.

Beantwoord

Hoe gaat met het overstappen van een abonnement naar Prepaid?

  • 24 September 2018
  • 4 reacties
  • 289 Bekeken

Hallo Simyo,

Ik ben terug geschakeld van sim-only naar prepaid, maar echt alles is in de soep gedraaid. Er zijn meerdere dingen die het niet doen of niet meer kloppen;

'Sim not provisioned.'
Ik kreeg een mooi mailtje dat mijn nummer was omgezet, dus ik frobbel het nieuwe SIM kaartje erin; doet et niet. Ik krijg hem wel ontgrendeld met de code, de simyo app ziet hem ook, maar hij werkt niet. Ik heb de telefoon al gereboot, maar dat hielp niet.

Vreemde Kosten
Er staan al een hoop kosten op mijn prepaid kaart. Het begint al met 5 euro voor het aanvragen van een simkaart. Dat zou gratis zijn als ik van simyo sim-only naar simyo-prepaid ging. Ik zou blijkbaar ook voor enkele euros prepaid internet gebruikt hebben, terwijl ik op dat moment nog gewoon op mijn sim-only abonnement zat. Er hoort 7,50 beltegoed op te staan, maar de helft is al verdwenen?

Forum Account
Mijn origineel account is Sokonomi, maar ik krijg hem niet meer ingelogd. Ik kom nog wel gewoon in mijnsimyo, maar het forum zeurt steeds dat mijn account al bestaat (ja dat snap ik..). Ik krijg enkel de optie om te registreren. Inloggen gaat niet. Hij zegt dat dat via mijnsimyo moet, maar daar kom ik, ingelogd en wel, vandaan. Daarom heb ik maar een fake account aangemaakt om dit te kunnen posten..

Jammer dat dit zo omslachtig moet, Simyo. Ik vind jullie een fijne dienst, maar dat gedonder om even een paar weekjes in het buitenland te kunnen internetten.. Kan dat niet makkelijker? 😒
icon

Beste antwoord door Jihane 25 September 2018, 17:36

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 6
Badge +4
Hoi Sokonomi1,

Jammer om te lezen dat de overstap van Sim Only naar Prepaid niet soepel verloopt. Dat is niet de bedoeling, het is belangrijk dat je gewoon weer aan de slag kunt met je simkaart.

Ik heb mijn collega's van de technische afdeling gevraagd om te zorgen dat de meest recente simkaart die je ontvangen hebt, gaat werken. Zodra ik terugkoppeling van heb gekregen laat ik het je hier weten.

Als je in de tussentijd nog vragen hebt dan weet je ons te vinden.

Groetjes,
Thomas
Nee, de 'oude' simkaart doet het nog steeds niet. Waar die internet kosten vandaan gekomen zijn weet ik ook niet, want ik had op dat moment mijn sim-only maand abonnement nog.

Ik heb inmiddels een nieuwe simkaart ontvangen en geprobeerd te activeren, maar wat volgens het papiertje een paar minuten zou duren, duurt inmiddels alweer meer dan een dag.

Dat forum account vind ik jammer, maar niet zo belangrijk.

Ik wil eerst liever dat mijn nummer weer bereikbaar is..
Reputatie 7
Badge +10
Hi Sokonomi1,

Welkom op het Simyo Forum!

Allemaal goede punten! Wat jammer dat er het een en ander mis ging! Ik zal je punten individueel adresseren:

- 'Sim not provisioned.'
Dat is zonde! Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat er internetverbruik heeft plaatsgevonden. Dat wijst erop dat de simkaart intussen wel goed actief is op het netwerk. Klopt dat ook?

- Vreemde Kosten
Scherp! Maar geen zorgen hoor, die € 5,- voor de simkaart zijn niet van je beltegoed af gegaan. Die simkaart krijg je namelijk gratis. Je hebt het pakket gekozen waarbij je € 5,- betaalde en € 7,50 beltegoed kreeg. Dat klopt ook, want je hebt € 3,69 verbruikt aan internetkosten. Het resterende beltegoed staat nog op je simkaart. Als je dat allemaal bij elkaar op zou tellen kom je uit op € 7,50. Als je wél had betaald voor de simkaart, zou je beltegoed nu al op zijn.

- Forum account
Klopt! Dat heeft te maken met hoe het forum gekoppeld is aan Mijn Simyo. Je hebt nu technisch gezien een nieuwe Mijn Simyo omgeving. Dit gebeurt ook altijd als het 06-nummer gewijzigd wordt voor onze klanten, dan moeten ze een nieuw forum account aanmaken. Vaak is dat niet echt een punt, maar als jij je oude forum account terug wil hebben dan ga ik dat voor je regelen. Als je dat wil, laat je dat dan weten? Dan ga ik er voor je achteraan.

Beantwoordt dit zo je vragen?

@ Groentjuh, dankjewel voor je antwoord!

Groetjes,
Jihane
Reputatie 7
Badge +9
Jammer dat dit zo omslachtig moet, Simyo. Ik vind jullie een fijne dienst, maar dat gedonder om even een paar weekjes in het buitenland te kunnen internetten.. Kan dat niet makkelijker? 😒
Ik zie de wens van prepaid gebruikers om in het buitenland te kunnen internetten op het forum redelijk vaak voorbij komen. Hopelijk doet Simyo daar iets mee. Prepaid -> Sim-only -> Prepaid is gewoon omslachtig.

Dat forum account 'klopt'. Het forum ziet jouw prepaid aansluiting is een 'nieuwe'/andere aansluiting, dus daarom moet je voor het forum opnieuw registeren.

Een moderator zal binnen 1 werkdag verder naar je problemen kijken. Als behulpzame klant kan ik niet veel doen.

Reageer