.

Beantwoord

Kunnen jullie kijken naar dit idee voor de internetbundels van Prepaid?

  • 19 November 2017
  • 12 reacties
  • 482 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 3 reacties
Ik heb een mooie casus voor jullie verkoopservice. Ik ben benieuwd wat jullie van dit idee vinden.

Huidige situatie
Waarom is beltegoed (minimaal) 6 maanden geldig en hoef ik die niet maandelijks te betalen als ik het niet op maak. Volgens mij noem je het anders een abonnement.

Waarom moet ik dan als ik internet tegoed aanschaf dit wel elke maand doen als ik nog niet alles opgebruikt heb. Volgens mij heet dat een abonnement en geen prepaid tegoed?

Gewenste situatie
Wat ik graag als langlopend abonnee van Simyo zou willen zien is een prepaid kaart waarvoor ik voor zowel mijn bel/sms tegoed als mijn internet tegoed per hoeveelheid een bedrag kan betalen dat dan 'onbeperkt' houdbaar is.

Dit zou ideaal voor mijn basisschool kinderen zijn. Die gebruiken vooral Wifi en heel af en toe buitenhuis voor een Whatsappje data over 3g/4g.

Hoe ik dat voor ogen zie is bijvoorbeeld:
€10 beltegoed, kost €0,10 per minuut onbeperkt geldig mits minimaal 1x per 6 maanden bellen/sms'en (net als nu). Zodra de belminuten (bijna) op zijn waardeer ik mijn beltegoed op met x euro.
€10 internettegoed, kost €0,01 per MB onbeperkt geldig mits minimaal 1x per 6 maanden internetgebruik. Zodra mijn internet MB's op zijn waardeer ik mijn internet tegoed op met x euro.

Je kunt nog spelen met de tarieven dat je bij internettegoed de prijs op €0,05 per MB zet. Of dat je bijvoorbeeld minimaal 1x per maand moet internetten.

In de huidige situatie ben ik verplicht om een internetbundel per maand af te nemen en te betalen terwijl hier misschien slechts een fractie van gebruikt wordt.

Bovenstaande geldt voor mij waarbij ik dit voor mijn kinderen wil afsluiten. Maar bijvoorbeeld ook voor mijn ouders die bijna alleen Wifi gebruiken en alleen willen kunnen Whatsappen als ze buiten Wifi bereik zijn.

Ik hoor graag wat mijn mede prepaid simyo'ers van vinden en wat Simyo hier zelf van vindt.
icon

Beste antwoord door Caspar 20 November 2017, 16:46

Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi BkjB,

Mooi dat je meedenkt over bestaande diensten bij Simyo! Dat is altijd welkom, helemaal als er goed over een idee is nagedacht zoals hierboven 😃

Je wilt dat de internetbundel langer te gebruiken is dan de maand die daarvoor staat. Ik snap dat heel goed, het is namelijk een Prepaid!

Een internetbundel is een bundel waar je MB's voor koopt voor een bepaalde periode. Dit is een kortingstarief. Wanneer je geen internetbundel koopt kan je volgens het pay as you go tarief internetten. Wanneer de bundel langer te gebruiken is dan een bepaalde periode, zou het pay as you go tarief overbodig zijn.

De bundel is gaat dus gepaard met een kortingstarief en deze is maar voor een bepaalde periode geldig.

Ik ga je idee wel neerleggen bij de personen binnen Simyo die hierover gaan, en wellicht gaat er wat veranderen bij de internetbundel(s) van Prepaid.

Heb je verder nog vragen of opmerkingen?

Groetjes,
Caspar

€10 internettegoed, kost €0,01 per MB onbeperkt geldig mits minimaal 1x per 6 maanden internetgebruik. Zodra mijn internet MB's op zijn waardeer ik mijn internet tegoed op met x euro.

Hoi BkjB,

Ik ga je idee wel neerleggen bij de personen binnen Simyo die hierover gaan, en wellicht gaat er wat veranderen bij de internetbundel(s) van Prepaid.

Totale kosten per jaar om je internettegoed onbeperkt houdbaar te houden €0,02 in dat geval, veel bellen SMS is niet perse nodig..... je begint met bijvoorbeeld €15,- + extra tegoed €7,50 = €22,50.

Wel mooi van Caspar dat ie je idee neerlegt bij de personen die hierover gaan. ☺️
Reputatie 5
Badge +9
Bedankt voor de aanvulling Friesian.

Wij zijn heel dankbaar voor ideeën van anderen omdat dit onze diensten zou kunnen verbeteren! Dit is de reden dat ik ideeën als die van BkjB doorzet naar de andere afdelingen.

Groetjes,
Caspar
Das mooi Caspar, maar mijns inziens mist er toch wel wat in je reactie/antwoord (? 🤔).
Mijn versie van een vollediger antwoord...lijkt me.

https://www.bellen.com/mobiel/over-prepaid

Wat is prepaid?
Prepaid betekent 'vooraf betaald' in het Engels. In de mobiele telefonie staat het voor het van te voren een tegoed kopen. Je kunt vervolgens ter waarde van dit tegoed bellen, sms'en en/of internetten. Heb je het tegoed opgemaakt dan kun je alleen nog gebeld worden en sms'jes ontvangen. Je kunt met het tegoed bij de meeste partijen ook bundels kopen, op die manier betaal je minder per minuut/sms/MB. Er zijn dag, week en maandbundels. De meeste bundels hebben een geldigheid van 30 dagen (jammer, er zijn immers ook maanden met 31 dagen...).


De basis van Prepaid, het tegoed wat je vooraf hebt betaald, aanschaf prepaid simkaart ..... opwaarderen, is bellen, sms'en en internetten tegen één duidelijk tarief, dat is as-we-go €0,10 bellen per minuut/per SMS bericht en €0,15 per MB.

De internetbundel(s) zijn een optionele toevoeging.
Je kinderen gebruiken heel af en toe 3G voor een WhatsApp buitenshuis.
Wanneer het gaat om tekstberichten kun je wel 500 tot 1000 tekstberichten sturen met een bundel van 1MB die niet bestaat.
Zet dit eens af tegenover €0,01 per MB.

€10 internettegoed, kost €0,01 per MB onbeperkt geldig mits minimaal 1x per 6 maanden internetgebruik. Zodra mijn internet MB's op zijn waardeer ik mijn internet tegoed op met x euro.

Plaatjes sturen, bellen vraagt meer data maar ik ga er vanuit dat het bij jou gaat om tekstberichten.
Gebruik je data as-you-go tarief voor WhatsApp heb je dus toch weinig kosten.
Gebruik je onbeperkt geldig internetbundel(s) kan het dus heel erg lang duren voordat weer "opwaarderen" de internetbundel gebeurt.

De internetbundels zijn bedoeld voor de wat grotere datagebruik, de korting op de kosten per MB in de praktijk.
Zet je als optie een databundel(s) erbij onbeperkt geldig dan is het maar de vraag of deze niet veel duurder zijn dan de reguliere.

Moederbedrijf KPN heeft prepaid onbeperkt internet voor €7,50 per maand. Een voorstel in die richting geef ik meer kans van slagen.

Om je nummer actief te houden en je prepaid tegoed moet eens per 6 maanden een activiteit plaats vinden.
Onbeperkt geldig internetbundel aangeschaft... Wanneer opnieuw bij weinig datagebruik een aanschaf, welke kosten?
Blijft over, bel/sms tegen eens in de 6 maanden.

Beste Caspar en BkjB, hebben jullie hier vragen over?

Informatiebron.
1.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Prepaid
2.
https://www.sim-only-internet.nl/hoeveel-mb-verbruikt-whatsapp/

Voor mij is dit vollediger, eerlijker naar de klant toe, geeft daardoor een beter gevoel....kritisch als ik ben.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Friesian,

Bedankt voor je aanvulling, het is altijd goed om uit te zoeken welk optie het beste past bij je verbruik. Zeker als dat niet heel veel is. Vanuit hier geen vragen op dit moment, @ BkjB misschien? :)

Groetjes,
Els
Badge
Hallo,

Ben blij dat dit opgepakt wordt.
Wat mij opvalt is dat Friesian het heeft over een pay-as-you-go tarief terwijl ik daar op de prepaid pagina https://www.simyo.nl/prepaid#meer-over-prepaid niets over kan vinden.

Hoe zit het daar dan mee, hoe wordt betaald en wat is het tarief daarvoor? Als het zo is dat er in het standaard 'bel' tegoed ook al internet gebruikt kan worden dan ben ik benieuwd wat daar de spelregels bij zijn.

Aha, ik heb het antwoord volgens mij al gevonden.
https://simyo.nl/prepaid/bestellen

Ik vind dat er nogal een (enorm) tarief gat zit tussen de abonnement internet bundels die je bij een prepaid kunt kopen of het pay-as-you-go tarief.

Pay-as-you-go kost €0,150/mb.
De kleinste bundel €0,033/mb (150mb)
De middelste kost €0,015/mb (500mb)
De grootste kost €0,010/mb (1000mb)

Als ik bovenstaande door reken vind ik maximaal €0,050/mb redelijker.

Maar dan moet je dit naar mijn mening ook gewoon duidelijk aangeven bij je prepaid tegoed. Nu lijkt het alsof je een internet bundel moet kopen om überhaupt te kunnen internetten.
Hallo,

[.....]
Wat mij opvalt is dat Friesian het heeft over een pay-as-you-go tarief terwijl ik daar op de prepaid pagina https://www.simyo.nl/prepaid#meer-over-prepaid niets over kan vinden.
[....]
Aha, ik heb het antwoord volgens mij al gevonden.
[.....]

Je reactie klinkt nu aannemelijker, anders (ik zie mogelijke kansen, ik als medeklant) en logischer dan in mijn ogen je 1e reactie, alleen dit laatste is voor mijn gevoel dat je op de prepaid pagina vooral naar de (schooltijd...vak winkelpraktijk) blikvanger(s) hebt gekeken.

Er staat al het 1 en ander op de prepaid startpagina zie bijlage, alleen zitten er een paar onvolkomenheden wat betreft adequate informatie, één duidelijk tarief(?)., ja voor bellen en sms wel, data wijkt af....0.10 bel/sms....data 0.15 per MB.

Gratis 7.50 euro beltegoed bij aanschaf prepaid, klopt nee/niet helemaal/ja....bijlage 2
Gratis prepaid beltegoed vanaf 2.50 oplopend naar 7.50 euro voordeel (bonustegoed)

Jouw rekensommetje gaat over kosten per MB, maar een andere benadering is...het totaal..
As-you-go...0.15 per MB een voorbeeld..
150 MB à 5.- euro....150 x 0.15 = 22.5 euro .
500 MB 7.50 euro 500 x 0.15 = 75 euro.
1000 MB 10.- euro 1000 x 0.15 = 150 euro

@BkjB

Als ik bovenstaande door reken vind ik maximaal €0,050/mb redelijker.

Niet slecht, valt in mijn ogen iets voor te zeggen, maar stel....mijn gedachte....
Kosten as-you-go uniformiteit....0.10 euro per bel/sms/data. (Eenvoudig toe te passen, scherp geprijsd)

Optionele overweging.
Als beloning na 1e opwaardering van prepaid-tegoed - 0.05 euro per MB
Hoe sta je tegenover mijn gedachte @BkjB en @Els?

Maar dan moet je dit naar mijn mening ook gewoon duidelijk aangeven bij je prepaid tegoed. Nu lijkt het alsof je een internet bundel moet kopen om überhaupt te kunnen internetten.

Deze gedachte....het staat aangegeven....
Lijkt alsof je een bundel moet kopen om überhaupt te kunnen internetten, dat is een foutieve gedachte.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/prepaid-internet-120?c=397

Je kunt ook zonder internetbundel internetten. In dat geval betaal je het ‘Pay as you Go’ tarief van € 0,15 per MB.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Friesian,

Dankjewel voor je uitgebreide reactie hierop 🙂 Als ik het goed begrijp, vind jij dat het € 0,10 per MB zou moeten zijn, net zoals het sms'en en het bellen. Klopt dat? Mag ik vragen wat je beredenering daarachter is? Behalve natuurlijk dat het 33% in kosten scheelt bij het internetten? Het blijft dan toch nog steeds zo dat er een standaard pay-as-you-go-tarief is, en dat je dan een bundel kunt nemen als je veel internet verbruikt?

Groetjes,
Jihane
Hi Friesian,

Dankjewel voor je uitgebreide reactie hierop 🙂 Als ik het goed begrijp, vind jij dat het € 0,10 per MB zou moeten zijn, net zoals het sms'en en het bellen. Klopt dat? Mag ik vragen wat je beredenering daarachter is? Behalve natuurlijk dat het 33% in kosten scheelt bij het internetten? Het blijft dan toch nog steeds zo dat er een standaard pay-as-you-go-tarief is, en dat je dan een bundel kunt nemen als je veel internet verbruikt?

Groetjes,
Jihane

Hoi Jihane.

Ahum, vragen mag natuurlijk..........😉
Je hebt het goed begrepen, 2 voorbeelden met verschillen en toch ook gelijkenissen.
Deze en deze.
Op de prepaid pagina staat....Prepaid van Simyo
Bellen, sms'en en internetten voor één duidelijk tarief, duidelijker dan/eenvoudiger dan €0.10 per min/sms/MB kan het niet voor één duidelijk tarief, iets anders dan een duidelijk tarief.


Kan dus eenvoudig worden aangevuld op de tekst..
Vast tarief van € 0,10 per min/sms/MB.

De link....Bekijk de tarieven is GEEN blikvanger, wordt die link wel aangeklikt (niet over het hoofd gezien) ziet men...bijlage 3..... de verschillen...

De korting bundels zijn dan voor de grotere gebruiker...
€0.10 per minuut/sms/MB is concurend, scherp geprijsd, eenvoudig, overzichtelijk.
Dit is naar mijn mening werkbaar....
Voorbeeld TS, kinderen die af en toe een WhatsApp sturen....

Optioneel €0.05 per MB na eerste keer opwaardering zie ik als een vorm van beloning, waardering als je langer klant blijft.

Mijn persoonlijke mening....
Onbeperkt houdbare internetbundels, €0.01 per MB, 500/1000 WhatsApp tekstberichten per MB...1000 MB voor €10.- niet kansrijk...eerder onbeperkt MB voor een bepaald bedrag per maand...

Groet,
Friesian
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Friesian,

Bedankt voor je uitleg! Uiteraard delen we dit ook met de afdelingen die hier iets mee kunnen. :)




Optioneel €0.05 per MB na eerste keer opwaardering zie ik als een vorm van beloning, waardering als je langer klant blijft.



Wat bedoel je precies met bovenstaande? Bij de een eerste keer opwaarderen zijn klanten natuurlijk nog niet zo lang bij Simyo. Bij Sim Only belonen we bijvoorbeeld klanten die langer bij ons blijven met lagere abonnementskosten.

Groetjes,
Els
Definieer nog niet zo lang.
Aanschaf van een simkaart, bijvoorbeeld €15,- + €7,5,=€22,50 beltegoed, nog behoorlijke som...tegoed.
Spaarzaam, klant met dit nummer vanaf 2015. Tja....wanneer de 1e x opwaarderen?

Optioneel €0,05 per MB na 1e opwaarderen zeeeeeeer scherp. Scheelt een, als het ook het buiten bundel tarief zou zijn, enorm veel in klanttevredenheid.

Hoe snel kun je op dit moment niet heel erg diep onder €0, - geraken. Zou een 3e part schelen in kosten, bedrag coulance aanvullen naar €0,- en dan nog moeten opwaarderen als in het ultieme geval het aanschafbedrag en bonus is gesneuveld.

Zo heel af en toe zie ik berichten in het weekend van bijvoorbeeld geschrokken ouders....

Maar OPTIONEEL

Ennuhhhhh volgend jaar komt het 3e jaar klant zijn en geen sim.prepaid.yaardag.kadooooootje.😎

De €0,05 per MB zou een leuk prepaid alternatief zijn voor het simyaardag kado bij trouwe sim only.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Friesian,

Super bedankt voor het meedenken!

Ik zal het doorgeven aan mijn collega. Hopelijk kunnen wij gauw wat leuks aan onze Prepaid klanten bieden.

Groetjes,
Asma

Reageer