.

Sticky

Je Windows Phone opruimen, hoe doe je dat precies?

  • 6 July 2015
  • 4 reacties
  • 20212 Bekeken

Heb je Windows Phone en wil je eens, op een veilige manier, je telefoon opruimen?

Lees dan verder :)

Voordat ik Windows Phone ging gebruiken was ik jaren lang gebruiker van Android telefoons. Voor Android, en ook iOS, zijn er vele apps te vinden om je telefoon opgeruimd te houden en die ook nog eens goed werken. Voor Windows Phone zijn deze Apps er niet of die er wel zijn vertrouw ik persoonlijk niet zo. Ook barsten ze van de reclame waardoor ik ook niet al te veel vertrouwen er in heb.

Gelukkig kun je ook gewoon handmatig overtollige "troep" van je telefoon verwijderen. Onderstaande informatie heb ik rechtstreeks van Microsoft's support pagina gehaald. Ik heb er enkel wat plaatjes bij geplaats :)

1. Verwijder ongewenst materiaal van uw telefoon met de applicatie Opslag controleren. Ga naar Instellingen > Opslag controleren en veeg naar links:

**Tik op details onder Apps als u wilt weten welke apps u op uw telefoon hebt. Overweeg er enkele te verwijderen om ruimte vrij te maken in het telefoongeheugen.

**Tik op kaarten onder Kaarten. Op het scherm worden de kaarten weergegeven die u naar uw telefoon hebt gedownload. Als u lang op een afzonderlijke kaart drukt, krijgt u de mogelijkheid deze te verwijderen of alle kaarten te verwijderen.

**Tik op wissen onder Tijdelijke bestanden om de bestanden te wissen die veilig kunnen worden verwijderd.

Opmerking! Opslag controleren is niet beschikbaar voor nieuwe Windows Phone 8.1-telefoons (Bijvoorbeeld Lumia 535, 63x en Lumia 930). In plaats daarvan kunt u Opslaginzicht gebruiken. (Instellingen > opslaginzicht).



Opmerking! De applicatie Opslag controleren wordt niet verwijderd als u Lumia-telefoons bijwerkt naar Cyan. U kunt de applicatie gebruiken totdat u het apparaat reflasht of opnieuw instelt.


2. Verwijder de bladergeschiedenis, tijdelijke bestanden, cookies en opgeslagen wachtwoorden in Internet Explorer (Instellingen > toepassingen > Internet Explorer > geschiedenis verwijderen).



3. Verwijder oude kaartzoekopdrachten en tijdelijke bestanden van uw telefoon (Instellingen > toepassingen > kaarten > geschiedenis verwijderen).



4. Verwijder de Bing-zoekgeschiedenis, inclusief Bing Vision- en Bing Music-zoekopdrachten (Instellingen > toepassingen > zoeken > geschiedenis verwijderen).



5. Verwijder oude Office-documenten van uw telefoon: Druk op Starten, veeg naar links en selecteer Office > plaatsen (locaties) > telefoon. Druk lang op een document en selecteer vervolgens Verwijderen.



6. Verwijder offline mixen van MixRadio: Druk op Starten, veeg naar links en selecteer MixRadio > offline mixen. Druk lang op een mix en selecteer Verwijderen. In het voorbeeld plaatje zie dat er geen offline mixen zijn.



7. Als u over een pc beschikt, sluit u uw telefoon met een compatibele USB-kabel op de computer aan. Gebruik op uw computer Windows Verkenner en blader naar uw telefoon om een lijst met de mappen weer te geven: Documenten, Muziek, Afbeeldingen, Beltonen en Video's. Klik met de rechtermuisknop op het bestand dat u wilt verplaatsen, selecteer Knippen, klik met de rechtermuisknop op een locatie op uw pc en selecteer Plakken.

Weet jij als Windows Phone gebruiker toch een betrouwbare App om je telefoon op te ruimen (betrouwbare maker en weinig tot geen advertenties), deel het dan hier.

Plaatjes zijn schermafbeeldingen van de Lumia 535 en kunnen dus afwijken van jouw telefoon.

Bron: Microsoft's support pagina

4 reacties

Reputatie 4
Badge +10
Hoi Raytje,

Super handig dat je dit topic hebt aangemaakt 😃 Ook de toegevoegde afbeeldingen zijn erg handig. Leuk om te zien dat je er zoveel moeite in hebt gestoken 😳
Jij hebt toch ook een Windows Phone Naomi?

Dan heb jij er dus ook nog wat aan 😃

PS: Mag ie sticky, of is dat te veel van het goede 😳
Reputatie 5
Badge +11
PS: Mag ie sticky, of is dat te veel van het goede :$

Et voila 😉
Merci Monsieur 😃

Reageer