.

Smartphone aanschaffen?

  • 9 July 2012
  • 8 reacties
  • 1126 Bekeken

Badge
hallo,



ik overweeg om een smartfoon aan te schaffen, maar ik verwacht dat ik alleen op vakantie er veel gebruik van zal maken. ik reis graag naar verre landen en wil daarvoor dan apps op mijn telefoon hebben met info  en tips van dat land. dus ik denk dat ik daarvoor beter een prepaid kan nemen dan een abonnement. maar werkt dit dan goed. wie heeft hier ervaringen mee ? of tips ofzo.

8 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum maaik.w

Een smartphone is iets van deze tijd en persoonlijk raad ik het gebruik van een smartphone aan, omdat je veel meer mogelijkheden hebt dan met een wat simpelere telefoon. Je geeft aan dat je graag apps wilt gebruiken in het buitenland. Wij ondersteunen geen internet gebruik in het buitenland. Als je de smartphone hiervoor zou aanschaffen, raad ik het af. Je kunt natuurlijk wel gebruik maken van een wifi verbinding in het buitenland. Dan zou je de apps wel weer kunnen gebruiken. Succes met je keuze.

Groetjes,

Alex

Beste Mensen,

Ik wil een nieuwe Smartphone kopen omdat mijn huidige telefoon Samsung Galaxy J3

niet meer kan beveiligen voor KPN Veilig Internet en moet dan een nieuwe versie installeren.

De telefoon schijnt te oud te zijn.

De vraag aan jullie is welke Smartphone kan ik kopen om mee te internetten, Internetbankieren,

Whatsappen, foto's maken en mijn telefoon beveiligen zodat ik weer veilig kan internetten.

M.a.w. gewoon een eenvoudige telefoon. Het bedrag voor de aanschaf mag tussen de 100 en 150 euro zijn. Heb al een vaste telefoon en een senioren mobiele telefoon met Simyo prepaid kaart.

Graag jullie advies!

Vriendelijke groet,

Carlystefie.


 

 

 

Reputatie 7

Google is your best friend :rolling_eyes::thinking:

zie bijvoorbeeld: https://global.techradar.com/nl-nl/news/de-beste-budget-smartphone-de-beste-goedkope-telefoons

Gezien het budget en je huidige toestel die je al snel kon uitrangeren omdat je geen updates krijgt zou ik eens naar de Nokia 1.3 of 2.3 kijken.

https://www.androidplanet.nl/nokia/1-3/

https://www.androidplanet.nl/nokia/2-3/

Android One toestellen, dus gegarandeerde updates waardoor je er langer mee kan doen, zijn geen snelheidsmonsters maar de is de J3 ook niet.

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Carlystefie, 

Jammer dat je noodgedwongen een nieuw toestel moet kopen!

Ik zou je adviseren om het jezelf niet te moeilijk te maken en bij de Mediamarkt één van de onderstaande toestellen aan te schaffen: 

Als je het mij vraagt zijn deze toestellen beter dan de Nokia's die hierboven worden geadviseerd (no offense Doornekamp33 😁). Die Nokia 2.3 is een prima toestel, maar die Nokia 1.3 zou ik zelf nooit aanschaffen omdat de hardware gewoonweg slecht is. 

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes, 
Bas

Hartelijk dank, voor jullie snelle reacties.  Ik neem jullie adviezen serieus.

 IK KAN WEER VERDER MET MIJN ZOEKTOCHT.

Groetjes,

Carlystefie.

 

 

 

@Bas, Ik zou sowieso de Huawei niet aanraden, geen Google diensten dus voor veel dingen lastig om goed werkend te krijgen, gebruik nu nog de P20 lite, belofte van Huawei naar Android 10 te gaan, gaat ook niet door, tweede kat in de zak van Huawei voor mij,  de Honor 6 ging geeneens een versie omhoog en kon ik na een jaar al afschrijven.:drooling_face:

En het klopt dat de Nokia's geen toppers zijn, alleen kun je die gegarandeerd langer dan 3 jaar gebruiken, de Motorola’s is een groot vraagteken hoelang ze ondersteund gaan worden met updates, dat is nogal wispelturig maar zeker goede toestellen, vooral de power zou ik aanraden.

Maar gezien de huidige smartphone van @Carlystefie is snelheid niet het eerste noodzakelijke.:wink:

Goedemorgen luitjes. 

Als ik een advies zou mogen geven aan @Carlystefie dan zou ik kiezen bij voorkeur voor 64 GB intern geheugen, uitbreidbaar geheugen en 4 GB RAM. De huidige Android versies hebben al behoorlijk wat intern geheugen nodig voor het besturingssysteem..... 16 GB is al gauw krap om applicaties te downloaden.

Ik heb voor de Motorola One Macro €9,63 betaald. 😉Deze bevalt me goed. 

Reageer