.

Beantwoord

Buitenbundeltarief Prepaid internet 10 x duurder dan concurrentie

  • 25 September 2014
  • 4 reacties
  • 1672 Bekeken

Op de pagina van Simyo onder 'prepaid' (https://www.simyo.nl/prepaid)  staat waarom prepaid bij Simyo het meest voordelig moet zijn. Onder het kopje "Nog steeds op zoek naar de voordeligste Prepaid?" worden twee concurrenten ter vergelijking gekomen om te laten zien dat Simyo voordeliger is. Die informatie is niet meer correct: Hollands Nieuwe biedt tegenwoordig prepaid aan, waarbij mobiel internet €0,10 per MB kost (zelfde voor bellen en sms). Voor data is dit dus 10x goedkoper dan Simyo.

Ik ben zelf tevreden over de website en service van Simyo en zou op dat gebied Simyo verkiezen boven andere providers, maar prepaid data bij Simyo is simpelweg te duur. (abonnementen vind ik een slecht alternatief, omdat ik gemiddeld minder dan 10MB data per maand nodig heb).


Hoewel ik snap dat prepaid naar verhouding duurder hoort te zijn dan een abonnement, heb ik nooit begrepen waarom prepaid data  maar liefst 40X duurder is, terwijl dit bij bellen/sms maar 2,5X duurder is. Omdat dit voor alle providers gold, had ik weinig om op te staan. Dit is nu (eindelijk!) veranderd, wat mij tot de volgende vraag brengt:
Heeft Simyo plannen om het eigen tarief voor prepaid data te wijzigen?


Verder wil ik met dit bericht Simyo erop wijzen dat de informatie op de 'prepaid' pagina niet langer correct is. Ik neem aan dat de wijziging simpelweg nog niet is opgemerkt, maar dergelijk foutieve informatie zou in slechte aarde kunnen vallen bij sommige mensen.
icon

Beste antwoord door Dries 26 September 2014, 12:32

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 4
Badge +10
Hoi kevin3ssen,

Dankjewel voor je reactie 😮 Wij vinden het superfijn om te horen dat dit je goed doet! Graag gedaan. We zijn blij met je als klant!

Als je nog vragen of opmerkingen hebt, dan weet je ons altijd te vinden.
Ik ben wat laat met mijn reactie (afleidingen hebben dit mij een tijdje doen vergeten), maar ik wil alsnog even laten weten dat ik dit hartstikke top vind! 

Het prepaid internet is hierdoor zeker een heel stuk aantrekkelijker. Voor mij genoeg reden om Symio te blijven verkiezen boven andere providers :D


MIjn dank voor de reactie en door de ondernomen actie!
Reputatie 2
Badge +6
Hoi kevin3ssen,

We hebben goed naar je geluisterd 😉 Het tarief voor internet op je mobiel voor Prepaid is naar beneden aangepast, zie het nieuwe tarief voor Prepaid internet.

Ook is onze vergelijker aangepast op de Prepaid pagina.

Is dit iets meer hoe je het een beetje voor ogen had?
Reputatie 2
Badge +6
Hoi kevin3ssen,

Welkom op het forum! Ik heb je vraag naar het Prepaid subforum verplaatst. Hier is je vraag makkelijker te vinden voor andere gebruikers van het forum :)

Je hebt gelijk dat Hollandsnieuwe nu een 'pay2go' tarief heeft. Ik heb het doorgegeven aan onze Marketing afdeling. Zij zullen hier naar kijken en gepaste handelingen verrichten.

Het tarief wat jij bedoelt is het 'pay2go' tarief ook wel buitenbundeltarief. Dit is inderdaad hoger dan als je een databundel neemt. Bij Simyo Prepaid kun je kiezen uit 3 verschillende bundels. Er is een dagbundel van 20 MB voor € 1,-, maar ook twee maandbundels van 100 MB voor € 4,- en 250 MB voor € 7,-. Deze tarieven zijn laag, maar om deze reden zijn de buitenbundelkosten wat hoger. Of het Prepaid buitenbundeltarief voor internet wordt aangepast, weet ik niet zeker en zal ik voor je navragen.

Heb ik je zo wat meer duidelijkheid kunnen geven?

Reageer