.

Beantwoord

Ik kan m'n telefoon niet meer ontgrendelen na ongedaan maken vingerafdrukherkenning. Hoe los ik dat op?

  • 14 August 2018
  • 18 reacties
  • 8839 Bekeken

Ik heb vingerafdrukherkenning uitgeschakeld (werkte vaak niet goed). Nu kan ik mijn telefoon niet meer gebruiken. Met mijn pincode ontgrendel ik de simkaart op mijn scherm en daarna kan ik er niets mee. Ik krijg dan een scherm met mijn foto met het rekenschermpje met het delete kruisje
Opnieuw opgestart, simkaart verwijderd en weer terug gedaan maar ik kan mijn telefoon niet meer gebruiken. Ik kan wel gebeld worden, maar ik kan zelf dus ook niet bellen, mailen, whatsappen enzovoort.
Kan dus ook niet naar instellingen gaan
icon

Beste antwoord door Groentjuh 15 August 2018, 09:19

Bekijk originele reactie

18 reacties

Misschien handig dat je ook het merk en model ban je telefoon vermeld. Je moet de toetsvergrendelingcode hebbben. Deze maak je meestal aan in combinatie met je vingerafdruk.

Dit staat overigens wel los van Simyo maar we helpen graag. Juiste en complete info is dan ook een must.
Dat kan ik enorm waarderen, vandaar dat we ook al jaren 2 abonnementen bij jullie hebben ;-)

De toetsvergrendelingscode zou ik niet meer weten en zou ook niet weten hoe je die kan opvragen zoals je dat bijvoorbeeld bij een vergeten wachtwoord kan doen.
Het is een Huawei Ascend Mate 7

Ik begrijp nu ook dat als ik mijn simkaart in een nieuwe telefoon zou doen, het probleem ook opgelost is?
Bij mij heb je geen abonnement hoor, ik ben ook klant 😉

Volgens deze site 5x een foute code invoeren, dan kun je hem via je google account herstellen.

http://www.phonenomena.com.au/blog/2013/03/20/how-to-reset-your-android-screen-lock-security-patternpin/
Oh sorry, maar blijf je toch dankbaar voor de hulp. Ik ga het even proberen!
Helaas dit werkt ook niet. Na 3 keer bewust foute pincode ingevoerd vraagt hij al de puckcode.
Deze heb ik ingevoerd en ik ben weer terug bij af (het schermpje met foto en telefoontoetsen waar ik niets mee kan. Op deze site hebben ze het ook over beveilgingspatroon, maar bij mij gaat het om de vingerafdruk. Dank je wel voor je moeite
Vraagt ie dan niet gewoon om je simpincode aangezien hij na 3x fout om de pukcode vroeg.

Wat voor code wordt er gevraagd?
Zal je even stap voor stap zeggen wat ik doe en te zien krijg :
Start telefoon opnieuw op
Telefoon vraagt om pincode van simkaart. Met goede pincode krijg ik foto met telefoontoetsen (kan ik verder helemaal niets meer.

Start telefoon opnieuw op
Telefoon vraagt om pincode van simkaart. Na 3 keer foute sim pinnen, zegt hij "gelieve contact op te nemen met uw provider om uw toestel te ontgrendelen. Als ik dan op OK druk, vraagt hij om Pukcode.
Als ik pukcode invoer, vraagt hij om pincode en bevestiging. Dan krijg ik "simkaart ontgrendeld" en kom ik weer op dat k.. scherm met foto en telefoontoetsen😫
Ik heb mee zitten lezen. Een kleine vraag ter controle zit er 1 simkaart in en geen 2?
Er zit 1 simkaartje in.
En als je jouw simkaart in een ander toestel doet en daar de simpin vraag uit zet en daarna je sim weer in je telefoon plaatst. Probeer eens of je dan wel toegang krijg tot de functies.
Ga ik proberen. Ongelooflijk wat een geduld heb jij😄
Nee, helaas ook dat werkt niet. Tenminste ik weet niet goed wat je bedoelt met "de simpin vraag uitzetten",
hoe ik dat moet doen.
Via instellingen naar beveiliging, daar kun je de vraag om de simpin opheffen.
Heb ik gedaan. Simpin opgeheven. Maar hij blijft zeggen: "ontgrendel de telefoon" en kom dan weer op dat ene scherm met toetsen om te bellen en het delete kruisje, dus kan ook niet eens meer bellen
Ik denk dat ik hem tegen de muur ga smijten, dan zal hij misschien ontgrendelen😡
Het is door deze extra methode die gebruikt is duidelijk dat de schermvergrendeling het probleem is. Lees even het antwoord van @Ray in dit topic.

Laat je even weten of dit jou helpt?
Reputatie 7
Badge +9
Het toestel vraagt daar niet om de pincode van de simkaart, maar naar de ontgrendelpin van het toestel.

Die code heb je zelf ingesteld voor het instellen van je vingerafdrukken.

Daar kun je soms met behulp van je google account omheen. Vaak als je die code meerdere malen (stuk of 5 tot 10 keer) verkeerd invoert krijg je een optie pin vergeten of iets dergelijks. Als die verschijnt moet je waarschijnlijk met je google account inloggen en dan kun je toch weer in je mobiel. Sommige toestellen hebben deze optie, maar sommige toestellen hebben deze optie ook niet. In dat geval is een nog maar één optie.

Een andere (en soms enige) optie is het toestel weer instellen op fabrieksinstellingen. Je bent dan wel al je data, foto's, whatsappjes kwijt. Maar dat kun je doen door de instructies in dit filmpje te volgen. Dat is beter dan het toestel tegen de muur gooien, dan is je data weg omdat het toestel kapot is. Op deze manier kun je je toestel weer gebruiken!
Eh @Groentjuh, scherven brengen toch geluk? 😁😉
Reputatie 6
Badge +4
Hoi KyanCaranBodi,

Van harte welkom op het Simyo Forum! :)

Wat superjammer dat het niet wil lukken om je telefoon weer te ontgrendelen. Zo te zien hebben Ray, Friesian en Groentjuh je al een heel eind op weg geholpen, top!

Wat ik je aan raad om te doen is je telefoon zonder simkaart erin te herstarten en te zien of je dan wel de mogelijkheid hebt om je account te herstellen na de vijf mislukte inlogpogingen. Als er geen andere manier te vinden is om je telefoon in te komen ben ik bang dat Groentjuh zijn oplossing nog een 'last resort'.

Hou je ons op de hoogte of het zo nog gelukt is?

Dank forumtoppers voor het meedenken Ray, Friesian, Groentjuh!! :D

Groetjes,
Thomas

Reageer