.

Beantwoord

Waarom herkent het Profoon toestel de Simyo simkaart niet?

  • 5 August 2016
  • 12 reacties
  • 1277 Bekeken

Deze week heb ik een mobiel toestel van Profoon aangeschaft: PM-585.

Dit is een toestel met grote toetsen voor een senior familielid.

In dit toestel wil ik een prepaid simkaart van Simyo gebruiken.

Het lukt echter niet om verbinding te krijgen met het mobiele netwerk.

De Simyo simkaart werkt wel goed in toestellen van andere fabrikanten.
Andersom lukt het wel om de PM-585 te gebruiken met een Vodafone simkaart.

Wanneer ik handmatig netwerk selecteren kies. Dan zie ik geen KPN / Simyo netwerk in de lijst staan.

Zijn er bekende problemen met het gebruik van Simyo simkaarten in Profoon mobiele toestellen? Ik hoor graag of hier een oplossing voor is?

---
NB.: deze vraag heb ik eerst aan Profoon gesteld, maar zij kunnen mij niet verder helpen.

Men komt met de volgende reactie:
Het kan zijn dat de contactjes van de SIM-kaart van Simyo afwijken en dat daardoor de SIM-kaart niet herkend wordt. Hier is niets aan te doen. U kunt eens bij Simyo navragen of zij hier ervaring mee hebben. Wellicht hebben zij een oplossing.
icon

Beste antwoord door Jihane 7 August 2016, 13:12

Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hallo Louie83,

Goed dat je deze vraag hier stelt!

Voor zover ik weet zijn er, naast de 3 standaardformaten, ook nog 'dikke' en 'dunne' simkaarten. Het lijkt er sterk op dat je een dunne hebt, dan kan het zijn dat de kaart geen goed contact maakt. Zodra een moderator dit leest zal hij/zij hier een reactie plaatsen.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Louie83,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend, zeg! Vraagt het toestel wel om een pincode, of dat ook niet? Als dat ook niet gevraagd wordt, dan wil ik met alle liefde een dikkere simkaart toesturen. Hopelijk kan dat dan een oplossing bieden. Ik wacht je reactie af!

Wil je dan ook het 06-nummer (via een privébericht) doorgeven van die Prepaid aansluiting?

@ Franswon: Dankjewel voor je reactie!

Groetjes,
Jihane
Hartelijk dank voor de reacties!

Hier wil ik aan toevoegen dat het mij wel gelukt is om de simkaart te unlocken met de pincode. Het lukt zelfs om contacten toe te voegen en op te slaan op de SIM.

Echter het toestel kan geen verbinding tot stand brengen met het netwerk. Heeft het in dit geval zin om een dikkere simkaart te proberen?

Vriendelijke groeten,
Louie83
Reputatie 7
Badge +9
Hoi,

De simkaart werkt technisch dus wel, heb je al geprobeerd om deze Profoon naar een netwerk te laten zoeken, als dit ook niet lukt moet de simkaart misschien een reset krijgen, dit kan een moderator doen.
Hoi,

De simkaart werkt technisch dus wel, heb je al geprobeerd om deze Profoon naar een netwerk te laten zoeken, als dit ook niet lukt moet de simkaart misschien een reset krijgen, dit kan een moderator doen.


Bij het handmatig zoeken naar netwerk ziet het toestel netwerken van Vodafone en Telfort.
Reputatie 7
Badge +9
Typisch.... Telfort gebruikt ook het KPN-netwerk, ik weet het op dit moment ook niet meer.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Louie83,

Aha! Dankjewel voor je update! Je toestel herkent de simkaart dus wel, maar toch gaat er iets mis met het vinden van een netwerk. Ik heb meteen een reset uitgevoerd voor je. Wil jij je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen? Hopelijk lost dit het probleem op! Met een reset worden alle instellingen namelijk ververst.

Ook wil ik je vragen om je simkaart in een ander toestel te plaatsen en vice versa. Lukt het dan wel om een netwerk te vinden?

Ik ben benieuwd!

@ Franswon: Dank voor het meedenken!!

Groetjes,
Jihane
Ik heb hetzelfde probleem. Is er al een oplossing gevonden?
Heb je al een kruistest gedaan, zoals hierboven vermeld?
Heb ik gedaan. Niks aan de hand.
Het toestel is een profoon 595 gekocht voor mijn moeder. Na het invoeren van de pincode komt er op het scherm te staan : geen service. Ik kan wel telefoonnummers toevoegen op de simkaart. Ik heb al contact gehad via de chat en er is een reset uitgevoerd. Echter zonder resultaat. Daarna het verzoek gekregen om via de toestelkiezer het probleem op te lossen. Profoon staat er niet bij. Dit weer gemeld via de chat maar ik heb geen antwoord meer gekregen.
Dat het wel werkt via een andere provider dan lijkt daarin de oplossing te vinden. Dat je niets meer gehoord hebt na de chat is niet zoals het hoort, niet netjes. Een moderator meldt zich nog bij je.
Reputatie 6
Badge +5
Hi YIB,

Vreemd dat je na je tweede vraag geen antwoord meer terug hebt gehad vanuit de chat. Ik denk dat dit per ongeluk is gegaan, in ieder geval alsnog mijn excuses.

Onhandig dat de simkaart niet lijkt te werken in de Profoon 595! Je geeft aan een kruistest te hebben gedaan. Klopt het dat een andere simkaart het wel naar behoren doet in de Profoon. En dat de simkaart in kwestie het ook goed doet in een ander toestel? Daarnaast zou ik je willen vragen of het gaat om het nummer dat aan je Forumaccount is gekoppeld, of toch om een ander nummer. Stuur me in dat laatste geval even een privebericht. Ik hoor graag van je :)

Bedankt voor je reacties, Friesian!

Groetjes,
Niels

Reageer