.

Beantwoord

Enorm negatief saldo na 1e ingebruikname prepaid

  • 18 January 2013
  • 175 reacties
  • 21743 Bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

175 reacties

Badge +6
Wij hebben voor onze dochter d'r eerste telefoon een prepaid kaartje gekocht  zodat we de kosten onder controle kunnen houden, sinds enkele dagen heeft ze ook een smartphone en nu blijkt dat we een enorm negatief saldo hebben vanwege internet gebruik.

Wij hebben vanmorgen om 11:10uur een email gekregen waarin staat dat ze minder dan 2 euro beltegoed heeft en het kan zelfs al onder de 0 euro zijn, 's middags om 15:04uur krijgen we de mail dat het negatieve tegoed meer dan 100 euro bedraagt. dit gaat wat mij betreft wel heel snel en dat terwijl de telefoon thuis lag (WiFi) en mijn dochter op school zat. Hoe dan ook, ik heb geen prepaid gekocht om achteraf te betalen, wij hebben voor prepaid gekozen om ervoor te zorgen dat dit soort geintjes niet voor kunnen komen.  

Ik heb op het forum al de juiste oplossing voor dit probleem gezien dus voordat ik me drukker ga maken dan nodig is wacht ik eerst jullie reactie hierop af.

ik heb het internet via mijn Simyo in ieder geval al uitgezet.


Hoi mbjm, welkom op het forum!

Helaas hebben jullie ook te maken gehad met het kunnen krijgen van negatief tegoed op een prepaid, ik geloof dat je al het één en ander hebt gelezen over de oorzaak hiervan? Natuurlijk heb ik ook voor je dochter het negatieve tegoed eenmalig tot 0 bijgewerkt en door het uitzetten van de optie "Internet op je mobiel / MMS" zal het voor de telefoon alleen nog mogelijk zijn via Wifi verbinding te krijgen met internet 🙂.

Smartphones zijn 'vreemde' dingen die ook veel automatisch (op de achtergrond) doen, dus ook wanneer je dochter op school zat en haar telefoon niet bij zich had, kan het zo zijn dat bijvoorbeeld het Wifi signaal wat zwakker is geweest, waardoor de telefoon automatisch is overgeschakeld naar mobiel internet.
Maar goed, zoals je merkt, is dit ook gissen voor mij, omdat het helaas niet mogelijk is voor ons om te zien wat wanneer voor welk dataverbruik heeft gezorgd.

Is dit de oplossing die je voor ogen had? 🙂
Badge +6
Beste Kim / Simyo,

Erg bedankt voor het op 0 zetten van het saldo! Maar uiteindelijk zal ik op zoek gaan naar een andere provider die wel een harde grens voor prepaid heeft.

@ahmed_a: dat iemand een extra smartphone over heeft betekent nog niet dat ie heel rijk is. Het internet-deel van een smartphone is (voor kinderen) prima te gebruiken via WiFi. En als je 3 kinderen hebt wordt 3x een tientje per maand voor een internet abbo best veel.

Groet,
Daniel


Hoi Daniel,

Graag gedaan 🙂 Tja, ik snap het dat inderdaad dan een prepaid van een andere provider wellicht beter bij je (kinderen) past, maar wel jammer om te horen!
Wij hebben voor onze dochter d'r eerste telefoon een prepaid kaartje gekocht  zodat we de kosten onder controle kunnen houden, sinds enkele dagen heeft ze ook een smartphone en nu blijkt dat we een enorm negatief saldo hebben vanwege internet gebruik.

Wij hebben vanmorgen om 11:10uur een email gekregen waarin staat dat ze minder dan 2 euro beltegoed heeft en het kan zelfs al onder de 0 euro zijn, 's middags om 15:04uur krijgen we de mail dat het negatieve tegoed meer dan 100 euro bedraagt. dit gaat wat mij betreft wel heel snel en dat terwijl de telefoon thuis lag (WiFi) en mijn dochter op school zat. Hoe dan ook, ik heb geen prepaid gekocht om achteraf te betalen, wij hebben voor prepaid gekozen om ervoor te zorgen dat dit soort geintjes niet voor kunnen komen.  

Ik heb op het forum al de juiste oplossing voor dit probleem gezien dus voordat ik me drukker ga maken dan nodig is wacht ik eerst jullie reactie hierop af.

ik heb het internet via mijn Simyo in ieder geval al uitgezet.
Beste Kim / Simyo,

Erg bedankt voor het op 0 zetten van het saldo! Maar uiteindelijk zal ik op zoek gaan naar een andere provider die wel een harde grens voor prepaid heeft.

@ahmed_a: dat iemand een extra smartphone over heeft betekent nog niet dat ie heel rijk is. Het internet-deel van een smartphone is (voor kinderen) prima te gebruiken via WiFi. En als je 3 kinderen hebt wordt 3x een tientje per maand voor een internet abbo best veel.

Groet,
Daniel
Badge +6
Hier slachtoffer nummer zoveel van Simyo's negative beltegoed "service".

In november een prepaid sim zonder internet aan mijn dochter gegeven. Tot nu toe had ze nog nooit mobiel internet gebruikt, omdat ik haar had verteld dat haar tegoed dan snel op zou zijn. Gisteren heeft ze na ruzie met broertje op zolder (zonder te weten dat dat buiten bereik van ons WiFi netwerk is) muziek zitten luisteren via YouTube. Hoppatee: 38MB dataverbruik en een negatief saldo van -31.87 euro.

Simyo: mensen kopen prepaid sims voor hun kinderen zodat ze financieel zorgeloos kunnen leren omgaan met mobiele telefonie. Die verwachten dus niet dat je negatief saldo kunt opbouwen! Het enige wat mijn dochter nu leert is dat mobiele network operators oplichters zijn die je een poot proberen uit te draaien.

De naam van het product zegt het al "pre-paid" betekend "vooruit-betaald". Dan kan het dus nooit zijn dat je achteraf een rekening van tientallen of honderden euros krijgt (ook al hebben jullie dat ergens in de kleine lettertjes verstopt, het blijft misleiding). Ik ben dan ook niet van plan die 31.87 euro ooit te betalen.

Als jullie negative beltegoed "service" echt een service willen laten zijn:
-maak de service optioneel (zelf aanzetten)
-vermeld als je een sim koopt in grote koeienletters dat je een negatief tegoed kunt opbouwen
-pas de service alleen toe op telefoongesprekken, nooit op internet
-maximaal 5 euro negatief bel tegoed.

Zoals het nu in elkaar zit komt de negative beltegoed "service" op mij over als een zielige poging van een zieke Simyo manager om zijn volgende bonus bij elkaar te graaien.


Hoi slachtoffer_nummer_zoveel, welkom op het forum van Simyo.

Wat vervelend dat je met dit negatieve tegoed bent geconfronteerd, en ik vind het vervelend te lezen dat je het gevoel hebt dat je bent misleid, dat is zeker niet onze bedoeling.

Helaas is het inderdaad mogelijk om een negatief tegoed te krijgen bij een prepaid van Simyo, wanneer er in een korte tijd veel verbruik plaatsvindt, dit komt doordat wij verbruiksgegevens met een vertraging binnen krijgen.

Omdat wij dit ook geen fijne gang van zaken vinden, ook onze managers niet, heb ik daarom dit negatieve tegoed eenmalig op 0 gezet. Ik zie dat je inmiddels op Mijn Simyo de optie "Internet op je mobiel / MMS" uit hebt gezet, heel verstandig, want daardoor zal het voor de simkaart niet mogelijk zijn om verbinding te maken met mobiel internet, ook niet wanneer je dochter graag even op zolder wil zijn 🙂.

Tot slot, ik snap absoluut de suggesties die je aangeeft, echter zijn we gebonden aan de middelen die we voor handen hebben, waardoor deze aanpassingen erg lastig zijn, maar we blijven onze diensten en services continu verbeteren, dus hopelijk in de toekomst 🙂.
Reputatie 4
Badge +4
Ik kan gewoonweg niet snappen dat iemand een prepaid-kaart in een SMARTphone stopt. Die dingen zijn gemaakt voor het internet en prepaid duidelijk niet.

Hoe dan ook;
Voor 10 euro per maand heb je 100 minuten en 500 MB. Als je een smartphone voor je kind kunt kopen, dan kan 10E per maand er ook wel van af.
Dan is het aan de ouders om hun kind te wijzen op deze limieten. Overigens krijg je bij een abo ook SMS'jes als je internet-bundel bijna op is.

Tip voor Simyo
Zet de internet-optie voor Prepaid klanten standaard uit. Als ze toch internet willen zetten ze 't aan, en als ze dan in de min komen dan is het echt hun eigen schuld.
Hier slachtoffer nummer zoveel van Simyo's negative beltegoed "service".

In november een prepaid sim zonder internet aan mijn dochter gegeven. Tot nu toe had ze nog nooit mobiel internet gebruikt, omdat ik haar had verteld dat haar tegoed dan snel op zou zijn. Gisteren heeft ze na ruzie met broertje op zolder (zonder te weten dat dat buiten bereik van ons WiFi netwerk is) muziek zitten luisteren via YouTube. Hoppatee: 38MB dataverbruik en een negatief saldo van -31.87 euro.

Simyo: mensen kopen prepaid sims voor hun kinderen zodat ze financieel zorgeloos kunnen leren omgaan met mobiele telefonie. Die verwachten dus niet dat je negatief saldo kunt opbouwen! Het enige wat mijn dochter nu leert is dat mobiele network operators oplichters zijn die je een poot proberen uit te draaien.

De naam van het product zegt het al "pre-paid" betekend "vooruit-betaald". Dan kan het dus nooit zijn dat je achteraf een rekening van tientallen of honderden euros krijgt (ook al hebben jullie dat ergens in de kleine lettertjes verstopt, het blijft misleiding). Ik ben dan ook niet van plan die 31.87 euro ooit te betalen.

Als jullie negative beltegoed "service" echt een service willen laten zijn:
-maak de service optioneel (zelf aanzetten)
-vermeld als je een sim koopt in grote koeienletters dat je een negatief tegoed kunt opbouwen
-pas de service alleen toe op telefoongesprekken, nooit op internet
-maximaal 5 euro negatief bel tegoed.

Zoals het nu in elkaar zit komt de negative beltegoed "service" op mij over als een zielige poging van een zieke Simyo manager om zijn volgende bonus bij elkaar te graaien.
Reputatie 5
Badge +11
Beste Kim,
Allereerst bedankt voor het verzachten van de pijn en de aanvullende tip om internet op je mobiel ook via Mijn Simyo uit te zetten.

Toch nog twee vragen:
1. Stel dat mijn dochter heel graag beperk gebruik wil maken van data verkeer via Simyo op de telefoon en deze in die gevallen kort aanzet. Kan het dan nog steeds gebeuren dat ik voor grote verassingen (Negatieve saldo's) kom te staan. En in hoevere kan de 4 euro internet bundel die Simyo aanbied hier iets in betekenen.
2. Is Simyo van plan om in de nabije toekomst aanpassingen te doen waardoor hoge negatieve saldo's door data verkeer op een prepaid kaart tot het verleden behoren. (Ik vind je bemiddeling wel prettig maar voorkomen is volgens mij beter dan genezen)

Mogmaals bedankt en met vriendelijke groet
Max


Hoi MaxG,

Wanneer je een maandbundel van bijvoorbeeld 100MB koopt, is dat in principe genoeg voor incidenteel gebruik van internet, maar dien je alsnog scherp te zijn op het verbruik. Wanneer je een paar minuten Youtube kijkt, zit je er alweer dik overheen, dus dat moet je zien te voorkomen. :(
Mocht je standaard een bundel 'aan hebben staan', dan kun je ook overwegen een abonnement te nemen. Die bundels en het buiten bundel tarief zijn een stuk goedkoper.

Op dit moment is Simyo vooral bezig met voorlichten over dataverbruik en hoe hoge kosten te voorkomen zijn. Over plannen voor een aanpassing kan ik helaas niets melden.
Reputatie 5
Badge +11
Hallo,
Zelfde klacht as hierboven genoemd; wij hebben gisteren de sim kaart ontvangen en staan vandaag EUR 65 in de min. Wij kopen een prepaid voor onze dochter juist om de kosten in de greep te houden en worden binnen 1 dag hiermee geconfronteerd, simpelweg omdat standaard de internetfunctie blijkbaar aanstaat en wij de instellingen pas vandaag konden wijzigen.
Ik hoop jullie hier iets aan kunnen doen want dit is een heel slechte start,
Alvast bedankt,
 
MVG
Angelique


Hoi Angelique V., welkom op het Simyo forum.

In je gegevens zie ik dat je inmiddels al contact hebt gehad met iemand van de telefonische klantenservice en dat de kwestie van het negatieve beltegoed al is opgelost.
De optie 'internet op je mobiel' staat inmiddels ook uit.

Misschien heb je iets aan de uitgebreide tips van Groentjuh?
Reputatie 7
Badge +9
Bij Simyo gaat het allemaal om het goed inschatten van je verbruik. Als je geen data verbruikt, dan neem je natuurlijk geen databundel. Dan zet je mobiel internet op mijn simyo uit, en dan zit je goed.

De MBs in dagbundels zijn goedkoper. In de dagbundel betaal je 0,05 euro per MB (voor de eerste 20MB). Daardoor tikken de euro's minder snel af, maar dan moet je wel op die dag een de dagbundel geactiveerd hebben. Als je van te voren weet: "Hé, vandaag zou een beetje internet op mijn mobiel wel handig zijn" dan zou je dat kunnen doen. Voor de incidentele internetter, die vooraf weet hij het nodig gaat hebben is deze bundel prima.

De MBs in de maandbundel zijn zelfs nog goedkoper (0,04 euro per MB en voor de grootste 0.028 euro per MB). Die bundels gaan in stuk meer richting wat je ook binnen abonnementen ook vindt. In 30 dagen heb je 100MB of 250MB je verbruiken. Hetzelfde zie je ook in andere abonnementen. Ga je daar overheen, dan betaal je weer je 1 euro/MB of je moet internet op je mobiel (liefst via mijn simyo) voor de rest van de duur van die bundel uitzetten.

Gebruik je meer dan 4 MB per maand, dan is de maandbundel van 100MB al voordeliger. Als je dus nu en dan wat data wil gebruiken, dan is zo'n maandbundel een goeie besteding van beltegoed. Mocht dat niet genoeg data zijn, dan ga je al snel naar de 250MB maandbundel voor gebruik tussen de 100MB en 250MB per maand.

Mocht dat niet genoeg zijn, dan moet je over naar Simyo-only waar je 500MB voor 10 of 15 euro per maand kan krijgen (afhankelijk van de duur van het contract). Binnen sim-only kun je tot 2500MB per maand, daarna moet je toch eens je mobiel internet gebruik onder te loop houden.

Bij ieder verbruik hoort een specifieke bundel. Zolang de bundel en het verbruik op elkaar afgestemd zijn, zit je bij Simyo goed. Klopt het niet, dan kan dat veel kostern met zich meebrengen. Misschien is overigens prepaid van telfort ook nog wel het overwegen waard. Bij telfort kun je alleen internetten met bundel. Als de internetbundel op is, is hij op en kan er niet meer geïnternet worden.

Met de Simyo's prepaid snelheid kun theoretisch 15 MB per minuut verbruiken. Zonder bundel is dit ook 15 euro, wat best een hoop is. Simyo's systemen boeken dat verbruik niet constant af. Elke paar uur kijk het systeem wat het verbruik was van de aansluiting en boek het dan af. Doordat er niet direct afgeboekt wordt, is het afsluiten bij 0 ook zo problematisch bij Simyo. Die 57 euro kan in 4 tot 5 minuten verbruikt zijn. Veel sneller dan dat simyo's systemen controleren en vandaar dat ook een flink negatief saldo. Mogelijkheden voor Simyo om dat op te lossen zijn er, maar het realiseren kost best wat tijd.

Ik weet niet hoe Simyo dit probleem gaat oplossen. Het ideale zou zijn als Simyo verbruik real-time zou kunnen verwerken. Dan stopt prepaid gewoon bij 0 en dan werkt prepaid weer zoals verwacht wordt. Ook waarschuwingen zouden op tijd komen en daarnaast zouden bel- en internetplafonds tot de mogelijkheden gaan behoren.

Een andere oplossing zou minder ingrijpend zijn, maar misschien wel effectief zijn om hoge negatieve saldo's te voorkomen. Simyo zou een maximaal tarief per dag voor internet kunnen hanteren. Na bijvoorbeeld 10 of 20 euro verbruik aan internet, mag je die dag verder gewoon blijven internetten (eventueel geknepen op zodra Simyo het eindelijk door heeft 384 kbit/s).

Ik weet niet in hoeverre Simyo dit aan het verbeteren is, maar ik verwacht dat het een en ander er aan gedaan gaat worden. Zeker met RADar, die diverse instanties heeft wakker gemaakt, die hopelijk gedragregels voor mobiele prepaid aansluitingen gaan opstellen.
Hoi MaxG,

Welkom op het forum, maar wel een minder leuke reden dat je het forum nodig hebt :(

Ik ben bang dat op de telefoon toch niet alles goed staat qua instellingen om verbinding via mobiel internet te voorkomen, waardoor helaas deze kosten zijn ontstaan, omdat wanneer er in korte tijd veel internetverbruik plaatsvindt, helaas dit negatieve tegoed kan ontstaan.

Ik heb eenmalig voor je het tegoed opgevuld naar 0. Wat ik je graag wil aanraden is om via Mijn Simyo onder 'Mijn instellingen & simkaart' de instelling "Internet op je mobiel - Nederland" uit te zetten, hierdoor zal het namelijk simpelweg voor de simkaart niet mogelijk zijn om verbinding te maken met mobiel internet en zullen jullie ook niet meer met dit soort vervelende verrassingen worden geconfronteerd! :)


Beste Kim,
Allereerst bedankt voor het verzachten van de pijn en de aanvullende tip om internet op je mobiel ook via Mijn Simyo uit te zetten.

Toch nog twee vragen:
1. Stel dat mijn dochter heel graag beperk gebruik wil maken van data verkeer via Simyo op de telefoon en deze in die gevallen kort aanzet. Kan het dan nog steeds gebeuren dat ik voor grote verassingen (Negatieve saldo's) kom te staan. En in hoevere kan de 4 euro internet bundel die Simyo aanbied hier iets in betekenen.
2. Is Simyo van plan om in de nabije toekomst aanpassingen te doen waardoor hoge negatieve saldo's door data verkeer op een prepaid kaart tot het verleden behoren. (Ik vind je bemiddeling wel prettig maar voorkomen is volgens mij beter dan genezen)

Mogmaals bedankt en met vriendelijke groet
Max
Hallo,
Zelfde klacht as hierboven genoemd; wij hebben gisteren de sim kaart ontvangen en staan vandaag EUR 65 in de min. Wij kopen een prepaid voor onze dochter juist om de kosten in de greep te houden en worden binnen 1 dag hiermee geconfronteerd, simpelweg omdat standaard de internetfunctie blijkbaar aanstaat en wij de instellingen pas vandaag konden wijzigen.
Ik hoop jullie hier iets aan kunnen doen want dit is een heel slechte start,
Alvast bedankt,
 
MVG
Angelique
Badge +6
Hoi MaxG,

Welkom op het forum, maar wel een minder leuke reden dat je het forum nodig hebt :(

Ik ben bang dat op de telefoon toch niet alles goed staat qua instellingen om verbinding via mobiel internet te voorkomen, waardoor helaas deze kosten zijn ontstaan, omdat wanneer er in korte tijd veel internetverbruik plaatsvindt, helaas dit negatieve tegoed kan ontstaan.

Ik heb eenmalig voor je het tegoed opgevuld naar 0. Wat ik je graag wil aanraden is om via Mijn Simyo onder 'Mijn instellingen & simkaart' de instelling "Internet op je mobiel - Nederland" uit te zetten, hierdoor zal het namelijk simpelweg voor de simkaart niet mogelijk zijn om verbinding te maken met mobiel internet en zullen jullie ook niet meer met dit soort vervelende verrassingen worden geconfronteerd! 🙂
57Euro in de min op een pre-paid kaart???

Mijn dochter helemaal blij met haar nieuwe telefoon moeten we na een dag constateerde dat ze 57 euro in de min staat. 
Uiteraard hebben we de settings op de telefoon nogmaals gecontroleerd om zeker te stellen dat dataverkeer via de telefoon provider uit staat.
Neemt niet weg dat wij bijzonder teleurgesteld zijn in het feit dat je een dergelijk negatief saldo op kunt bouwen op een prepaid kaart.
Wij hebben in het verlenden namelijk bewust gekozen om automatisch opladen bij de SIM-kaarten van onze kinder niet te activeren. Op die manier willen we zekerstellen dat we geen onverwachte hoge telefoonrekeningen krijgen.
Klaarblijkelijk is deze maatregel niet afdoende.

Ik hoop dat Simyo de financiele schade vergoed en ook wil nadenken over maatregelen die dit soort situaties te voorkomen.
mvg
Max
Badge +8
Super..! Helemaal opgelucht..:D

Fijn Ann13,

Anders is het ook zo'n lekkere binnenkomer.. ;)

Groetjes, Charlene
Beste Simyo.
Nieuwe telefoon gekregen gister. Gelijk aangezet, apps gedownload, en tot mijn grote schrik ineens een enorm negatief saldo. 3G bleek aan te staan. Gelijk de mogelijkheid mobiel internet uitgeschakeld op mijn simyo en 3G uitgezet. Nu ruim 80 euro in de min. Op het forum meer van zulke verhalen gelezen. Laatste berichten waren dat simyo het min bedrag weer op nul zette. Gaat dat in mijn geval ook gebeuren?


Hoi Ann13, welkom op het Simyo forum.

Ja, je beltegoed wordt eenmalig weer op €0 gezet. Sterker nog: dat is al gedaan ;)


Super..! Helemaal opgelucht..:D
Reputatie 5
Badge +11
[QUOTE=Rianel;57655]Ik wil nog wel even melden dat je de optie 'internet op je mobiel' uit hebt gezet op Mijn Simyo nadat er zoveel data is gebruikt.
De weergave van tijd in het dataverbruik is overigens het tijdstip waarop het dataverbruik is begonnen. voor de 40391 KB is dat 00:00:43
[/QUOTE

Beste Ernst, mijn man die toevallig een programeur is heeft mij  van te voren gezegd dat jullie zullen beweren dat optie Internet is door mij naar het verbruik uitgezet. Het grap is dat ik het niet kon vinden op jullie website, dus hoe het uitgezet is weet ik ook niet. Het pive bericht die heb je naar mij verstuurd, kon ik ook niet via forum vinden. Met veel mooite heb ik deze topic teruggevonden om je te kunnen bedanken voor de oplossing van deze vervellende situatie: ik krijg het geld terug! Ik vind het echt geweldig van jullie! Nu nog een gebruiksvriendelijke website en jullie worden top! (mijn man kan jullie altijd ermee helpen :))
Beste wensen voor 2014![/quote]

Hoi Rianel,

Wat jammer dat je dit ziet zoals je het ziet.
De optie 'internet op je mobiel' op Mijn Simyo kun je in en uitschakelen onderaan op de overzichtspagina door een schuifje aan te klikken. Op het tabblad 'Mijn instellingen & simkaart staan dit helemaal bovenaan.

Verder wordt er exact bijgehouden wanneer er op Mijn Simyo instellingen aangepast worden door de gebruiker. Ik heb je een privébericht gestuurd met de data en tijdstippen.
Reputatie 5
Badge +11
Beste Simyo.
Nieuwe telefoon gekregen gister. Gelijk aangezet, apps gedownload, en tot mijn grote schrik ineens een enorm negatief saldo. 3G bleek aan te staan. Gelijk de mogelijkheid mobiel internet uitgeschakeld op mijn simyo en 3G uitgezet. Nu ruim 80 euro in de min. Op het forum meer van zulke verhalen gelezen. Laatste berichten waren dat simyo het min bedrag weer op nul zette. Gaat dat in mijn geval ook gebeuren?


Hoi Ann13, welkom op het Simyo forum.

Ja, je beltegoed wordt eenmalig weer op €0 gezet. Sterker nog: dat is al gedaan 😉
Beste Simyo.
Nieuwe telefoon gekregen gister. Gelijk aangezet, apps gedownload, en tot mijn grote schrik ineens een enorm negatief saldo. 3G bleek aan te staan. Gelijk de mogelijkheid mobiel internet uitgeschakeld op mijn simyo en 3G uitgezet. Nu ruim 80 euro in de min. Op het forum meer van zulke verhalen gelezen. Laatste berichten waren dat simyo het min bedrag weer op nul zette. Gaat dat in mijn geval ook gebeuren?
Ik wil nog wel even melden dat je de optie 'internet op je mobiel' uit hebt gezet op Mijn Simyo nadat er zoveel data is gebruikt.
De weergave van tijd in het dataverbruik is overigens het tijdstip waarop het dataverbruik is begonnen. voor de 40391 KB is dat 00:00:43
[/QUOTE

Beste Ernst, mijn man die toevallig een programeur is heeft mij  van te voren gezegd dat jullie zullen beweren dat optie Internet is door mij naar het verbruik uitgezet. Het grap is dat ik het niet kon vinden op jullie website, dus hoe het uitgezet is weet ik ook niet. Het pive bericht die heb je naar mij verstuurd, kon ik ook niet via forum vinden. Met veel mooite heb ik deze topic teruggevonden om je te kunnen bedanken voor de oplossing van deze vervellende situatie: ik krijg het geld terug! Ik vind het echt geweldig van jullie! Nu nog een gebruiksvriendelijke website en jullie worden top! (mijn man kan jullie altijd ermee helpen :))
Beste wensen voor 2014!
Reputatie 5
Badge +11
Hallo,

Voor onze dochter ook een prepaid abonnement afgesloten bij Simyo. Dit heeft na ingebruikname ook 22 Euro gekost. Ik kan niet begrijpen dat Simyo mobiel internet niet standaard uitzet bij ingebruikname. Wij voelen ons hierdoor wel enigszins gepakt. Na de eerste schrik heb ik natuurlijk wel direct opgewaardeerd, maar ik ga er wel vanuit dat Simyo ons financieel tegemoet komt!

Johan1


Hoi Johan!, welkom op het Simyo forum.

De huidige generatie simkaarten zijn U-SIM kaarten en worden door alle providers uitgegeven.
Deze zijn speciaal gemaakt om te gebruiken op het UMTS/3G netwerk en dus ook bedoeld om mee te internetten. Vanwege deze reden kunnen we niet voor onze klanten de optie 'internet op je mobiel' uitzetten. De klant kan dit ten allen tijde zelf doen op Mijn Simyo.

Voor wat betreft je tegemoetkoming stuur ik je een privébericht.
Reputatie 5
Badge +11
ik heb prapaid simkaart voor mijn zoon bij jullie gekocht in de hoop dat wij hoe Simyo het belooft voordelig bij uit zouden zijn. Tot mijn schrik waren er regelmatig bedragen voor internetgebruik aan ons in rekening gebracht terwijl optie Internet bij instellingen uit staat. Laatste gebruik van internet volgens Simyo site was op 01-01-2014 waarbij 40391 kb in 00;00;00 tijd besteden was en het kostte ons 40,37 euro. Ik vraag me af hoe het mogelijk is!

Het is trouwens niet eerste keer dat ik met Symio problemen heb. 5 jaar geleden heeft Symio mijn eenmalige machtigen voor 10 euro tot 5 keer per dag gebruikt om spam SMSes ermee te betalen. Ik ben toen naar een andere provider overgestaapt. In mijn naiviteit dacht ik dat in 5 jaar tijd is service van Simyo beter gevorden... Het is nu duidelijk dat Simyo nog steeds niet vertrouwen is en absoluut niet geschikt voor kinderen!!!



Hoi Rianel, welkom op het Simyo forum.

Ik begrijp dat je goed schrikt van dit soort kosten. Zou ik ook doen. Helaas is internetten met prepaid zonder databundel niet de goedkoopste manier van datagebruik. Het kost €0,10 per 100 KB.
Omdat wij de gebruiksgegevens altijd met enige vertraging binnenkrijgen en dan pas kunnen verwerken, kan het voorkomen dat wanneer er veel data gebruikt wordt in een korte tijd het beltegoed onder €0 terecht kan komen.
We snappen dat je hier niet op zit te wachten, dus het bedrag dat het beltegoed onder de €0 is geweest voordat je opgewaardeerd hebt, storten we eenmalig terug op je rekening.

Ik wil nog wel even melden dat je de optie 'internet op je mobiel' uit hebt gezet op Mijn Simyo nadat er zoveel data is gebruikt.
De weergave van tijd in het dataverbruik is overigens het tijdstip waarop het dataverbruik is begonnen. voor de 40391 KB is dat 00:00:43
Hallo,

Voor onze dochter ook een prepaid abonnement afgesloten bij Simyo. Dit heeft na ingebruikname ook 22 Euro gekost. Ik kan niet begrijpen dat Simyo mobiel internet niet standaard uitzet bij ingebruikname. Wij voelen ons hierdoor wel enigszins gepakt. Na de eerste schrik heb ik natuurlijk wel direct opgewaardeerd, maar ik ga er wel vanuit dat Simyo ons financieel tegemoet komt!

Johan1
ik heb prapaid simkaart voor mijn zoon bij jullie gekocht in de hoop dat wij hoe Simyo het belooft voordelig bij uit zouden zijn. Tot mijn schrik waren er regelmatig bedragen voor internetgebruik aan ons in rekening gebracht terwijl optie Internet bij instellingen uit staat. Laatste gebruik van internet volgens Simyo site was op 01-01-2014 waarbij 40391 kb in 00;00;00 tijd besteden was en het kostte ons 40,37 euro. Ik vraag me af hoe het mogelijk is!

Het is trouwens niet eerste keer dat ik met Symio problemen heb. 5 jaar geleden heeft Symio mijn eenmalige machtigen voor 10 euro tot 5 keer per dag gebruikt om spam SMSes ermee te betalen. Ik ben toen naar een andere provider overgestaapt. In mijn naiviteit dacht ik dat in 5 jaar tijd is service van Simyo beter gevorden... Het is nu duidelijk dat Simyo nog steeds niet vertrouwen is en absoluut niet geschikt voor kinderen!!!
Reputatie 5
Badge +11
Yep...netjes opgelost.
Enne..laat mensen vooral niet blindelings op hun WiFi vertrouwen. En ook niet op WiFi spots e.d. Als het (even) wegvalt, zit je doodleuk via het mobiele netwerk te internetten, zonder dat je er direct erg in hebt.
Ikzelf blijf toch voor het OP=OP principe. Dat voorkomt heel wat tranen. Ja toch? Niet dan? ;)


Daar heb je helemaal gelijk in, maar zoals het nu is, is het nu eenmaal de realiteit... :|