.

Beantwoord

Geen bericht meer als databundel is verlopen. Hoe kan dat?


Reputatie 1
Badge
Sinds enige tijd krijg ik geen bericht meer wanneer mijn databundel is verlopen. Waarom krijg je geen bericht meer? Wanneer ik op de helft ben wel overigens.
icon

Beste antwoord door Asma 11 May 2017, 17:07

Bekijk originele reactie

17 reacties

Vreemd, die hoor je te ontvangen. Overigens wat je zegt over de helft klopt niet het is 80 en 100%.
Reputatie 1
Badge
Ik krijg alleen melding wanneer mijn data voor 50% is verlopen
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Tjidske,

Oh, balen dat er onduidelijkheid is over de waarschuwingssms'jes van je internetbundel!

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat je een Prepaid simkaart hebt. Prepaid klanten ontvangen geen waarschuwingssms bij 80% en 100%, maar bij 50% en 100%.

Volgens onze gegevens heb jij je internetbundel de afgelopen maanden niet volledig verbruikt. Om deze reden heb jij deze waarschuwingssms ook niet ontvangen. :D

Laat je het ons weten als je hier meer vragen over hebt?

@ Friesian, thanks voor het meedenken!

Groetjes,
Asma
Reputatie 1
Badge
Belachelijk, ik moet dus in mijn agenda schrijven wanneer mijn bundel verlopen is of steeds er voor zorgen dat ik het mobiele netwerk heb uitstaan om te voorkomen dat ik over mijn bundel heen ga. Echt belachelijk. Ook fijn dat je het zo grappig vind Asma
Tjidske, eerlijk gezegd vindt ik het maar een vreemd verhaal. Bij sim only - was eerst 50 toen omgezet naar 80 omdat daar meer behoefte naar was :?:.

Vraag, gebruik je iets als Onavo count? Deze kun je precies instellen op prepaid evenals My Datamanager.
Reputatie 1
Badge
Jammer dat je mijn verhaal in twijfel trekt, al thans zo voelt het. Ik gebruik geen Onavo count of iets in die richting. Ik ging altijd uit van de SMS van Simyo. Vind het dan ook heel erg vreemd dat je alleen een berichtje krijgt dat je bundel verlopen als deze verbruikt is.
Tjidske, ik trek je verhaal niet in twijfel maar stel een vraagteken bij de motivering naar 80% bij sim only. Ik raad je echt aan een datamonitor te gebruiken. Gemeten op jouw telefoon geeft sneller inzicht en bescherming dan de Simyo app.
Reputatie 1
Badge
Ik vind dat Simyo net als altijd een berichtje moet sturen als mijn bundel verlopen is, daar zou ik niet een aparte app voor moeten installeren. Het gebruik houdt ik zelf wel in de gaten, een berichtje op 50% vind ik prima, hoeft niet vaker.
Wanneer jij dat vindt is dat prima echter Simyo krijgt de gegevens van KPN met vertraging. Simyo stuurt je eigenlijk niet het smsje maar het netwerk van KPN !
Het is ook een advies, ik raad je iets aan als medeklant. Of je er iets mee doet is jouw zaak !
Reputatie 1
Badge
Hoeveel vertraging dan? mijn bundel is 9 april 3:00 's nachts geactiveerd dus een maand later rond die tijd verlopen en ik heb nog steeds geen bericht gehad.
Dit is wat Sama schrijft
"Volgens onze gegevens heb jij je internetbundel de afgelopen maanden niet volledig verbruikt. Om deze reden heb jij deze waarschuwingssms ook niet ontvangen." Je ontvangt dus alleen een mal als je bundel verbruikt is maar je maand overhoudt

Volgens onze gegevens heb jij je internetbundel de afgelopen maanden niet volledig verbruikt. Om deze reden heb jij deze waarschuwingssms ook niet ontvangen. :D

Asma schreef dat jij geen 100% sms hebt ontvangen omdat je geen 100% verbruikt hebt.
Dat laatste van jou komt wel van Simyo.
Reputatie 1
Badge
Nee, de printscreen die ik hier hebt laten zien is het enige wat ik krijg.
*edit
Heb het nog eens doorgelezen...je hebt dus alleen bericht gehad van 50% maar je wilt ook bericht als de 30 dagen om zijn?
Reputatie 1
Badge
Ja, dat kreeg ik in het verleden ook. was ook mijn startvraag waarom die niet meer zo is.
Badge +7
Hoi Tjidske,

Het klopt dat je in het verleden eerst wel een berichtje kreeg dat je internetbundel is verlopen. Door een technisch probleempje is dit tijdelijk niet mogelijk. Onze technische afdeling is ermee bezig om dit later weer terug in te voeren.

Tot die tijd raad ik je aan om je Mijn Simyo goed in de gaten te houden. In je overzicht staat precies vermeld hoeveel dagen je internetbundel nog geldig is.

Sorry voor dit ongemak! Als je hier nog vragen over hebt, laat je dit dan weten?

Groetjes,
Samantha

@Friesian, bedankt voor je hulp 🙂
Reputatie 1
Badge
En nog steeds krijg ik geen melding wanneer mijn data bundel is verlopen. Kreeg om 17:39 een sms dat ik al sinds vanmorgen 6:59 internet gebruikte zonder internetbundel. Erg vervelend. Gelukkig het grootste deel van de dag op het werk geweest waar wifi is. Maar even zo goed erg vervelend dat je geen melding krijgt als je bundel verlopen is. Hoort toch bij de service zou je denken.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Tjidske,

Mijn excuses voor de late reactie. Op dit moment is het vrij druk vanwege de vakantieperiode, we doen er alles aan om onze klanten zo snel mogelijk te helpen.

Onze technische dienst heeft het op dit moment ook redelijk druk, hierdoor is het nog niet mogelijk om deze sms te kunnen ontvangen. Ik wil je dus voor deze extra service nog vragen om geduld tot dit is opgepakt door mijn collega's. De reden dat het mogelijk maken van deze sms geen prioriteit heeft, is dat het gemakkelijk is om zelf bij te houden wanneer je eenmalige internetbundel van 30 dagen verloopt. Ik raad je aan om hiervoor alsnog een agendapunt aan te maken als je de bundel opnieuw aan zet. Omdat ik snap dat je hiervan baalt, stuur ik je een cadeautje toe. Houd je brievenbus dus goed in de gaten de komende dagen! :)

Wist je trouwens dat het mogelijk is om je internetbundel automatisch te verlengen? Zo schaf je automatisch een nieuwe bundel aan op het moment dat je internetbundel verloopt.

Laat je het me weten als je hierover nog vragen hebt? :)

Groetjes,
Els

Reageer