.

Beantwoord

Toestel simlockvrij laten maken: door fabrikant of leverancier/provider?

  • 14 July 2016
  • 9 reacties
  • 505 Bekeken

Badge
Een vraagsteller krijgt via Moderator Natascha het advies om haar toestel simlockvrij te laten maken door de leverancier van het toestel, omdat ze de melding krijgt "Sim niet geldig"

Wij hebben hetzelfde probleem.
Wordt er met de leverancier van het toestel de vorige provider of de fabrikant bedoeld?
Mijn vrouw heeft een NOKIA 1209 gekregen van een oud echtpaar, zij weten niet meer via welke provider zij vroeger het abonnement op dit toestel hadden.
icon

Beste antwoord door Jihane 15 July 2016, 14:02

Bekijk originele reactie

9 reacties

In de reactie van @Natascha wordt met de leverancier de provider bedoelt omdat die kan zien bijvoorbeeld met de geleverde gegevens hoelang de telefoon is gebruikt. Na een jaar geeft die dan aan de unlock aanvrager de code gratis, anders moet daarvoor betaalt worden.

Je zou bijvoorbeeld naar een telefoonwinkel(s) kunnen gaan om verschillende simkaarten uit te proberen, er zijn nogal wat providers....
Er zijn op internet unlockcodes verkrijgbaar, ook zijn er telefoonwinkeltjes die de telefoon kunnen unlocken.
Aan beide opties kan een risico kleven. De unlockcodes van Internet zou ik beslist afraden zelfs.
Reputatie 7
Badge +9
Hallo NietSimmen,

Zat er nog een simkaart in dat toestel, dan zie je meestal ook de provider wel.
Het is wel een redelijk oud toestel, als de provider niet meer te achterhalen is dan zou ik niet veel geld uitgeven voor 'unlocken'.
Reputatie 7
Badge +7
Ik heb zelf lang geleden in zo'n telefoonwinkel die allerlei reparaties doet laten unlocken. Hoeft niet veel te kosten, en je kan onderhandelen. Gewoon zeggen dat het elders voor 5 Euro kan.

Ik heb ook wel eens verhalen gehoord van mensen die dat deden, en er daarna achterkwamen dat de telefoon op Turkse taal stond, Dat is dan even minder, maar los je ook wel weer op.
Ik heb zelf lang geleden in zo'n telefoonwinkel die allerlei reparaties doet laten unlocken. Hoeft niet veel te kosten, en je kan onderhandelen. Gewoon zeggen dat het elders voor 5 Euro kan.

Ik heb ook wel eens verhalen gehoord van mensen die dat deden, en er daarna achterkwamen dat de telefoon op Turkse taal stond, Dat is dan even minder, maar los je ook wel weer op.

Dit klopt, zelf heb ik horen zeggen tegen klanten die hem wilden laten unlocken bij een Turkse eigenaar dat het niet gelukt was maar wel geld kwijt. Kans bestaat ook dat als je er achter komt welke provider dat oude toestel van komt dat de provider lang niet altijd wil meewerken.
Reputatie 7
Badge +9
De provider is wettelijk verplicht de unlock code na een jaar te verstrekken Friesian.
Badge
Heren, allemaal bedankt voor jullie inspanningen.

Ik heb voorlopig eerst maar eens unlockcode aangevraagd bij KPN.
Dit is kennelijk een gratis service van hen.
Ik heb namelijk het vermoeden dat de oude mensen daar gewoon hun vorige abonnement hadden lopen.
Zou wel 4 weken kunnen duren voordat ik een antwoord krijg, maar... wie weet.
Reputatie 7
Badge +7
De provider is wettelijk verplicht de unlock code na een jaar te verstrekken Friesian.

Klopt maar als ze niet reageren, of vragen om een kassabon oid om de leeftijd te bewijzen sta je.
Reputatie 7
Badge +9
Bij een Nokia 1209 zal dat probleem niet meer gelden:

De Nokia 1209 is een instapmodel van de Finse fabrikant Nokia. De telefoon bevat weinig functies en een eenvoudig menu en is uitgekomen in het derde kwartaal van 2008.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi NietSimmen,

Wat vervelend dat er een simlock staat op jouw toestel! Dit kun je laten weghalen door je oude provider (na één jaar) of bij een willekeurige telefoonwinkel. Dit hoeft dus ook helemaal niet veel te kosten! Begrijp ik nu goed dat je een unlockcode hebt aangevraagd bij KPN? Dan hoort dit dus gewoon in orde gemaakt te worden. Fijn!

Als je hier nog andere vragen hebt, hoor ik dat graag! Ook ben ik heel benieuwd naar de update hierover!

@ Friesian, Franswon en Wimj12: Bedankt voor de reacties, mannen!

Groetjes,
Jihane

Reageer