.

Beantwoord

Welk toestel raden jullie me aan?


Badge
  • Actief Simyaan
  • 43 reacties
Soms denk ik wordt het niet tijd voor een betere mobiel.
iets groter toetsen bord dit is zo.n gepriechel.(nokia E71)
en t is snel leeg, maar welke??.
ik wil enkel met heel weinig(liefst 1 druk) ontgrendellen en komen waar ik wezen wil;
dat is sms-en en fotos maken en mischien what app..
en stabiel kunnen typen .toetsenbord
idee?
sommigen zeggen een iphone.
JUllie hebben volgens mij wel meer in handen gehad.en kunnen me mischien wat aanreiken.
icon

Beste antwoord door Ilias 14 July 2016, 13:28

Bekijk originele reactie

22 reacties

Reputatie 7
Lees je eens even in via bijvoorbeeld google. Zet er een paar zoektermen in en kijk wat er uit rolt.

Veel van je keuze zou ook kunnen afhangen van het besturingssysteem van de telefoon. De een zweert bij Android, de ander bij Windows en de ander, ondergetekende, bij iOS. Elk OS heeft zijn voor en nadelen. Daarna moet je de telefoon zoeken. Maar bij iOS zit je automatisch vast aan een iPhone.
Reputatie 7
Badge +7
Kun je iets roepen over je budget?
Reputatie 7
Dat is zeker niet geheel onbelangrijk....
Badge
ik heb geen 1 idee hoe de besturingssystemen zijn.
welke heeft nokia E 71 dan?
.voor een stabiel qwerty toestenbord heb ik wel wat over 200-300e.
De Nokia E71 heeft een symbian, een eigen besturingssysteem van Nokia, merkgebonden.

Wanneer ik het verhaal lees van wat jij zoekt dan zal een Windows Phone veruit het beste bij je passen. De standaard ontgrendeling is altijd vegen. Een Windows Phone werkt als hoofdscherm met tegels.
En daar naast met een swipe naar links gerangschikt alle instellingen e.d. op alfabet, WhatsApp kun je o.à. na installeren vanuit de store vastmaken aan het hoofdscherm als tegel.

Toetsenbord.
Om te typen is de Windows Phone veruit het meest gebruiksvriendelijk. Denk daarbij er aan dat een scherm van bijvoorbeeld 5" fijner werkt dan eentje van 3.5". Dus een groter scherm diagonaal heeft de voorkeur.

Er bestaan zelfs phablets maar die zijn van een grootte dat ze eerder gebruikt worden door de dames, anders heb je een tasje nodig om je telefoon mee te zeulen.
🙂
Een phablet is een samenvoeging van de woorden smartphone en tablet.

Gebruiksduur.
De Nokia E71 heeft een standby van 410 uur, spreektijd 630 minuten.

Smartphones hebben ongeveer 1.5 tot 2 dagen bij gebruik dat ze weer worden opgeladen. Een tussenweg kan zijn een powerbank voor onderweg. Een powerbank, een mobiele oplader kan geladen worden met 2 à 3 ladingen voor je telefoon.
Denk bijvoorbeeld aan capaciteiten van 5200 en 10.000 mAh.

De Nokia E71 heeft een batterij van 1500 mAh om je een vergelijking te geven.
Hoe meer functies en hoe groter het scherm, hoe meer er geëist wordt van de accu. Een grotere telefoon kan een wat grotere accu capaciteit bezitten.

Via instellingen, schermhelderheid en dergelijke kun je nog wat verschil maken. Maar ook door dus bluetooth en wifi uit te zetten bij geen gebruik van...ook mobiel data gebruikt capaciteit.
Qua instellingen kun je een verschil maken.

Maar in mijn ogen zal een Windows Phone erg goed bij je passen, om kort samen te vatten. Een erg stabiele telefoon met een erg stabiel QWERTY toetsenbord en gebruiksvriendelijk. Zit er een camera op van bijvoorbeeld 5 mp kom je al een heel eind, flitser erbij en klaar is kees, of eigenlijk brig. 🙂 Zit er ook een front cameraatje bij, is leuk meegenomen.

Je zult wel waarschijnlijk een vervangende sim nodig hebben denk ik. Kleiner formaat dan je huidige.

Natuurlijk is dit advies persoonlijke voorkeur, uitgaande van wat jij wilt, zoals door jou omschreven.

De keuze is uiteraard aan jou, blijf je de oude telefoon gebruiken na vervangen van de accu.
🆒

Om je een indruk te geven, zie bijlagen.
Reputatie 3
Badge +5
Hoi brig,

Het is begrijpelijk dat je toe bent aan een nieuw toestel en ik zie dat onze goede vrienden van het Forum je al aardig op weg aan het helpen zijn hiermee!

Zelf ben ik een fervent Samsung fan en dat raad ik je dan ook sterk aan! Heel handig en gebruiksvriendelijk. Wellicht kun je kijken in onze telefoonshop of je daar wat tussen ziet!

RicoK en Wimj12, enorm bedankt dat jullie zo willen meedenken en helpen!

Friesian, wat een prachtig verkooppraatje! Ik zit nu zelf ook bijna te twijfelen aan de Samsung 😛.

Groetjes,
Ilias

Friesian, wat een prachtig verkooppraatje!

Yepp ! 😃
Nog een kleine tip.
Ga eens naar een telefoonwinkel, laat je daar ook adviseren. Er zijn daar demo toestellen te zien, pak er eens willekeurig wat (is daarvoor beschermd) en ervaar hoe ze in je hand liggen. De beste ervaring is de real time ervaring.
Denk ook aan bescherming van je telefoon - telefoon hoesje, screen protector indien nodig.
Badge
ja dat ga ik doen ;telefoons voelen (hahaha).
ik heb al wat windows phone gezien.
llias wat is er zo handig aan de samsung?
die bij dingen kan ik van elk kerk wel kopen.denk ik.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Firesian en Brig,

Goede tip, Firesian! Bij een telefoonwinkel weten ze inderdaad een heleboel over telefoons. Dat is immers hun veld van expertise.

Groetjes,
Jihane
Wanneer ik Firesian zie, zal ik het hem zeggen. 😉
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Friesian,

Hahaha, wil je hem de groetjes doen? Zal 'ie vast op prijs stellen. ;)

Groetjes,
Jihane
Badge
ik heb mischien een domme vraag: maar als ik zo'n abb. neem met toestel mag ik dat toestel aan t einde vand e 2 jr dan houden??

Ja luitjes ik ben naar de telefoonwinkel geweest :nu waardeloos geklets. heel weinig te zien. en al helemaal niet te voelen want ze zitten verzwaard vast.

zijn er meer mensen die een groot toetsenbord willen?
Reputatie 7
Simyo verkoopt alleen sim only abonnementen. Uit de toestelshop kan een toestel worden gekocht die DIRECT eigendom wordt.
Ik denk dat de TS iets anders bedoelt. Simyo bied geen 2-jarig abbo aan.

Er zijn providers geweest die een tijd lang abonnementen aanboden met toestellease. En ja deze toestellen moesten in principe terug. De abbos met toestel zijn duurder doordat je de telefoon via het abbo afbetaald.. daarna is het toestel van jou, dus ja op de vraag.

Je betaalt bij een los toestel dus een hoge prijs in 1 keer voor het toestel maar een sim only abbo is dan voordeliger.
Badge
dan is dit goedkoper denk ik :
Simyo 1 jaar
Extra voordelig 100
€ 5,-
Internet 500 MB
€ 7,-
Totaal per maand
€ 12,-
Huawei_ascend_mate_7_black_front
Huawei Ascend Mate 7
Black
Accept
€ 200,-
DEze is dus 10 euro goedkoper
klopt mijn denken?
Beste brig.

Ik hoop dat je begrijpt dat ik over specifieke financiële aanbiedingen niet oordeel, maar ik heb gekeken naar de specs en die zijn zeer goed. Mijn voorkeur gaat uit naar sim only, maar hier gaat het om die van jou en niemand anders.
Badge
IK KAN T NIET want bij nummer behoud moet ik verlengen en dan krijg ik geen toestelkorting van 100 euro
balen!! symio!
https://www.mobiel.nl/huawei-ascend-mate-7?utf8=%E2%9C%93&provider_id=25&retention=0&gsm_plan_id=625&gsm_bundle_id=3232&gsm_internet_extra_id=198&product_version_id=1645
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Brig,

Wat RicoK zegt klopt: wij zijn een Sim Only provider en bieden daarom eigenlijk alleen simkaarten aan 😉 Omdat we heel goed snappen dat niet iedereen al een toestel paraat heeft, hebben we ook drie toestellen in onze Telefoonshop. Als je besluit om één van deze toestellen aan te schaffen dan wordt de prijs hiervan niet opgenomen in je abonnement, of iets dergelijks. Alles loopt zo direct mogelijk: je betaalt simpelweg voor je toestel. Dit staat helemaal los van je aansluiting verder. Ook bieden we geen tweejarig contract aan ;)

Uit je vorige berichtje haal ik dat je je abonnement wilt afsluiten vanuit een externe partij. In dat geval staat Simyo hier best los van. Het gaat namelijk wel om een Simyo abonnement, maar die hele aanbieding komt vanuit de externe partij - in dit geval is dat dus Mobiel.nl. Wat bedoel je met dat je bij nummerbehoud moet verlengen?

@ Friesian en RicoK: Dank voor de input! :)

Groetjes,
Jihane
Reputatie 7
Badge +9
De grote vraag is nu, wat doet brig? 😉
Badge
o zie andere topic ik heb allang een huawei mate 7
uitstekend.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi brig,

Je liet ons wel in spanning, zeg! 😉

Goed om te horen dat je gekozen hebt voor de Huawei. Ben je blij met de telefoon?

Groetjes,
Caspar

Reageer