.

Beantwoord

Is het mogelijk om mijn beltoon te verlengen?

  • 4 August 2018
  • 7 reacties
  • 3577 Bekeken

Op mijn redmi 5 plus gaat de beltoon maar twee keer over. Dat is voor mij te kort omdat ik dat ding niet de hele dag in mijn handen houd. Voordat ik hem uit mijn broekzak of tas heb gehaald is de verbinding al verbroken. In de instellingen van de telefoon kan ik hierover niets vinden en volgens sommigen moet dat bij de provider worden ingesteld.
Is dat zo of ben ik een te grote digibeet?
icon

Beste antwoord door Ray 4 August 2018, 11:55

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Hi Willem13

Welkom op het Simyo Forum!

Oproepen missen door een korte beltoon is natuurlijk niet handig. Zoals Ray al aangeeft, is het niet mogelijk om de beltoon te verlengen bij Simyo. Twee keer overgaan is erg weinig, ik denk echter dat dit te maken heeft met de door jou ingestelde beltoon. Zou je kunnen kijken of het aanpassen van je toon invloed heeft? Ik hoor het graag!

Bedankt voor je reactie, Ray :)

Groetjes,
Niels
Alle beltonen geprobeerd, maar hetzelfde resultaat. Helaas.
Bij Simyo is dat niet mogelijk.

Misschien ligt het aan de ingestelde beltoon. Je zou daar eens mee kunnen spelen.
Reputatie 5
Badge +6
Uhm, ik weet niet precies wat je nu bedoelt.
Is het de tijd die het duurt voor de telefoon naar voicemail gaat. Dan kun je dat zo doen:

1.On your Android phone, go to your Phone app and then dial: *#61# and hit Call button.
This will display your current voicemail number and the delay time. Write down the number since we will need to enter this in next.
2. On your Android phone, we will go to your Phone app and then the keypad. We will now dial this number from the keypad to change the time your phone will ring before it goes to Voicemail.
**61*1yyyYYYyyyy*11*xx# and then hit the call button
So in the above code, you will put your voicemail number where the yYs are and the time delay in seconds for the xx‘s. Once you hit call it will give confirmation if it was successful or not.
Delay is in five second increments with the maximum being 30 seconds (ie 5,10,15,20,25,30 secs).
So for example, if my voicemail number is 555-444-4444 and i want to set it to the maximum 30 seconds, i would dial this on my Android phone’s keypad:
**61*15554445555*11*30#
This will work for AT&T, T-Mobile, and any other GSM /Sim Card Carrier and may work on other phones besides Android devices.

Zie: Change ring time

Dit zou voor het voorgestelde probleem moeten helpen.

Groet Paul.
Reputatie 6
Badge +5
Hi willem13,

Jammer om te lezen dat geen van de beltonen hetzelfde resultaat geeft 😞 Wat er in ieder geval voor zorgt je rinkeltijd een stuk langer wordt, is je voicemail helemaal uitzetten. Doe dit door 12339 te bellen of door “UIT” te sms’en naar 1233. Het enige jammere is dat anderen dan geen gesproken berichten achter kunnen laten.

Bedankt voor het delen van de tips, PaulH! Al weet ik niet of dit ook toepasbaar is bij Simyo. Het artikel komt immers uit 2010. Daarnaast lijkt het vooral gericht op Amerika, als ik kijk naar het nummer en de genoemde providers. Werkte deze handelingen voor jou, Paul?

Groetjes,
Niels
Reputatie 7
Badge +9
De codes, die PaulH geeft, zijn op zich ook voor Simyo geldig!

De nummers, die PaulH geeft zijn de MMI-codes voor "Oproepen doorschakelen indien niet opgenomen". Daarmee werkt ook de voicemail van Simyo!

De *#61# werkt en meldt mij:
Oproepen doorschakelen bij geen antwoord Spraak: +31653[mijn mobiele nummer] na 20 seconden

De tweede code: **61*[nummer]*11*[wachttijd]# is ook een valide code voor Simyo. Echter het nummer +31653[mijn mobiele nummer] is ongeldig voor deze code (telefoonnummer is 4 cijfers te lang denk ik!). Ook een wachttijd van hoger dan 30 is ongeldig. 20 naar 30 zou overigens al een verbetering zijn!

Resultaat: Er gebeurd niets, want de tweede code is ongeldig. Dan blijft dus over: het uitzetten van de voicemail via 12339 (wat op de achtergrond ##61# uitvoert).

Dus mocht je na het rommelen met deze doorschakel opties je voicemail na 20 seconde terug willen, dan bel je 12339 en een paar minuten daarna 12331 (wat op de achtergrond WEL **61*+31653[mijn mobiele nummer]*11*20# kan uitvoeren) en dan zou alles weer moeten werken!

Conclusie: KPN/Simyo wil niet dat wij onze rinkeltijd aanpassen en het kan dan ook niet!
Reputatie 6
Badge +4
Hi Groentjuh,

Dankje voor de extra uitleg en het uittesten van de codes! :)

Ik heb nog even nagevraagd bij KPN of het mogelijk is en zij geven inderdaad aan dat de rinkeltijd niet aan te passen is. De beste optie om je telefoon lang(er) over te laten gaan is dus door je voicemail uit te zetten.

Wat je nog meer kunt doen om geen oproepen te missen is een beltoon instellen die vanaf het begin hard(er) klinkt, zo hoor je het direct als de telefoon over gaat. :)

Als iemand nog meer tips heeft, deel ze dan vooral!

Groetjes,
Thomas

Reageer