.

Beantwoord

Is het mogelijk om een NL-Alert in te stellen op een Nokia 216?


Ik heb een Nokia 216 die ik alleen gebruik voor sms en bellen. Ik heb er geen internet op. Hoe moet ik daar NL-Alert op instellen? De aanwijzingen op Crisis.nl kan ik niet toepassen: het gaat al mis bij de eerste regel: Navigeer naar Menu, Berichten, Opties, Infodienst. Ik heb onder Opties geen item Infodienst.
Heel hartelijk dank voor jullie reacties.
icon

Beste antwoord door Ray 28 July 2019, 17:37

Bekijk originele reactie

14 reacties

Kun je aangeven wat je wel onder opties hebt staan?
Distributie-lijsten

Bericht-Instell, Onder dat item: Algemene instellingen, sms-berichten, multimediaberichten, operatorberichten

Gefilterde berichten
Het lijkt erop dat de Nokia216 geen cell broadcast kan ontvangen.

Ik heb ook een handleiding gevonden maar is Engelstalig. Daar vind ik ook geen cell broadcast in omschreven.
Dag Ray,

dat maakt veel duidelijk. Ik heb dat soort technisch inzicht niet. Het wordt tijd voor een ander toestelletje. Hartelijk dank voor je moeite.

Ayela.
Graag gedaan.
Hoi @Ayela.

Er zijn slimme telefoons waarbij je de instellingen van NL-alert niet kunt toepassen zover ik weet. Ik zie dit bijvoorbeeld bij mijn Xiaomi Redmi 6.
Hoi Ray,

Ik zit nog niet zo op een smartphone te wachten, vanwege de extra maandelijkse kosten. Voorlopig, zolang dat nog lukt, wil ik het graag bij een eenvoudig toestel houden, alleen voor sms en bellen. Maar dank voor je advies.
Ik begrijp het punt dat je maakt. 😎

Voor jou een kleine toelichting @Ayela..
Ik koop een toestel zelf, nooit op afbetaling met een abbo.

En ik denk dat @Ray niet ut forum-paerdjuh is. 🙂
O, sorry Friesian. Ik had niet door dat ik van nog iemand anders een reactie kreeg.
Dank voor het meedenken. Ik zag wel op internet dat het een goed toestel is. Ik denk erover na.
Graag gedaan @Ayela.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Ayela,

Welkom op het Simyo Forum :)

Ray en Friesian zeggen het eigenlijk allemaal al! Het is dus niet mogelijk om een NL-Alert te ontvangen op je huidige toestel.

Op het volgende blog geven we tips voor goedkope en goedwerkende smarthphones. Misschien leuk om eens naar te kijken?

Ray en Friesian, bedankt voor jullie hulp en meedenken :)

Groetjes,
Niels
Ook jij hartelijk dank, Niels. Die Nokia is misschien wel iets voor mij.

groetjes,
Ayela.
Die Nokia is wel een goede telefoon als instap naar smartphones. En je hebt maandelijks beveiliging updates. Niet alle merken doen dan met budget modellen.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Ayela,

Ik lees al aardig wat tips gehad hebt om uiteindelijk over te stappen naar een smartphone. Mocht je de overstap maken dan weet je ons te vinden om je op weg te helpen! 😀

Bedankt allemaal!

Groetjes,

Kevin

Reageer