.

Beantwoord

Automatisch opwaarderen

  • 27 August 2012
  • 24 reacties
  • 2925 Bekeken

tot 2 maal toe krijg ik de volgende melding:Wij hebben het automatisch opwaarderen van uw Simyo beltegoed gestopt. Het was niet mogelijk om het opwaardeerbedrag van uw creditcard te innen. Gevolg is.. geen beltgoed!!
icon

Beste antwoord door Natascha 27 August 2012, 16:33

Bekijk originele reactie

24 reacties

Badge +6
Beste Gerda van de Oale Baas,

De optie ‘Automatisch Opwaarderen’ is buiten gebruik gesteld omdat een aantal opwaarderingen via creditcard zijn mislukt. Je creditcardmaatschappij heeft ons geen toestemming gegeven het bedrag van je rekening af te schrijven.

Uit privacy overwegingen ontvangt Simyo geen reden van afkeuring van je creditcardmaatschappij. Ik verzoek je dan ook contact met hen op te nemen om de reden van afkeuring te achterhalen.

U kunt ervoor kiezen om op een andere manier op te waarderen via www.simyo.nl.
Ook ik heb hetzelfde probleem als Gerda. Ik heb het advies van Natasja opgevolgd en de klantenservice van mijn creditcard (anwbvisa) gebeld.
Zij hebben het voor mij nagekeken en het blijkt dat het bedrag voor simyo klaar staat, maar niet wordt opgehaald.
Op dit moment staan er 2 bedragen voor Simyo klaar en is door visa goedgekeurd. De bedragen staan vlgs de visa medewerker maimaal 7 dagen klaar dan vervallen ze.

Het is mij duidelijk dat het probleem bij Simyo ligt en niet bij de creditcardmaatschapij.

Wat gaat Simyo hieraan doen?

Overigens ben ik van mening dat een beller sneller is, maar na een half uur aan de telefoon te hebben gehangen, schrijf ik dit berichtje.

Mijn advies is laat die irritante mannenstem ook de te verwachten wachttijd doorgeven, dan kan ik sneller beslissen of ik later bel of niet.
Ik ben erachter wat het probleem is.
Als ik automatisch opwaardeer en een bedrag invoer €10,- of €20,- en ik vul de gegevens van de creditcard in dan kom ik in een vervolgscherm om mijn verificatie code in te voeren.
Wat blijkt nu, het bedrag dat moet worden afgeschreven blijkt hier standaard op €2,- te staan, dit bedrag krijg ik met geen mogelijkheid veranderd.
Logisch dat simyo het niet ophaalt bij mijn creditcard maatschappij, het minimum is €10,-.

Mjin vraag is waar ligt het aan en wat is er aan te doen?

Ik kan het natuurlijk ook via de bank doen maar ik ben de activatiecode kwijt. dit moet ergens op een afschrift staan maar dat is al van een paar jaar terug. Zou niet weten waar ik moet zoeken.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi scsscs55,

De eerder opgevraagde activatiecode was verlopen. Daarom heb ik het e.e.a. aangepast zodat je een nieuwe activatiecode kunt aanvragen.

Om het probleem met de creditcard te achterhalen zou ik eigenlijk even mee moeten kijken op je persoonlijke pagina. Mocht je dit goed vinden, wil ik je vragen mij een privé bericht te sturen met daarin je inlog gegevens.

Groetjes,

Alex
Ik ben benieuwd of het probleem van scsscs55 al is opgelost. Heb namelijk exact hetzelfde probleem. (geen individueel probleem dus)

Eerst altijd met Mastercard gedaan, ging goed, nu met nieuwe visa card hetzelfde probleem.
ICS geeft aan dat de transacties goedgekeurd zijn maar dat Simyo niets afschrijft.

Graag de oplossing!
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Leonard,

Ik heb nog geen privé bericht ontvangen. Daarom wil ik jou eigenlijk hetzelfde vragen. Dan kan ik gerichter naar een oplossing zoeken.

Groetjes,

Alex
Hallo Alex. Ik heb je op 16 januari al een e-mail gestuurd en een bevestiging ontvangen.

Van jou heb ik nog niets gehoord sindsdien.


Ticketnummer #350567 

Grt scs
Reputatie 5
Badge +10
Hoi scsscs55,

Ik heb vreemd genoeg geen privé bericht ontvangen. De mail kan ik nu wel inzien, maar die is niet persoonlijk aan mij gericht of gekoppeld. De email komt gewoon in de bak met emails terecht. Vandaar dat ik deze niet eerder heb gezien.

Ik zie dat er nog geen bankrekening is opgegeven. Ik had het e.e.a. aangepast zodat je een nieuwe activatiecode kunt aanvragen. Je kunt de bankrekening voor automatisch opwaarderen opgeven via je persoonlijke pagina. Wanneer je dat hebt gedaan dan wordt er 1 eurocent op de nieuwe bankrekening gestort. Daar is dan ook de activatiecode terug te vinden.

Groetjes,

Alex
Beste Alex,

Ik heb het bericht hieronder gehad en ben het niet eens met de afhandeling. Er is nog niets opgelost en ik ben het niet eens dat het moeilijk is om te achterhalen wat het probleem is.

Ten eerste heb ik een anwb visacard, bij mijn weten een nederlandse creditcard.


Ten tweede. Ik heb je enkele printscreens gestuurd wat er precies fout gaat. Jullie (ik neem aan dat er overleg is met de collega's) vinden het lastig te achterhalen waar het precies mis gaat met de creditcard.

Ik heb mijn creditcard maatschappij weer gebeld en volgens hen ligt het niet aan de creditcard maar aan de aanvraag door simyo.

Het volgende gaat er fout.
1. bij automatisch opwaarderen moet je een bedrag invullen en je creditcard nummer (zie de printscreens die ik heb gestuurd). Dit gaat goed.


2. Ik klik op betalen en kom in een volgend scherm. dit scherm heet verified by visa (zie de printscreens). Het volgende staat daarin:

a. Vul hier uw Verified bij Visa wachtwoord in.
b. Verified by visa uw extra beveiliging voor internetwinkel
C. Naam internetwinkel: simyo.nl
D. Bedrag: euro 2.00  Hier gaat het dus fout,

in het vorige scherm heb ik euro 10,00 ingevuld, ook al eens andere bedragen. Er wordt steeds euro 2,00 neergezet door het programma en dit gaat ook naar Visa. Visa geeft goedkeuring maar het bedrag wordt niet door Simyo opgehaald.


Het probleem ligt in de software die jullie gebruiken.



met vriendelijke groet,

scsscs55





Alex, 23-Jan 12:16 (CET):

Beste,

We hebben uw bericht op het forum zojuist behandeld.

Het is voor ons heel lastig te achterhalen waar het precies mis gaat met de creditcard. Ook via de toegevoegde afbeeldingen niet. Is het wel een Nederlandse creditcard?


Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Alex

Wij hebben hiermee uw bericht over "Re: Reactie op 'Beantwoord Automatisch opwaarderen'" met nummer #350567 behandeld en menen het ticket te kunnen afsluiten. Wij denken dat uw issue is opgelost of de klacht is afgehandeld. Indien u het hier niet mee eens bent, kunt u het ticket eenvoudig heropenen via de link hieronder:
https://support.simyo.nl/tickets/350567
Reputatie 5
Badge +10
Hoi scsscs55,

Ik heb even navraag gedaan bij de financiële afdeling. Bij klanten die eerder een andere creditcard hebben gebruikt om automatisch op te waarderen, is het mogelijk dat een nieuwe creditcard niet werkt. Dit heeft te maken met een fout in ons systeem. Hier wordt aan gewerkt. Tot die tijd wil ik je vragen gebruik te maken van een alternatieve betaalmethode.

Excuses voor het ongemak.

Groetjes,

Alex
Ook ik heb nu hetzelfde probleem. Kan niet meer opwaarderen met mijn credit card. Ik heb gebeld met klantenservice en die beweerde dat het al vanaf half december een probleem is.  Maar op het forum beginnen de vragen al in augustus vorig jaar,  dus het probleem loopt al maanden!!!!
Dat kan toch niet waar zijn? De service medewerker beweerde dat het nog wel tot half februari kan duren voor het probleem opgelost is en zijn verdere reactie was nogal laconiek.
Dit kost mij geld, want voor al mijn credit card betalingen krijg ik punten van de Bijenkorf die ik daar kan verzilveren.  Ik heb  een Bijenkorf Mastercard. Ook mijn vrouw heeft Simyo voor haar mobiel en betaald ook met credit card van de Bijenkorf dus ook zij krijgt haar  punten niet. Er kan altijd wat mis gaan, dat begrijp ik, maar dat het al zo lang gaande is en nog zo lang gaat duren is ergerlijk.
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Rinaldo,

Ik kan me voorstellen dat het vervelend is, maar we kunnen dit niet op korte termijn oplossen. Je zal helaas gebruik moeten maken van een alternatieve betaalmethode. Helaas kan ik op dit moment geen andere oplossing bieden.

Groetjes,

Alex
Welkom op het forum Rinaldo,

Ik kan me voorstellen dat het vervelend is, maar we kunnen dit niet op korte termijn oplossen. Je zal helaas gebruik moeten maken van een alternatieve betaalmethode. Helaas kan ik op dit moment geen andere oplossing bieden.

Groetjes,

Alex


Weet iemand of automatich opwaarderen met credit card alweer werkt?
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Rinaldo,

Helaas is dit nog niet opgelost.

Groetjes,

Alex
Dag,

Ook ik verbaasde me dat nu tot 2x toe het afschrijven van mijn VISA card niet lukte. Eerste keer dacht ik nog dat ik iets verkeerd had getikt, maar de 2e keer was ik superprecies, dus dat is het niet. Lees nu bovenstaande correspondentie. Tot dat het technisch is opgelost, laat ik maar opwaardering via machtiging doen. Bij mijn verbruik is dat toch maar sporadisch.

Linda
Reputatie 5
Badge +10
Ja wel vervelend dit. Excuses voor het ongemak lindat.

Groetjes,

Alex
Badge
We zijn nu ruim in maart 2013 en ik begrijp uit diverse opmerkingen/reacties dat automatisch opwaaarderen via credit card nog steeds niet is opgelost.
Klopt dat?
Reputatie 2
Badge +1
Hey Dancermaintenant,

De storing met betrekking tot het automatisch opwaarderen via creditcard zijn inderdaad nog niet opgelost. Onze excuses hiervoor. Wij doen ons uiterste best om dit zo snel mogelijk op te lossen.
Ook ik kom er nu net via het forum achter dat opwaarderen met creditcard niet werkt. En elke keer maar weer een standaard mail ontvangen dat ze het bedrag niet van mijn creditcard af kunnen schrijven.
De volgende tekst "U kunt zich opnieuw aanmelden voor automatisch opwaarderen via Mijn Simyo. Controleert u dan alstublieft of de juiste creditcardgegevens bij ons bekend zijn?"

Ik moet mijn gegevens controleren terwijl Simyo al maanden weet dat het bij hen ligt????!!!!!!

Sinds februari een prepaidkaart bij Simyo. Al snel problemen met een afschrijving. De "normale" drie dagen voor een antwoord werden drie weken.
Nu weer een creditcard issue wat al een half jaar duurt en ook hier is de communicatie naar alle betrokken ondermaats. Hoe moeilijk kan het zijn om de tekst in de email te veranderen????
Pas de email aan......zet een tekst op de website........maar doe in ieder geval wat SIMYO!!!!!!
Badge +6
Ook ik kom er nu net via het forum achter dat opwaarderen met creditcard niet werkt. En elke keer maar weer een standaard mail ontvangen dat ze het bedrag niet van mijn creditcard af kunnen schrijven.
De volgende tekst "U kunt zich opnieuw aanmelden voor automatisch opwaarderen via Mijn Simyo. Controleert u dan alstublieft of de juiste creditcardgegevens bij ons bekend zijn?"

Ik moet mijn gegevens controleren terwijl Simyo al maanden weet dat het bij hen ligt????!!!!!!

Sinds februari een prepaidkaart bij Simyo. Al snel problemen met een afschrijving. De "normale" drie dagen voor een antwoord werden drie weken.
Nu weer een creditcard issue wat al een half jaar duurt en ook hier is de communicatie naar alle betrokken ondermaats. Hoe moeilijk kan het zijn om de tekst in de email te veranderen????
Pas de email aan......zet een tekst op de website........maar doe in ieder geval wat SIMYO!!!!!!


Hoi Ruben0,

Welkom op het forum!
Ik heb dit probleem nogmaals aangekaart bij de technische afdeling. Ik zal er voor gaan zorgen dat de tekst van de melding word aangepast en dat er een tekst op de website zal worden geplaatst.
Hi,
I need to send you a question, but your form is NOT working! (at the option "Contact")

A few days ago I stopped with the automatic reloading of my Simyo prepaid. But the reloading happened anyway, as 10 Euros were withdraw from my account. I moved do the buitenland and I dont want anymore automatic reloading.
I was always very happy with your services, until the last day.
Can you please cancel that automatic reloading and refund me with 10 Euros?
I think I even can do it my self, by going to my ABN account.

Please send me a message on my e-mail, otherwise it will be very difficult for me to trace the answer on this forum.

Thanks a lot,
E.Bronger
Phone: 06xxxxxxxx
Mail: [email]xxxxx@gmail.com[/email]
Badge +8
Hi,
I need to send you a question, but your form is NOT working! (at the option "Contact")

A few days ago I stopped with the automatic reloading of my Simyo prepaid. But the reloading happened anyway, as 10 Euros were withdraw from my account. I moved do the buitenland and I dont want anymore automatic reloading.
I was always very happy with your services, until the last day.
Can you please cancel that automatic reloading and refund me with 10 Euros?
I think I even can do it my self, by going to my ABN account.

Please send me a message on my e-mail, otherwise it will be very difficult for me to trace the answer on this forum.

Thanks a lot,
E.Bronger
Phone: 06xxxxxxxx
Mail: [email]xxxxx@gmail.com[/email]


Dear Ebronger,

How did you turn the option off? Did you turn off "Automatisch opwaarderen" on your personal page Mijn Simyo?
When I checked the option was still on. Normally you have to switch that off on Mijn Simyo. But I asked the financial department to do that for you.

Unfortunately we can not refund you the 10 euros.

I have also sent you this message in your email.

Regards,
Charlene
Badge
Ik heb hier wat hetzelfde probleem lijkt te zijn met een ING creditcard. Bij mij is ook 2 euro van mijn creditcard rekening afgeschreven en niet mijn tegoed opgewaardeerd, waardoor ik nu niet meer kan bellen en internetten. Wat moet ik nu doen om zo snel mogelijk weer te kunnen bellen? Opwaarderen via eenmalige machtiging kan 3 dagen duren en dat is te lang om zonder te zitten.
Weten jullie hier nu al de oorzaak van en wordt er wat aan gedaan?
Badge +8
Ik heb hier wat hetzelfde probleem lijkt te zijn met een ING creditcard. Bij mij is ook 2 euro van mijn creditcard rekening afgeschreven en niet mijn tegoed opgewaardeerd, waardoor ik nu niet meer kan bellen en internetten. Wat moet ik nu doen om zo snel mogelijk weer te kunnen bellen? Opwaarderen via eenmalige machtiging kan 3 dagen duren en dat is te lang om zonder te zitten.
Weten jullie hier nu al de oorzaak van en wordt er wat aan gedaan?


Hoi Quincy5,

Jouw vraag is hier al beantwoord.
Kun je voortaan je vraag op één plaats in het forum stellen? Dat houdt het overzichtelijk :)

Groetjes,
Charlene

Reageer