.

Beantwoord

"goede" deal blijkt enorme strop te zijn!!! Hoe kom ik van Simyo af?

  • 22 June 2021
  • 3 reacties
  • 233 Bekeken

Badge

Ik word knettergek van de prepaid kaart van Simyo en de torenhoog oplopende kosten.

Voor onze dochter hebben we 2 weken terug een prepaid kaart gekocht, nadat bleek dat ze het lopende abonnement van Lebara niet opgebruikte (10 euro per maand). Onze insteek was een iets voordeliger deal, volgens de beloftes van Simyo zou dat helemaal goed komen…. Niets bleek minder waar….

 

Sinds de kaart in de telefoon zit is het een en al ellende. In de eerste week bleek dochter na een paar minuten whatsappen het beltegoed van €35 compleet verbruikt te hebben, daarna werd dagelijks op 3 vaste momenten tegoed van het internet abonnement afgesnoept, waardoor de 2 internet bundels die we kochten EN een keer extra beltegoed er in een volgende week compleet doorheen waren. De kosten liggen inmiddels op het driedubbele, wat we bij de oude provider kwijt waren.

Dit internet verbruik werd verholpen nadat we het toestel in vliegtuigmodus hebben gezet, echter werd na het ontgrendelen van de vliegtuigmodus (met het “mobiel internet” op UIT op de telefoon) meteen weer een paar keer stevig dataverbruik in rekening gebracht, wat volgens de klantenservice van Simyo ligt aan het zoeken naar een wifi netwerk…….

Nu staan we meer dan 5 euro in de min op een prepaid kaart…die er in eerste instantie voor bedoeld was zodat er niet over de bundel heen gegaan kan worden ?!?!?

Daarnaast hadden we voor zoonlief een tweede prepaid kaart gekocht, die wil simyo niet accepteren als retour, omdat ze beweren dat de kaart al gebruikt is (de kaart zit nog in de originele verpakking, is er NOOIT uit geweest…..).

 

Wat een knakenbedrijf dit, voor ons NOOIT MEER.

 

Simyo; haal ons alstublieft uit de klantenlijst en zet alles wat we ooit bij jullie gehad hebben STOP, want wij willen niets meer met jullie te maken hebben.

icon

Beste antwoord door Tessanne 23 June 2021, 11:42

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hi Renti, 

 

Welkom op het Simyo forum. 

 

Wat balen dat je zulke slechte ervaringen hebt met Simyo! Ik kan me voorstellen dat je klaar met Simyo bent, maar ik zou je echt nog eerst wat willen meegeven:  Helaas zul je deze ervaringen bij andere providers ook tegenkomen als de instellingen op de telefoon zo blijven als dat ze staan. Daarom raad ik je ernstig aan om, ook als jullie Simyo verlaten, dit blog goed door te nemen. Hierin kun je alle handige tips vinden over het verbruik van MB's. Want het heeft namelijk niet alleen aan een paar minuten Whatsappen gelegen de telefoon € 35,- aan beltegoed heeft verbruikt, dat kan ik je met zekerheid vertellen. De telefoon lijkt onnodig en ongewild veel MB's te verbruiken en dit is zeker te voorkomen, maar als er niets aan de instellingen van de telefoon gedaan wordt 

Verder kun je met jouw Simyo prepaid kaart niet ‘in de min’ komen. Dit lijkt in eerste instantie even zo, maar Simyo vult direct het beltegoed weer aan tot € 0,00 zodat jij als klant je internetsessie af kan maken en niet abrupt wordt onderbroken. In de min komen is namelijk inderdaad niet de bedoeling van een prepaid kaart! 

 

Ik weet niet wanneer de 2e simkaart is aangeschaft. Maar als jullie de 2e gekochte aansluiting annuleren binnen het wettelijke bedenktermijn van 14 dagen, krijgen jullie het geld terug en hoeft de simkaart niet retour maar kan deze worden weggegooid. Als jullie over de periode heen zijn gaat dat niet meer en heeft dat verder niets te maken met de simkaart. Voor het annuleren van een aansluiting kun je naar https://www.simyo.nl/annuleren.

 

Mocht ik je voor nu nog ergens bij kunnen helpen of dingen verder uitleggen dan hoor ik het graag! 

 

Groetjes,

Tessanne 

Badge

Bedankt voor het antwoord, de klantenservice bewijst dat dit voor ons geen goede overstap was.

We gaan terug naar Lebara, waar we al goede ervaringen mee hadden en dan komen we zonder dat we iets aan de telefoon hoeven te veranderen uit op 10 euro per maand, en houdt mijn dochter nog ruim beltegoed en internet tegoed over, waar Simyo met zijn prepaid deal het vijfdubbele heeft gekost.

 

Voor de andere lezers op dit forum; bedenk goed of je deze flut deal wilt; als je slechts af en toe belt is het waarschijnlijk voordelig, maar dan moet je wel je internet gebruik ACTIEF uitzetten in de app van simyo. Laat je de instellingen zoals ze zijn (internet staat standaard aan op je prepaid kaart) dan kun je dagelijks rekenen op hoge kosten die van je beltegoed af gaan, ook als je de telefoon niet gebruikt voor bellen/internetten!! Geen idee waar de kosten door verorzaakt worden, simyo kon het mij ook niet zeggen.

Bij ons was er €52,50 betaald beltegoed in 1 maand verbruikt voor enkel wat whatsappjes en een paar minuten bellen. de hoogste kosten zaten in een vaag dataverbruik, wat 3 keer per dag plaatsvond om de 8 uur, ook  als we de telefoon een aantal dagen niet gebruikten. helaas kom je erachter als het te laat is omdat Simyo met vertraging van enkele dagen het verbruik laat zien, en dan ben je al je geld al kwijt.

Reputatie 7
Badge +6

Hi Renti, 

 

Bedankt voor je antwoord! 

 

Om vervelende ervaringen voor in de toekomst voor jullie te voorkomen wilde ik nog graag wat benadrukken: de simkaart werkt in opdracht van de telefoon. Al het verbruik wat heeft plaatsgevonden is gebeurd in opdracht van de telefoon geweest, daarom wil ik je nogmaals op het hart drukken de instellingen goed door te nemen voordat jullie nogmaals voor vervelende verassingen komt te staan.

 

Simyo kan je inderdaad niet vertellen waar het verbruik vandaan komt in de telefoon, omdat wij alleen de gegevens doorgestuurd krijgen die de simkaart in opdracht van de telefoon registreert en deze gegevens zijn beperkt tot MB's en belminuten vanwege de privacywetgeving. Wel kun je zelf uitzoeken waar het verbruik vandaan komt in de telefoon, met behulp van het bovengenoemde blog! 

Groetjes,

Tessanne 

Reageer