.

Beantwoord

Waarom komt er nog een thuiskopieheffing op de Nokia 108?

  • 13 September 2015
  • 9 reacties
  • 411 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 16 reacties
Hallo,

Hoe kan het zijn dat als je een Nokia 108 wilt kopen in de shop er nog eens een thuiskopieheffing op de prijs komt? Het voordeel van de aanschaf valt dan volledig weg. Bol.com of Kijkshop zijn dan even duur of zelfs goedkoper! Ik vind het jammer dat er zo weinig voordeel voor een trouwe Simyo klant op een dergelijk toestel zit.

m vr gr.
Apple
icon

Beste antwoord door Naomi 14 September 2015, 16:06

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 2
Badge +3
Beste Simyo

Dat lijkt mij inderdaad ook wat vreemd. Dat er thuiskopieheffing bijkomt is logisch. Alleen wanneer Bol.com dit standaard al mee telt in de totaal prijs, en jullie niet geeft dit een vertekend beeld. Wellicht beter inkoop afspraken maken met jullie leveranciers ;-):?

Of minder verdienen op de toestellen kan natuurlijk ook.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Apple en stn,

Je topic heb ik verplaatst naar het subforum Overige telefoons. Andere klanten met een soortgelijke vraag kunnen je topic zo sneller vinden :)

Een thuiskopieheffing is verplicht. Deze komt standaard bij een aankoop van een telefoon. Als je een telefoon bestelt, dan zie je in het ‘winkelmandje’ wat je in totaal betaald. Daar staat ook hoeveel de telefoon kost, de thuiskopieheffing is, de verzendkosten en de korting.

Ik begrijp dat je het voordeel als Simyo klant weinig vindt. Voor nu komt er geen aanpassing. Ik ga het meenemen en wie weet komt er nog een verandering.

Is je vraag beantwoord?
Reputatie 7
Ik denk dat wat de TS (mede) bedoelt is, dat doordat Simyo geen 'All-In' prijs vermeldt er geen 'eerlijk' prijsvergelijk kan plaatsvinden tussen bijvoorbeeld Bol.com die wel een prijs vermeldt inclusief de heffing.
Badge
Maakt niet zoveel uit hoe het gebracht of gespecificeerd wordt. Wat ik aan wilde geven is dat er geen voordeel is voor Simyo klanten om uit de Simyo shop een telefoon te kopen, althans voor dit model.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Apple en RicoK,
De kale toestelprijs is bij ons inderdaad zonder kopieerheffing. Deze wordt natuurlijk wel netjes vermeld wanneer je gaat afrekenen.

Overigens zie ik zelf geen grote prijsverschillen tussen de Nokia 108 dual-sim op internet. Wél met de 'enkel-sim' Nokia 108. Heb je die misschien gezien als het gaat om "zelfs goedkoper"?
Badge
Klopt, het gaat om de enkel sim Nokia 108.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Apple,

Dat verklaart een hoop! Wij bieden alleen de Nokia 108 dual-sim aan. De Nokia 108 enkel-sim staat niet in onze shop. Je hebt in dat geval 2 verschillende type telefoons met elkaar vergeleken. Hierdoor zit er een groter verschil in prijs. Kan dit kloppen?

Groetjes,
Angela
Badge
Nee, volgens mij niet. Toen ik op zoek was naar een Nokia 108 werden beide modellen aangeboden. Ik had hem zelfs al in het winkelwagentje geplaatst.

Maak verder niet zoveel uit, hoor! Ik wilde alleen even een puntje maken van het prijsverschil. Want dan nog maakt het bar weinig uit.

Misschien is het beter om dit topic nu ook te sluiten gezien het enorme kleine voordeel op deze toch al hele kleine aanschafprijs. Bedankt allen voor jullie reacties.
Reputatie 5
Badge +11
We vinden het helemaal niet erg om een paar keer te reageren, Apple. Daarom zitten we hier :$
Ik ga eens navragen hoe het kan dat ze allebei aangeboden werden. Gewoon omdat ik nieuwsgierig ben. En omdat de collega die erover gaat vlakbij zit 😛

Reageer