Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Heb ik een internetbundel gekocht?

  • 16 oktober 2017
  • 25 reacties
  • 85807 Bekeken

Badge
Ik heb een paar weken geleden volgens mij een datatbundel gekocht, t.w.v. 20 euro. Nou kreeg ik ongeveer een week geleden een smsje, met daarin de medeling dat ik internet gebruikte zonder internetbundel, en 15 cent per MB betaalde. Hoe kan dit?
icon

Beste antwoord door Jihane 17 oktober 2017, 12:08

Hoi suzvandal,



Welkom op het Simyo Forum!



Ah, jeetje! Logisch dat het verwarrend is als je niets terugziet op Mijn Simyo van je MB's. Ik heb je aansluiting geopend en ik zie wat er gebeurd is. Je hebt op 8 september twee internetbundels gekocht: eentje van 500 MB's (ter waarde van € 7,50) en eentje van 1000 MB (ter waarde van € 10,-). Die internetbundels verlopen ook altijd na 30 dagen, dus op 8 oktober zijn ze allebei verlopen. Dat was intussen alweer 9 dagen geleden.



Omdat ik het gewoon heel zonde en jammer vind dat je internetbundels hebt gekocht waar je niets aan hebt gehad, heb ik beide bundels voor je vergoed. Zodra de financiële afdeling het goedkeurt, dan krijg je dus in totaal € 17,50 beltegoed weer toegevoegd.



Daarna kun je weer een internetbundel aanschaffen. Als je dat dan gedaan hebt, kun je op Mijn Simyo bijhouden hoeveel MB's je nog hebt.



Gaat dit lukken zo?



@ Friesian en Ray, dank voor de reacties!



Groetjes,

Jihane
Bekijk originele reactie

25 reacties

Wat zie je op jouw Mijn Simyo?
Staat daar een bel/sms bundel EN een MB bundel?
Badge
Ik zie helemaal niets staan wat betreft MB bundels op Mijn Simyo. Kan dat komen doordat mijn beltegoed helemaal 0,00 euro is? Kan ik geen data gebruiken als mijn beltegoed 0 is?
Badge
Ik zie alleen dat mijn beltegoed 0 is, en een aanbieding dat ik een internetbundel kan kopen om voordeliger te internetten, en ook nog een aanbieding om voordelig met andere Simyo-klanten te kunnen bellen.
Wanneer je een bundel hebt gekocht dan zie je dat terug op je app en op mijn Simyo bij verbruik.

Is de gekozen MB bundel verbruikt krijg je idd bij gebruik van data bericht dat je MB gebruikt tegen €0.15 per MB.

De €20.00 voor een MB bundel kan ik niet goed plaatsen bij noch prepaid noch sim only..

Je kunt geen data gebruiken bij €0,- beltegoed. Ook al zou je een bundel hebben je beltegoed moet hoger zijn dan €0,- om data te kunnen gebruiken.
Zou je een bundel MB hebben zou dat sowieso in het overzicht te zien zijn en hoeveel je nog hebt direct na inloggen op mijn simyo (app).
Badge
Ik begrijp er helemaal niets van. Ik heb een aantal weken geleden voor 20 euro iets gekocht op simyo.nl, maar ik heb geen idee meer wat dat dan geweest zou moeten zijn. Ik dacht echt een databundel gekocht te hebben.... Heb jij misschien enig idee wat ik dan voor 20 euro gekocht kan hebben? Het was absoluut geen beltegoed....
Moeilijk te zeggen maar kijk eens op mijn simyo bij verbruik. Zie je daar iets terug met een bedrag van €20,00?
Badge
Bedankt voor je goede tips. @Ik zie hier staan:
* 1 internetbundel 500 MB ter waarde van 7,50 euro
* 1 internetbundel 1000 MB ter waarde van 10 euro
* 1 beltegoed opwaarderen ter waarde van 20 euro (en dit was ter financiering van de 2 internetbundels)
Ik heb echt geen idee waarom ik 2 internetbundels heb gekocht, dat was gewoon een domme vergissing....

Maar ik denk dat ik geen data kan gebruiken omdat mijn beltegoed 0,0 euro is. Klopt dat volgens jou?
Badge
Kun je me misschien vertellen hoe ik kan zien hoeveel MB's ik nog over heb?
Reputatie 7
Je moet beltegoed hebben om te kunnen internetten. Internetten kan met of zonder gekochte bundel. Met bundel is goedkoper. Maar omdat je dus ook zonder bundel kunt internetten is "gewoon" beltegoed dus wel nodig ja.

Op je mijn SImyo zou je moeten zien hoeveel MB's je nog hebt.
Badge
Ik zie op mijn Simyo alleen dat ik 0 euro beltegoed heb, + een link om op te waarderen, Verder nog een aanbieding dat MB's goedkoper zijn met een internetbundel + een bestellink, en dan ook nog een aanbieding om voordelig te bellen met andere simyo-klanten, + een bestellink. En dan ook nog iets over vriendendeals.
Ik lees dit als volgt.
Je hebt geen beltegoed dus om te kunnen bellen, SMS en data te gebruiken is de 1e stap opwaarderen.

Je weet nu waar de 20 euro aan zijn besteedt.
Badge
Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar ik zou toch graag willen weten hoeveel MB's ik nog heb, voordat ik opwaardeer, omdat ik overweeg over te stappen naar een andere provider.
Wanneer je geen MB ziet staan heb je er geen. Een moderator zal zich bij je melden en ik verwacht dat die zal bevestigen dat je geen embeetjes meer hebt. Je hoort dus nog van hem/haar.

In de tussentijd kun je het alvast overdenken, simyo zal het wel jammer vinden mocht je gaan.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi suzvandal,

Welkom op het Simyo Forum!

Ah, jeetje! Logisch dat het verwarrend is als je niets terugziet op Mijn Simyo van je MB's. Ik heb je aansluiting geopend en ik zie wat er gebeurd is. Je hebt op 8 september twee internetbundels gekocht: eentje van 500 MB's (ter waarde van € 7,50) en eentje van 1000 MB (ter waarde van € 10,-). Die internetbundels verlopen ook altijd na 30 dagen, dus op 8 oktober zijn ze allebei verlopen. Dat was intussen alweer 9 dagen geleden.

Omdat ik het gewoon heel zonde en jammer vind dat je internetbundels hebt gekocht waar je niets aan hebt gehad, heb ik beide bundels voor je vergoed. Zodra de financiële afdeling het goedkeurt, dan krijg je dus in totaal € 17,50 beltegoed weer toegevoegd.

Daarna kun je weer een internetbundel aanschaffen. Als je dat dan gedaan hebt, kun je op Mijn Simyo bijhouden hoeveel MB's je nog hebt.

Gaat dit lukken zo?

@ Friesian en Ray, dank voor de reacties!

Groetjes,
Jihane
Badge
Beste Jihane,
Heel hartelijk bedankt voor je reactie en voor je actie. Ik heb per ongeluk 2 bundels aangeschaft. Hoe kan het dat ik niets aan die bundels heb gehad? Heb je ze niet nodig als je wifi gebruikt met google op je telefoon? Wat kun je dan wel met databundels? Appen en googlen,als je geen wifi in de buurt hebt?
Sorry als dit volgens jou allemaal domme vragen zijn, maar ik vind mezelf best wel een (behoorlijk groot😐 ) beetje digibeet.
Groetjes, Suzanne
Badge
Beste Friesian en Ray, jullie ook heel erg hartelijk bedankt voor jullie reacties op al mijn vragen en onbegrip....
Groetjes, Suzanne.
Suzanne, mobiel data is bijvoorbeeld handig onderweg als je geen WiFi kunt gebruiken.
Mobiel data kost per MB €0.15. Omdat je telefoon heel veel verbindingen maakt... Apps, berichtjes versturen, ontvangen, navigatie. Dit zijn enkele voorbeelden.

Schaf je een internet bundel aan heb je een hoeveelheid MB die qua prijs per MB goedkoper zijn.
Kijk maar eens naar de uitleg van prepaid internetbundels op bijvoorbeeld Simyo prepaid.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/prepaid-internet-120?c=397

Bundel 500MB kost €7.50
0.15 per MB x500 =75 euro

Graag gedaan.
Badge
Bedankt voor je tip, Friesian!
Reputatie 6
Badge +5
Hi suzvandal,

Er bestaan geen domme vragen 😉 Volgens mij ben je helemaal niet zo'n grote digibeet hoor! Wat Friesian zegt klopt helemaal, internetbundels zijn erg handig als je internet wil gebruiken maar geen wifi in de buurt hebt. Denk je dat je binnenkort nog een internetbundel gaat aanschaffen en gebruiken?

Groetjes,
Niels
Badge
Bedankt voor je mooie en lieve geruststellingen, hoor, Niels. Daar ben ik echt blij mee, en dat meen ik echt, hoor.... 🙂

Groetjes, Suzanne.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Suzanne,

Heel graag gedaan namens Niels. Leuk om te horen dat je het kunt waarderen. 😄

Groetjes,
Asma
Badge
Nogmaals bedankt, Asma, ook voor Niels, uiteraard!

Groetjes, Suzanne.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Suzvandal,

Graag gedaan namens Asma en Niels 🙂 Ik ben blij dat het allemaal duidelijker is. En niet vergeten: zodra je een vraag hebt, schroom niet om die te stellen. We helpen je met plezier!

Fijn weekend!

Groetjes,
Jihane
Badge
Bedankt voor deze woorden!
Groetjes, Suzanne.
Reputatie 7
Badge +10
Graag gedaan 😃

Groetjes,
Jihane

Reageer