.

Beantwoord

Aankondiging goedkopere tarieven EU klopt niet

  • 17 May 2017
  • 4 reacties
  • 183 Bekeken

Fijn dat nationale tarieven nu ook in de EU gelden maar ik stoor me aan de aankondiging. Ik citeer:

"Bellen naar Nederlandse én Europese telefoonnummers (zone 1) kost € 0,10 per minuut"

Echter bellen vanuit Nederland naar een Europees nummer kost straks € 0,23 per minuut. Dat is bijna twee en een half keer zoveel. Nu snap ik heel goed dat er een verschil is tussen internationaal bellen en roaming en eigen netwerk of niet bla bla, maar in bovenstaande zin staat toch echt dat bellen naar Europese te:@lefoonnummers 10 cent kost. Misleidend.
icon

Beste antwoord door Asma 18 May 2017, 16:10

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Wat jij citeert is niet volledig en is daarom misleidend. Want dit staat er in de aankondiging:

De tarieven binnen Nederland zijn niet veranderd. De EU-tarieven - voor bellen en sms’en vanuit EU-landen naar andere EU-landen en Nederland - zijn wel veranderd. Hieronder hebben we de belangrijkste veranderingen voor je op een rijtje gezet.

Bellen naar Nederlandse én Europese telefoonnummers (zone 1) kost € 0,10 per minuut
Sms versturen kost € 0,10 per sms
Gebeld worden in de EU is gratis
Sms ontvangen in de EU is gratis
Dat is inderdaad het hele stuk tekst waar ik de ene zin uit gehaald heb. Waar lees jij nu dat bellen naar een zone 1 land 0,23 euro kost? Ik zie nog steeds dat bellen naar Europese telefoonnummers 10 cent kost...

Overigens verdenk ik Simyo niet van kwade opzet hoor. Ben prima tevreden. Ik heb alleen moeite met deze onvolledige berichtgeving.
Volgens mij spreek je jezelf tegen nu 🙂 Scotmans zie ik nergens over 23 cent schrijven maar jij wel;)

Volgens mij worden er ook huidige tarieven en die na 15 juni 2017 gaan gelden door elkaar gehaald.

Fijn dat nationale tarieven nu ook in de EU gelden maar ik stoor me aan de aankondiging. Ik citeer:

"Bellen naar Nederlandse én Europese telefoonnummers (zone 1) kost € 0,10 per minuut"

Echter bellen vanuit Nederland naar een Europees nummer kost straks € 0,23 per minuut. Dat is bijna twee en een half keer zoveel. Nu snap ik heel goed dat er een verschil is tussen internationaal bellen en roaming en eigen netwerk of niet bla bla, maar in bovenstaande zin staat toch echt dat bellen naar Europese te:@lefoonnummers 10 cent kost. Misleidend.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Msiah,

Welkom op het Forum!

Ik vind het vervelend dat er onduidelijkheid is over de nieuwe roamingstarieven.

Vanaf 15 juni verlagen wij de roamingstarieven voor als je in het buitenland bent en gebruik maakt van een gastnetwerk. De tarieven binnen Nederland naar een zone 1 land blijven hetzelfde.

De tekst die jij bedoelt lijkt onvolledig als je een deel ervan citeert, maar als je het hele stuk erbij pakt en kun je zien dat het alleen geldt voor bellen naar Nederlandse en Europese nummers vanuit het buitenland:

Wat betekent dit voor jou?
De tarieven binnen Nederland zijn niet veranderd. De EU-tarieven - voor bellen en sms’en vanuit EU-landen naar andere EU-landen en Nederland - zijn wel veranderd. Hieronder hebben we de belangrijkste veranderingen voor je op een rijtje gezet.

Bellen naar Nederlandse én Europese telefoonnummers (zone 1) kost € 0,10 per minuut
Sms versturen kost € 0,10 per sms
Gebeld worden in de EU is gratis
Sms ontvangen in de EU is gratis


Voor meer informatie over de tarieven die gelden vanuit Nederland naar een EU-land, kun je klikken op deze link.

Laat je het weten als je hier meer vragen over hebt?

@ Scotsman en Ray, bedankt!

Groetjes,
Asma

Reageer