.

Automatisch opwaarderen niet langer actief via creditcard. Opnieuw activeren nodig

  • 14 March 2014
  • 6 reacties
  • 2451 Bekeken

Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
Hoi allemaal,

Een deel van jullie maakt op dit moment gebruik van de optie 'automatisch opwaarderen'. De betaling van deze opwaarderingen loopt via je creditcard.

Sinds kort verwerkt Simyo deze creditcard betalingen via een nieuwe partij. Omdat je creditcardgegevens niet mogen worden uitgewisseld tussen partijen kan Simyo je opwaarderingen niet langer afschrijven van je creditcard. Om deze reden is de optie 'Automatisch opwaarderen' niet langer actief.

Je kunt de optie eenvoudig opnieuw activeren via Mijn Simyo, onder het tabblad Overzicht. Kies voor 'Automatisch Opwaarderen' en vul je creditcardgegevens in. Hierna wordt er weer automatisch opgewaardeerd via je creditcard.

Uiteraard gebeurt dit nog steeds op de betrouwbare en veilige manier die je van Simyo gewend bent.

Heb je toch nog vragen? Neem dan contact op met onze klantenservice. Je kunt uiteraard ook in dit topic terecht met vragen.

We danken je alvast voor je medewerking.

Groetjes,

Alex

6 reacties

Ik kreeg een e-mail van de Simyo klantenservice dat automatisch opwaarderen via automatische incasso voor Web to Go niet langer langer mogelijk is.

Dit is zeer klantonvriendelijk en er is ook niet vooraf over gecommuniceerd!

Ook via creditcard gaat het waarschijnlijk niet lukken vanwege CVE code en de Mastercard secure code.
uit bovenstaande tekst meen ik te kunnen opmaken dat automatisch opwaarderen via automatische incasso ook niet meer mogelijk is voor je telefoonsimkaart. klopt dat?
Reputatie 5
Badge +11
Hoi wiboh, welkom op het Simyo forum :)

Volgens mij is het juist nog wél mogelijk om automatisch op te waarderen, alleen niet meer met automatisch incasso via credit card.
Met eenmalige machtiging via je regulieren bankrekening kan het juist nog wel.

Zou je me kunnen laten weten of dat je lukt?
Bij Web to go werkt automatische is automatische incasso helaas niet meer mogelijk dat is door de klantenservice vam Simyo nagevraagd bij de financiele afdeling van Simyo.

Bij mijn gewone prepaid telefoonnummer staat die optie nog wel aan maar ik lees hier op het forum dat de automatische incasso de laatste maanden vaak mislukt. De mensen krijgen dan het verzoek per e-mail om de incasso met Ideal te betalen en dat is lastig en slordig  van KPN/Simyo.

Kortom betwijfel ik of de automatische incasso hoewel de optie aan staat bij mijn prepaid telefoon nog wel goed verwerkt zal worden.

Met vriendelijke groeten, Wibo
Ik zat net even op de KPN site bij Mobiel opwaarderen te kijken en daar stond dat automatisch opwaarderen via IDeal plaatsvind en niet via automatische Incasso (wat fraudegevoeliger is)

Aangezien Simyo Nederland van KPN is zit er misschien een foutje op de Mijn Simyo site.

Ga eens na bij KPN of  Automatisch opwaarderen ook mogelijk is voor Mijn Simyo.

Het zou namelijk verklaren waarom er hier op het forum zoveel klachten zijn over mislukte automatische incasso's.

Ik denk namelijk dat  KPN automatische incasso heeft afgeschaft en ook voor Idealbetalingen is overgestapt op Buckaroo maar de Ideal optie staat er niet bij bij automatisch opwaarderen in Mijn Simyo.

Met Vriendelijke Groeten,

Wibo
 
Badge +8
Hoi wiboh,

Zoals ik in het andere topic al aangaf kun je bij Simyo automatisch opwaarderen via je bankrekening of via je creditcard.
Dit zal gelukkig ook zo blijven :)
De mislukte incasso's waar je over gelezen hebt, die hadden te maken met de afschrijvingen van de facturen van Sim only abonnementen. Daar hebben we inderdaad een aantal klanten moeten vragen om het een keer met iDeal over te maken.
Maar dat had een oorzaak die bij Prepaid opwaarderingen niet voorkomt.
Wij gebruiken nu voor alle opwaarderingen en incasseringen Buckaroo. Die naam kun je op je afschrift dus gewoon vertrouwen.

Groetjes,
Charlene

Reageer