.

Beantwoord

Wijziging instellingen na terugkeer uit buitenland

  • 7 February 2013
  • 5 reacties
  • 1048 Bekeken

Ben al een hele tijd tevreden en probleemloos gebruiker van Simyo. Na een week in Portugal vorig jaar, waar ik via verschillende lokale Wi-fi's probleemloos kon internetten, bleek na terugkeer (07/10/2012) op Schiphol mijn Nokia-smartphone dood: batterij leeg. Na opladen thuis kon ik hem weer gebruiken, maar bleken een aantal vreemde dingen:
-   datum en tijd kloppen niet meer, en worden ook niet automatisch hersteld, terwijl op mijn phone Automatische tijdaanpassing op Aan staat (volgens mijn phone is het vandaag 26-6-2011);
-   internet deed het eerst niet meer; maar na wat zoeken in de instellingen kreeg ik dat weer aan de praat (Netwerkverbinding via KPN/Hi-MobielInternet, maar ik weet niet of dat de correcte keuze was?);
-   GPS op mijn Nokia-Maps werkt niet meer, mijn phone blijft kennelijk zijn lokatie zoeken; ook vraagt mijn phone nu bij het opstarten van de Nokia-kaarten steeds om een toegangspunt voor verbinding;
-   sinds mijn terugkeer uit Portugal is de batterij 2x zo snel leeg als daarvoor.
Wegens ziekte en omdat ik mijn smartphone (Nokia C6-01 ; lijkt op de C7 op de KPN-servicesite) verder wel kan gebruiken, had ik het er tot nu toe maar bij gelaten. Maar nu ik weer wat mobieler wordt, worden deze kwesties toch vervelend, en wil ik het graag opgelost hebben.
Hebben jullie een idee wat er gebeurd kan zijn? En hoe ik dat in de toekomst kan voorkomen?
En hoe kan ik nu alles weer goed functionerend krijgen zoals voorheen, en ook het batterijverbruik?
Wat zijn de correcte instellingen voor mijn phone voor internet en voor GPS-gebruik?
Hopelijk kunnen jullie mijn vragen beantwoorden.
icon

Beste antwoord door Alex 8 February 2013, 11:57

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Sjoris53,

Ik vind het moeilijk om je vragen te beantwoorden, omdat het een toestel gerelateerde vraag is. Ik zal dit topic verplaatsen naar het 'overige toestellen' forum. Ik denk echter dat je je vraag beter op een Nokia forum kunt stellen.

Op je vraag over hoe je internet in kunt stellen, kan ik wel antwoord geven. Als je 'ja' smst naar 1300, ontvang je de juiste internet instellingen. Als je deze opslaat en daarna je toestel uit/aan zet, zullen de instellingen van kracht zijn.

Succes.

Groetjes,

Alex
Bedankt Alex, 
dan ga ik ook een Nokia-forum zoeken.
Over je laatste tip aan mij, als onbekende in deze mobiele wereld, toch nog een vraag:
-  die instellingen via 1300 zijn die dan niet gedeeltelijk verschillend, afhankelijk van je type toestel? Moet ik mijn toesteltype dan ook niet mee sms'en?
Vriendelijke groet,

Sjoris53
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Sjoris53,

De internet instellingen zijn per toestel hetzelfde. Je hoeft dus niet het type toestel door te geven wanneer je een sms stuurt. Sommige toestellen accepteren geen configuratie sms berichten. Maar wanneer het toestel deze wel accepteert, worden de instellingen daarop aangepast en hoef je enkel de optie 'opslaan' te kiezen.

Groetjes,

Alex
Bedankt voor je reactie, Alex.
Ik ga het proberen.
Vriendelijke groet,

Sjoris53


Hoi Sjoris53,

De internet instellingen zijn per toestel hetzelfde. Je hoeft dus niet het type toestel door te geven wanneer je een sms stuurt. Sommige toestellen accepteren geen configuratie sms berichten. Maar wanneer het toestel deze wel accepteert, worden de instellingen daarop aangepast en hoef je enkel de optie 'opslaan' te kiezen.

Groetjes,

Alex
Reputatie 2
Badge +1
Hey Sjoris53,

Zou je even kunnen laten weten of het jou inmiddels gelukt is om gebruik van het internet te maken?

Reageer