.

Vraag

Spontane reboot htc wildfire

  • 7 February 2012
  • 14 reacties
  • 1909 Bekeken

Badge
Ik heb een htc wildfire s, 4 maand oud. Sinds ik met simyo bel en internet heeft hij last van spontane reboots, één tot soms 6 of 7 keer op een dag. Als ik wifi uitzet is het minder vaak maar niet geheel over. Hiervoor belde ik met telfort (ook via kpn dus) en had ik hier geen last van. Zijn er meer mensen die hier last van hebben en is er een oplossing voor?

14 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hoi Wimmetje,

Welke Android versie heb je op je telefoon staan? Dit kun je terug vinden door naar instellingen te gaan. Vervolgens ga je naar 'over de telefoon' en kies je voor software informatie.

Groetjes,

Alex
Badge
Android versie 2.3.5 htc sense versie 2.1
softwarenr 2.13.401.3 Heb vorige week deze laatste update gedaan, dit hielp niks jammergenoeg.
Reputatie 5
Badge +10
Wimmetje,

Ik ken ook iemand met dit probleem. Dit probleem was bij hem ontstaan nadat hij de nieuwe Android update had uitgevoerd naar 2.3.5. Hij heeft zelf een HTC Desire HD en geen Simyo simkaart. Als ik dit probleem in een zoekmachine invoer, zie ik dat er meer mensen zijn met dit probleem. Het lijkt veroorzaakt te worden door Android. De oplossing ligt echter niet zo snel voor handen. Bij sommige mensen heeft een harde reset geholpen.

Groetjes,

Alex
Badge
Klopt, ik had ook al rondgeneusd op het net en ook bij vodafone komt het voor, en altijd bij htc-toestellen. Als het nog erger wordt doe ik wel een harde reset, heb net alles op orde op deze, dan moet alles weer overnieuw opgezocht en geïnstalleerd worden.


Mocht je ondertussen wat meer weten, of een 'downgrade naar een oudere versie van android zou mogelijk zijn hoor ik dat graag!


Bedankt zover, groeten
Gertwim
Reputatie 3
Badge +5
Ik heb dit ook wel eens gelezen op fora. Sommigen zeggen dat een harde reset helpt, bij andere ligt het aan een specifieke instelling bij de provider. En een update zou het ook nog kunnen zijn zoals Alex al zegt. Laat ons je bevindingen even weten
Reputatie 3
Badge +5
Klopt, ik had ook al rondgeneusd op het net en ook bij vodafone komt het voor, en altijd bij htc-toestellen. Als het nog erger wordt doe ik wel een harde reset, heb net alles op orde op deze, dan moet alles weer overnieuw opgezocht en geïnstalleerd worden.


Mocht je ondertussen wat meer weten, of een 'downgrade naar een oudere versie van android zou mogelijk zijn hoor ik dat graag!


Bedankt zover, groeten
Gertwim


Een downgrade is naar mijn weten niet mogelijk. Alleen een harde reset en dan kun je zelf tot op een bepaald niveau updaten.
Badge
Ik heb sinds twee dagen een nieuwe simkaart in de htc zitten en hij is nog niet opnieuw opgestart! Ik heb niks aan downgraden of andere handelingen aan de software gedaan, gewoon de nieuwe (eveneens simyo) simkaart erin en aangezet.
Ik zal over een weekje nog een update doen.
Badge
Een update van hoe het gaat, niet een spftware update bedoel ik...

Badge
Update: Hij doet het al een week zonder rebooten, blijkbaar ligt het dan toch aan de simkaart!
Reputatie 5
Badge +10
Heel vreemd Wimmetje,

Bij mij vindt het probleem nog steeds plaats ondanks een vervangende simkaart. Gezien de vele meldingen op het internet over dit probleem (verschillende toestellen, verschillende simkaart en zelfde software), lijkt dit probleem toch echt software gerelateerd. In ieder geval goed om te horen dat het werkt. Weet je zeker dat je niks aan de instellingen (updates) hebt gewijzigd?

Groetjes,

Alex
Badge
Hoi Alex,
Ik heb niks aangepast, er is ook geen nieuwe update van de software geweest sindsdien. Ik heb de 'oude' (5 weken oud) simkaart eruit gehaald en een nieuwe erin, ook van simyo dus en hij doet het na 10 dagen nog steeds (afkloppen...

).
Mocht er ander nieuws hierover zijn hoor ik dat graag,
Groeten
Gertwim
Reputatie 2
Badge +4
Beste Wimmetje,

Bedankt voor de update!
Wij zijn blij om te vernemen dat het probleem is opgelost.

Groetjes,

Manisha
Badge
Hij doet het nog steeds goed!
Een maat van me met een htc sensation had trouwens hetzelfde euvel, rebooten en daarnaast warm worden (dat had ik niet dus), dit is ook opgelost door een nieuwe sim. Dit was ook voor mij de reden dat ik dit heb geprobeerd, klein gokje van 5 euro voor het sim-kaartje.
groeten,
Gertwim
Reputatie 2
Badge +4
Beste Gertwim,

Bedankt voor de update! Wij zijn blij om te vernemen dat het probleem zich niet meer heeft voorgedaan.

Groetjes,

Manisha

Reageer