.

Sticky

Ziggo Wifi spots op je windows phone 8.1 instellen


Helaas heeft Ziggo geen apps voor windows phone. Dit is erg jammer. Ook zou Ziggo de wifi spots niet ondersteunen voor deze telefoons. Maar wat blijkt, het kan gewoon. Hieronder lees je hoe. Let op je moet wel Windows 8.1 op je telefoon hebben.


- Zorg er voor dat je zelf wifi spots aan heb staan. Dit controleer je op je mijn Ziggo pagina. Schrijf je gebruikersnaam en wachtwoord op. Let op, dit wachtwoord mag niet hetzelfde zijn als het wachtwoord van je mijn upc.

- Zet je eigen modem even uit. Je kunt namelijk niet via je eigen netwerk met de wifi spots verbinden. Als je dit gedaan heb kun je op je telefoon Ziggo wifi spots selecteren. (Mits je buren Ziggo hebben en deze ook hebben aangezet)

- Geef je gebruikersnaam en wachtwoord (Wifispots wachtwoord) in en schakel: servercertificaat valideren uit.

En mocht het gewoon werken is dit ideaal mocht je een keer boven je data bundel uitkomen van Simyo.

11 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hi Raytje,

Wat tof dat je dit hebt uitgezocht en op het forum hebt gezet.

Ik heb 'm sticky gemaakt, want er zullen vast wel meer klanten met deze vraag zitten.
Eerlijk is eerlijk. Gevonden op andere forums maar verstopt tussen de vele reacties. Daarna uitgeprobeerd en het werkt :)

Een aangezien Ziggo straks 90% van het kabelnetwerk heeft is het hebben van werkende spots dus zeer ideaal.
Reputatie 6
Badge +10
Liever goed gejat dan slecht bedacht, toch Raytje? 😉
Helemaal waar 🆒
Update!!!!

De wifi spots van UPC gaan verdwijnen of zijn al weg en zijn veranderd in Ziggo. Helaas is het nu wel zo dat je de verbinding opnieuw moet instellen. Dit werkt gewoon zoals in het start bericht staat omschreven.
Reputatie 6
Badge +10
Thanks for the update, Raytje! Ik heb het meteen aan je post toegevoegd 🙂!

Groetjes, Tiury
Ik zag het 🙂 Top..
Reputatie 6
Badge +10
🙂!
Badge
Hoi Raytje,

Vandaag ook bezig geweest met het installeren van wifispots op Windows Mobile.
Ik heb de onderstaande stappen doorlopen die in de link genoemd worden (waaronder het accepteren van het certificaat) en het werkt prima

https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/wifispots/instellen/#Ja/Windows/Windows%20Phone
Top dat het werkt.

Ik had mijn topic geschreven n de tijd dat UPC nog bestond. Die zeiden dat ze het niet ondersteunde maar ik kwam er achter dat het gewoon werkte 😃
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Mauricel,

Wat fijn dat je ook jouw kennis deelt in dit topic! Dit waarderen we enorm. Op deze manier blijft de informatie up-to-date en compleet :)

@Raytje, ik vind het nog steeds geweldig dat je dit hebt uitgezocht en hebt gedeeld!

Groetjes,
Angela

Reageer