje. Zo zit het dus ook met de mail die je hebt gehad. Er staat OF en dat is in deze essentieel.

ik zie het misschien helemaal fout hoor, maar ben het niet met je eens.
rozijnen of krenten zijn een alternatief van elkaar, lees eens een kook/receptenboek en daar zal je zien hoe vaak er rozijnen of krenten genoemd wordt.
en zo interpreteer ik de mail van simyo dus ook, prepaid opwaarderen of een bundel kopen zijn ook een alternatief van elkaar, want allebei zijn het belminuten, hoe je het ook noemt.

maar ik wil niet in een onnodige welles/nietes discussie verzeild raken, zonde van de inkt :-)
het gaat er mij iig om dat IK het verwarrend vind (en waarschijnlijk sta ik daar alleen in 🙂 ), en dat wou ik alleen maar meegeven aan simyo, simyo mag er mee doen wat simyo wil.
Prima.. 👍
@benbijsimyo, ik denk dat dit voor jou als mail duidelijker zou zijn
Reputatie 2
Badge +1
Hi Ben!

Ik snap dat het jou helemaal niet gaat om het taalkundige, maar dat de mail duidelijker mag om verwarring te voorkomen.

Op de pagina die Friesian deelde, worden de mogelijkheden uitgelegd aan de hand van een lijstje. Vind jij die manier duidelijk genoeg? Of heb je een andere oplossing? We horen het graag!

Groetjes,
Sarah
Hi Ben!

Ik snap dat het jou helemaal niet gaat om het taalkundige, maar dat de mail duidelijker mag om verwarring te voorkomen.

Op de pagina die Friesian deelde, worden de mogelijkheden uitgelegd aan de hand van een lijstje. Vind jij die manier duidelijk genoeg? Of heb je een andere oplossing? We horen het graag!

Groetjes,
Sarah

beste sarah, als mijn waarschuwingsmail de tekst had bevat die op de door friesian (waarvoor dank) aangegeven pagina staat dan had ik niet 1 milliseconden getwijfeld of verward geweest.

iedereen bedankt voor de input.
groetjes ben.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Ben,

Helder! Ik zal dit neerleggen bij mijn collega's die verantwoordelijk zijn voor de mail. Dan kunnen zij dit nog nader bestuderen. Dankjewel voor je feedback!

Groetjes,
Jihane

Reageer