.

Beantwoord

Gaat mijn nummer naar een ander?

  • 7 May 2014
  • 5 reacties
  • 6716 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 0 reacties
Mijn zoontje heeft een tijd lang zijn mobiel niet gebruikt.
Nu heeft ie een andere mobiel en daar zette ik zijn sim kaartje in.
Ik belde zijn nummer om te proberen en kreeg er toen eenander voor.
Zijn nummer is dus door een ander in gebruik.
Nooit geweten. Is dit normaal.
Ik kan nu dus een nieuwe sim-kaart kopen?
icon

Beste antwoord door Dries 9 May 2014, 12:13

Bekijk originele reactie

5 reacties

Hallo m'jan

Dat is vreemd, bel eens met zijn telefoon naar jou. (indien nog niet gebeurt)
En kijk dan of de nummers overeenkomen.

Groet,
Friesian
Badge +3
Hallo m'jan,

Voor zover ik weet kunnen 06nummers niet binnen zo'n kort termijn al aan iemand anders verkocht worden. Dit is volgens mij tevens in strijd met de regels van de Autoriteit Consument en Markt (ACM). Dat zou niet zomaar kunnen. 

Misschien morgen toch eens navragen bij Simyo, sowieso zou ik wat @Frieslan zegt toch eens proberen! ;)

Fijne avond.

Groetjes, Mike.
Reputatie 7
Badge +9
Bij prepaid verloopt je nummer/aansluiting na 6 maanden, als je niet iemand belt, iemand smst, hebt geïnternet of hebt opgewaardeerd. Daarna is er een korte cooldown periode waarna het nummer inderdaad weer gebruikt wordt.

Dat moet ook wel, want anders zouden onze telefoonnummers misschien wel 11 of 12 nummers zijn. (Misschien zelfs wel langer...)

Ik vraag mij af hoelang die "een tijd lang" is. Niet dat het uitmaakt, want als je nummer/aansluiting inderdaad is verlopen moet je hoe dan ook een nieuwe prepaid simkaart/aansluiting aanschaffen.
@ m'jan.

Nog even dit.
Of het nu prepaid of simonly/abbo is.
Telefoonnummer, wachtwoord en persoonlijke gegevens zijn geregistreerd bij simyo.

Wanneer je bijvoorbeeld prepaid/sim only betaald gaat dat nu via Mijn Simyo.
De gegevens van een ander die weet je niet, en gelukkig ;) weet een ander dat van jou of je zoon ook niet....

Groet,
Friesian
Reputatie 2
Badge +6
Hoi m'jan,

Wat leuk dat je je vraag op het forum stelt, welkom:)

Groentjuh geeft je het meest complete antwoord, waarvoor dank. Ik neem aan dat het om een prepaid gaat en niet een sim only abonnement? Bij een sim only loopt je abonnement namelijk gewoon door. Bij prepaid, als je langer dan 6 maanden geen gebruik maakt van je simkaart, komt je aansluiting en dus ook je telefoonnummer te vervallen. Wij sturen onze klanten 2 weken voordat we dit doen een e-mail hierover met die informatie.

Als een telefoonnummer komt te vervallen of wordt afgesloten, gaat het nummer terug naar de originele provider. Dat gebeurt trouwens alleen als het telefoonnummer met nummerbehoud door meerdere providers is overgenomen, anders blijft het nummer bij de originele provider. Daarna blijft het nummer nog 1 maand 'open' om overgenomen te worden. Daarna ben je je nummer definitief kwijt. De 'cooldown' periode oftewel de tijd voordat je nummer aan iemand anders wordt gegeven is officieel 3 maanden na afsluiten van het nummer.

Ik denk dus dat het om een prepaid gaat die langer dan 6 maanden niet gebruikt is. Als je wil mag je mij een privébericht sturen met het telefoonnummer van je zoon en kijk ik het even voor je na. Als dat inderdaad zo blijkt te zijn, kun je een nieuwe simkaart bestellen.

Ik hoor graag van je :)

@Friesian, mmatheeuwsen en Groentjuh, bedankt voor jullie antwoorden 🙂

Reageer