.

Beantwoord

Mijn Samsung S9 accepteert de pincode, maar vraagt daarna om een wachtwoord (noodoproep), wat nu?

  • 14 September 2019
  • 11 reacties
  • 4730 Bekeken

Badge
Sinds 10 maanden heb ik een Samsung S9. Nooit problemen gehad. In Frankrijk verwijderde ik een foto. Daarna kreeg ik een zwart scherm met de vraag om wachtwoord (' Uw wachtwoord bevat ten minste 4 tekens waaronder ten minste 1 letter'). Dan een balkje om een wachtwoord in te vullen en daaronder het woord 'noodoproep'. Ik kan wel een paar schermen verder zien, foto's maken en het whats'app overzicht. Dit scherm kan ik niet verder passeren. Ik kan gebeld worden. Geen internet, apps. Ik kan alleen een noodoproep plaatsen, maar dat lijkt me niet verstandig. Ik kan het toestel niet uitzetten. De SIM kaart zit er gewoon in. Mijn pincode en andere mogelijke wachtwoorden worden allemaal afgekeurd.
Mijn smartphone verkoper zegt dat ik bij de in gebruikname van de S9 zelf een wachtwoord heb gekozen voor de functie die het mogelijk maakt noodoproepen te versturen zonder pincode. Dat wachtwoord moet ik invoeren.
Dit verhaal herken ik niet. Ik kan me niet herinneren dat ik een wachtwoord heb geselecteerd. De functie is me niet duidelijk en Ik heb niets geregistreerd.
De verkoper vertelde me dat een harde reset met verlies van alle data het enige alternatief is.

Kent iemand iemand dit probleem (en de oplossing)?

Jimmy.
icon

Beste antwoord door Ray 14 September 2019, 19:04

Bekijk originele reactie

11 reacties

Is hier niet sprake van schermbeveiliging? Ik heb dan geen S9 maar moest kiezen bij het instellen van de vingerafdruk tussen vingerafdruk + pincode of vingerafdruk + patroon of vegen.

Wat die verkoper zegt lijkt mij onzin. Heb nog nooit gehoord van een wachtwoord om zonder pincode een noodoproep (112) te plaatsen. Dit kan immers altijd, ook voor je de simpincode ingevoerd hebt.
Badge
Dank voor je reactie Ray.
Ik vind het verhaal van de verkoper ook niet logisch. Maar hoe krijg ik weer de beschikking over mijn telefoon?
Jimmy.
Heb je een Google account gelinkt? Dan kun je 10x een verkeerde code invoeren en uiteindelijk je toestel unlocken met behulp van je Google account / wachtwoord.

Anders is een harde reset onvermijdelijk..
Badge
Beste Ray,
Erg bedankt voor je advies.
Het wachtwoord van mijn Google account geeft toegang tot alle functies van de S9. Als de smartphone 'afslaat' en op zwart gaat, verschijnt hetzelfde 'noodoproep' scherm en moet ik met mijn Google wachtwoord inloggen. Ik zal bekijken of ik dat kan veranderen, een pincode is gemakkelijker en korter.
Nogmaals erg bedankt.
Jimmy.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Ygroeneveld,

Welkom terug op het Simyo forum!

Wat vreemd dat je toestel ineens vraagt om deze code. Bij het eerste gebruik van een toestel moet je inderdaad vaak een code of patroon kiezen om je toestel te ontgrendelen. Dit is de code van je toestel en gaat dus ook niet via ons. Is het ondertussen gelukt om via je Google account weer in je toestel te komen?

Dankjewel voor de hulp Ray!

Groetjes,

Kevin
Badge
Dag Kevin,
Ja, met mijn Google wachtwoord kan ik mijn toestel ontgrendelen. Dat is nogal ingewikkeld (zoals het hoort bij wachtwoorden). Dat is lastig want ik moet telkens opnieuw ontgrendelen. De pincode werkt niet in het huidige ontgrendelscherm. Ik durf het Google wachtwoord nu niet te veranderen, ik weet niet of een nieuw (kort) wachtwoord voor mijn Google account mijn telefoon ontgrendelt. Ik ben bang dat er weer een probleem ontstaat.
Iemand een idee?
Groeten, Jimmy.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Jimmy,

Gelukkig ben je, in ieder geval weer in je toestel gekomen! Heb je al contact gehad met de leverancier?

Groetjes,
Jihane
Badge
Dag Jihane,
Ik ben terug gegaan naar de winkel. Daar trof ik een andere verkoper. Hij heeft de noodtoegang vergrendeling opgeheven. Nu kan ik weer gewoon et de pincode ontgrendelen. Dat ging heel vlot, maar ik kan niet navertellen hóe hij het heeft gedaan.
Groeten,
Jimmy.
Reputatie 6
Badge +6
Hoi Jimmy,

We zijn allang al blij dat het probleem is opgelost!

Kunnen we je verder nog ergens mee helpen?

Groetjes,
Bas
Badge
Hallo Bas,
Nee hoor, het is opgelost. Misschien kan ik helpen met het doorgeven van het adres van de verkoper als iemand ooit hetzelfde probleem heeft.
Dank en groet aan alle reageerders.
Jimmy.
Reputatie 6
Badge +6
Hey Jimmy,

Lijkt me niet echt praktisch haha! We laten het er maar bij voor nu.

Groetjes,
Bas

Reageer