.

Beantwoord

Wat gebeurt er met mijn beltegoed nadat mijn simkaart stuk is gegaan?

  • 15 December 2016
  • 7 reacties
  • 218 Bekeken

Badge
Hallo Simyo,

Mijn telefoon is helaas afgelopen week in de sloot gevallen. Ik heb hem hierbij niet terug kunnen vinden. Nu wil ik graag een nieuwe telefoon met een abonnement gekoppeld. Ik heb alleen nog mijn simyo kaart met ongeveer 20 euro beltegoed. Is het mogelijk om mijn 20 euro beltegoed terug te krijgen en dat ik dan kan switchen naar een abonnement met nummerbehoud, eventueel niet bij simyo?

Met vriendelijke groet,

Rosa
icon

Beste antwoord door Jihane 16 December 2016, 13:44

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hey Rosa,

ja dit kan, een moderator zal wel reageren en die 20 euro storten binnen 2 weken.
Daarnaast kun je gewoon met nummerbehoud switchen ook naar een andere provider.

Groet Paul.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Rosa1740,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat stom dat je telefoon in de sloot is verdronken 😞 Maar laten we inderdaad onze blikken op de toekomst richten! Ik ga alle opties voor jou hieronder neerzetten:

1) Wil je een Simyo abonnement? Je kunt er dan voor kiezen om een vervangende simkaart aan te vragen van je Prepaid aansluiting. Dit kost € 5,-. Je vraagt een vervangende simkaart aan door in te loggen op Mijn Simyo en dan te surfen naar Instellingen > Simkaart. Nadat je de simkaart binnen hebt, kun je 'm online activeren en dan in een andere telefoon stoppen. Je hebt dan nog gewoon je telefoonnummer én al je beltegoed! 😃 Als je daarna nog wilt overstappen naar een Sim Only, dan kun je dat heel makkelijk doen door weer in te loggen op Mijn Simyo en dan via Instellingen > Beltegoed & Tarieven > Overstappen naar Sim Only. Binnen een paar dagen is jouw Prepaid aansluiting dan omgezet naar een SIm Only aansluiting, met hetzelfde nummer én dezelfde simkaart. Kan het makkelijker? Ik denk het niet!

2) Wil je graag overstappen naar een andere provider? Dan zijn we daar heel verdrietig om! Maar dat kun je dan eigenlijk meteen al doen, door een nieuwe aansluiting aan te vragen bij je nieuwe provider. Omdat je een Prepaid aansluiting hebt, kun je vrijwel meteen overstappen.

3) Je kunt een Prepaid aansluiting houden, door een vervangende simkaart aan te vragen zoals uitgelegd bij optie 1. Nadat je je nieuwe simkaart hebt, ben je helemaal klaar!

Het is niet mogelijk om die € 22,56 terug te storten. Als je binnen Simyo blijft, dan behoud je dat bedrag wel natuurlijk! Als je dus een Prepaid houdt, verandert er niks. Als je overstapt naar een Sim Only abonnement, dan wordt dat bedrag verrekend met je facturen tot het op is.

Laat je het me weten als je hier nog vragen over hebt?

@ PaulH, dankjewel voor je reactie!

Groetjes,
Jihane
Badge
Sorry voor mijn late reactie maar bedankt voor je antwoord. Ik heb besloten om over te stappen naar een abonnement bij een andere provider. Het probleem is alleen dat mijn nummer pas over 2 weken wordt overgezet. Dat betekend dat ik dan ongeveer een maand al geen whatsapp meer heb kunnen gebruiken en aangezien ik whatsapp ook vaak nodig heb voor mijn werk is dit nogal onhandig. Mijn nieuwe provider kan helaas niets voor mij betekenen maar kwam wel met het idee om mijn oude simkaart van simyo opnieuw aan te vragen. In dat geval zou ik mijn oude nummer, dus ook whatsapp, nog hebben en gewoon kunnen bellen en sms'en als dat nodig is. Op die manier kan ik ook nog eens mijn oude beltegoed opmaken. Is dit mogelijk? En zitten hier kosten aan verbonden? En zo ja, kunnen deze kosten betaals worden met mijn huidige beltegoed bij simyo?

Groetjes,

Rosa
Reputatie 7
Je zult dan via je Mijn Simyo een vervangende simkaart moeten aanvragen. Hieraan zijn eenmalige kosten ad EUR 5,00 verbonden die met je beltegoed of factuur worden verrekend. Deze vervangende simkaart heb je binnen enkele werkdagen in de bus.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi rosa1740,

Wat jammer dat je bent overgestapt. :(

Het is zeker mogelijk om een nieuwe simkaart aan te vragen met behoud van je nummer, zoals RicoK aangaf.

Je kunt een vervangende simkaart aanvragen door in te loggen op . Onder het tabblad Instellingen > Simkaart vind je de optie 'Vraag vervangende simkaart aan'. De vervangende simkaart kost 5,00. Dit bedrag wordt in mindering gebracht van je beltegoed. ;)

Laat je het ons weten als je hier vragen over hebt?

@ RicoK, thanks!

Groetjes,
Asma
Badge
Jaa ik heb een paar dagen geleden de vervangende simkaart aangevraagd. Dankje!
Badge +7
Hoi rosa1740,

Heel goed! Dan kun je eindelijk weer gebruik maken van je nummer en Whatsapp :)

Als je nog andere vragen hebt, hoor ik dat graag!

Groetjes,
Samantha

Reageer